Ik zie er zo tegen op om weer te werken!

Hebben jullie dit ook? Met een paar weken is weer zover dan moet ik weer werken en ik zie er zo tegen op!!! Wil nog heel graag bij mijn kindje zijn en maak me zorgen of het allemaal wel goed komt op het KDV. Snappen ze hem wel, krijgt hij wel genoeg aandacht, hoe moet dat met borstvoeding, al dat soort dingen malen de hele nacht door mijn hoofd. Hij is nog zo klein en ik ga parttime werken maar weet ineens niet meer waarom we dit zo'n goed idee vonden. Heeft iemand even wat positieve input??? groetjes, Donna
 
Luister naar jezelf. Stel deze vragen bij het KDV. Die begrijpen je waarschijnlijk heel goed. Spreek met je baas af dat je af en toe langs mag gaan. Voor borstvoeding heb je volgens mij rond de 2 uur per dag. Je kan bijvoorbeeld bij het KDV langsgaan of kolven. Je baas is verplicht je een kolfplek te geven. Als je er echt niet mee kan leven en je piekert nog te veel neem dan kontact op met de bedrijfsarts. Misschien kan je je nog een paar uur ziek melden zodat je wat meer rust hebt.
Echt het went,bij mij duurde het een paar weken maar het is goed gekomen

Succes
 
Ja, dat zal best moeilijk zijn. Zelf zit ik nog niet in die situatie. Hoewel Amy nu al ruim 2 maanden is hoef ik nog niet te gaan werken. Simpelweg omdat ik in december vorig jaar te horen kreeg dat mijn contract niet verlengd werd. Ik ben dus werkloos. Wel ben ik op zoek, maar dan wel iets voor maar een uur of 16 in de week, want ik wil veel bij Amy zijn.
Maar ja, financieel is het gewoon nodig om een aantal uren per week te gaan werken, want met het salaris van een bakker hou je ook aan het einde van het salaris nog maand over.
Het is wel de bedoeling dat ik dan ga werken op de uren dat mijn man thuis is, want een KDV is te duur. Dan zou ik alleen werken om het KDV te betalen en dan hebben we financieel natuurlijk nog geen voordeel.
Probeer er in ieder geval van te genieten, even iets anders. En dan kan je dubbel zoveel van je kleintje genieten als je weer thuis bent.
Veel sterkte ermee.
 
Mijn "kleine"meid is alweer bijna 7 maanden en ik werk alweer ruim 4 maanden.
Ze gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf.
In het begin ging het wat moeizaam, ze huilde veel en dan belde ze mij.
Ik had met mijn baas goeie afspraken gemaakt dus kon ik meteen naar haar toe.
Met een troostborst ging het altijd meteen prima.
Ook bel ik iedere dag als ze daar is om 12.00 uur of alles goed gaat.
Nu is ze er inmiddels al aan gewend en gaat het goed af en toe heb ik zelfs het idee dat de leidsters daar mijn kind beter snappen dan ik zelf!
En Donna weer even werken is ook wel weer prettig hoor!
Gewoon even je hoofd met iets anders bezig zijn!
Je moet er gewoon even doorheen hoe "zwaar" dat ook klinkt.
En bespreek je twijfels en onzeherheden gerust op je werk en op het kinderdagverblijf en je zult zien dat iedereen je dan zeker possitief benaderd!
Héél veel succes, groetjes Monique
 
Hoi,

Ik kolf sinds ik weer ben gaan werken voor Toon (hij is bijna 8 maanden). Dat is in het begin wennen en ook het kolven zal in het begin niet altijd even best gaan maar je went eraan en het gaat steeds makkelijker. Heel veel succes!
Masja
 
Terug
Bovenaan