Ik zit er doorheen.. baby 16 weken huilt altijd

<p>Hallo dames,</p><p>ik ben ten einde raad.. ik heb een baby van bijna 17 weken. Vanaf haar geboorte al was alles heel moeilijk, ze heeft koemelkallergie en verborgen reflux, dit betekent dus heel veel huilen. De eerste 2,5 a 3 maand was het echt dag en nacht soms huilen/krijsen. Ze heeft sinds een maandje voeding (koemelk/lactose/sojamelk vrij) en is iets rustiger maar huilt nog altijd constant.. zij wilt de hele dag opgepakt en vastgehouden worden.. en het liefst door mij of mijn man. Want sinds ongeveer 3 weken heb ik gemerkt dat ze ook bij vreemden en zelfs bij de opa en oma huilt en alleen stil te krijgen is in mijn armen. </p><p>Ik laat haar ook wel eens huilen want anders kan ik echt niets doen in huis maar dan is ze ZO overstuur en ze stopt gewoon niet met Huilen. Ze stopt alleen als ik haar oppak.</p><p>Dames wat moet ik doen?? Ik lijdt al aan postpartum depressie door hoe het allenaal gaat sinds haar geboorte ik ben zo kapot.. ze huilt constant ik moet haar de hele dag in me armen houden maar ik ben zo moe! :(</p><p> </p>

Wat vervelend!
Heb je al een draagzak / draagdoek geprobeerd? Zodat jij wel je handen vrij hebt om wat in huis te doen?

Wat vreselijk joh, ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent.
Zelf ben ik werkzaam op een kinder-kraamafdeling
Wellicht is het een idee contact op te nemen met de huisarts en jullie te laten doorsturen naar een kinderarts. Het komt vaker voor dat kinderen die veel huilen worden opgenomen op een afdeling als ' huilbaby'. Vaak gaan ze dan aan de slag met ontwikkelingsgerichte zorg. Kinderen hebben vaak behoefte aan regelmaat en ritme. Soms is het thuis zo vol met prikkels dat je niet meer uit die sleur komt.

Ik heb alles geprobeerd. Naar een osteopaat geweest maar merkte echt 0 verschil en verschillende kinderartsen. En iedereen zegt behalve haar koemelkallergie en verborgen reflux is ze perfect in orde.. wanneer ik haar oppak stopt ze ook met huilen, dus alle artsen hebben zoiets van tja.. medisch is ze in orde en het is dus huilen om aandacht? Maar ze wil ook niet meer door andere opgepakt worden. Een draagdoek heb ik alleen ik ben MOE :( ik kan zo dan ook niets doen door haar te dragen want dat is ook zo vermoeiend.. ik snap niet wat ze heeft wanneer houdt het op en houdt het uberhaupt wel ooit op? 

Ach meis... ik leef met je mee! Het is inmiddels al bijna 13 jaar geleden, maar nog als de dag van gisteren herinner ik me hoe dit was. 
Mijn oudste was ook een huilbaby, met inderdaad ook reflux en KMA. Ik ben zo wanhopig geweest, net als jij. En een draagdoek is leuk (bij mijn jongste 2 was ik daar super blij mee) maar 24/7 hou je ook dat niet vol. Maar echt, het houdt een keer op! Het wordt beter. 
Bij mijn dochter ging het ineens een stuk beter toen ze meer rechtop kon zitten, kon rollen en later kruipen. Het was ook heel veel frustratie bij haar. Gelukkig was ze motorisch snel en ging het vanaf ruim 3 maanden, toen ze zelf kon rollen, beter! Daar ben jij misschien ook al bijna! 
Zij wilde in zo'n automatisch schommeltje wel eventjes zelf zitten op een gegeven moment. Heb je dat al geprobeerd? Of een mammaroo?
En nu kun je het je bijna niet voorstellen, want de tijd lijkt wel te kruipen in deze periode... maar voor je het weet komt ze net als mijn dochter alleen nog even thuis om haar boekentas om de hoek te gooien en een "Hé mam... ik ben vanmiddag bij xxx, tot vanavond" te roepen ;) Je komt hier echt doorheen, echt waar! 

Ik heb alles geprobeerd.. babymoov voor €250 bijna gekocht en daar zit ze ook niet graag in! Ze vond het een tijdje leuk om op een speelmatje te liggen en lag soms wel een half uur te rollen.. maar ook dat wil ze sinds een weekje niet meer. Zodra ik haar neerleg begint ze te krijsen.
ze is al 4 maanden nu en het wordt er gewoon niet beter op 

Terug
Bovenaan