<p>Kunnen mensen mij ajb tips geven? Ik merk steeds meer dat ik er doorheen zit. Mijn zoontje is 4 maanden oud, spuugt vanaf het begin veel. Het lijkt steeds meer getob te worde , doorgestuurd door cb vanwege te groot hoofd. Loop nu bij een kinderarts, chiropractor ennnn logopedist.</p><p>Ik ga vanaf januari weer werken en zie er nu al tegenop. Ik maak me veel zorgen dat er iets mis is met hem, combinatie van onrustige baby, niet goed zuigen, spugen, te groot hoofd dus, etc. We hebben 6 december een echo.</p><p>Maar goed, mijn man wordt s nachts niet wakker van zijn gehuil dus ik ga er standaard uit. Het is alleen een kwestie van speen geven maar soms wel 8x per nacht. Fles drinkt hij niet meer s nachts. Ook vindt mijn man het meer dan logisch dat ik hem elke avond naar bed breng en in bad doe etc. Ik heb dit al besproken maar hij vindt niet dat hij te weinig doet. </p><p>Om mij heen is het echt een baby boom, en ik merk dat ik continu alles vergelijk, bijv. Mijn nichtje 2 weken jonger, hoe groot is haar hoofd, wat doet zij fysiek en qua contact etc.</p><p>Mensen geven continu goed bedoeld advies maar gisteren hield mijn nichtje van 8 jaar hem even vast en kreeg ik de opmerking : nou als moeder van een eerste vindt ik je wel erg makkelijk.</p><p>Ook zei iemand anders, jeetje wat is hij groot in vergelijking met zijn nichtje. O krijgt hij pap? Ja vindt je het gek dat hij zo groot is.</p><p>Of een vriendin : o slaapt hij na z'n fles verder tot 10u?en dan s middags weer 2u? Dan is er echt iets mis hoor, hij slaapt veel te veel.</p><p>Mijn man zegt trek je toch niet zoveel aan van wat anderen zeggen maar ik denk dan meteen, ik doe het verkeerd, ik ben een slechte moeder, etc. </p><p>Zijn er mensen die dit herkennen? </p>