Ik zit er even doorheen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit gewoon even in een flinke dip, mijn contract wordt per april niet verlengd reden daarvan zal mijn zwangerschap zijn maar ja dat krijg je nooit te horen. Ik baal hier gewoon flink van want in mijn functie (financieel administratief medewerker) is in principe genoeg werk alleen wordt ik nu nergens aangenomen door mijn zwangerschap, werkgevers schrikken gewoon als je verteld dat je zwanger bent.  Omstreeks 18 juni zal mijn verlof ingaan dus ik zou nog nog voor 2,5 maand ergens aan de slag kunnen maar ja dat gaat waarschijnlijk dus niet lukken! Omdat ik al een kindje heb ben ik ook nog niet  zo flexibel (oppas en  KDV hebben vaste dagen) dus dat maakt het extra moeilijk, ik  kan gewoon niet 5 dagen thuis zitten dat vind ik echt helemaal niks!  Ik vind het gewoon even heel erg shit en daardoor kan ik niet echt van deze zwangerschap genieten en dat wil ik toch wel omdat het mijn laatste is. Financieel moeten we natuurlijk behoorlijk inleveren de komende periode want tja een WW is ook geen vetpot maar gelukkig komen we niet direct enorm in de problemen dat scheelt al weer een beetje maar het is gewoon wat prettiger om wat meer te besteden te hebben zeker nu ons 2e kindje op komst is! Zo dat wilde ik even kwijt, misschien heeft iemand hier ervaring mee gehad en is alles toch goed afgelopen ik kan tenminste wel wat postieve ervaringen gebruiken op dit moment!

Groetjes,

Puk

Hoi

Ik zat in januari met het zelfde probleem....contract ineens na twee jaar niet verlengd..wegens flutredenen. Dus daar zat ik ineens...thuis met zoon van twee op mijn reet!! Zo voelde dat even ...ik heb me een week ook heeeeel erg zielig gevoeld (hormonen helpen ook al niet) , maar daarna besloot ik; Ja een baan gaan ze me nu nergens geven en ik moet er maar het beste van gaan ,maken de komende maandjes.
En dan na de bevalling weer op zoek naar echt iets leuks. En ja financieel is het nooit leuk, maar behalve thuiswerk, supermarkt en dat soort baantjes ga je denk ik niet veel vinden. Dus ik heb er voor gekozen lekker te genieten van mijn zoon en mijn zwangerschap. En ik moet zeggen ...na twee maandjes vind ik het nu wel lekker dat ik niet elke dag aan de slag hoef, want de zwangerschap vraagt veel van mijn lijffie en nu kan ik ten minste wat meer rusten.....das weer een voordeel dan!!

Maar ik wens je succes met wat je ook gaat doen, probeer in ieder geval te genieten van het zwanger zijn   want dat is wel heel bijzonder.

manon

hoi puk,

je kan  3 dingen doen,

een ww uitkering aan gaan vragen of nog even tijdelijk werk voor die 2 en halve maand gaan zoeken bij een uitzendbureau.

en je kunt ook bij het cwi even vragen hoe je dat financieel opmoet lossen als je met verlof gaat of je in die tussentijd een uitkering kan krijgen en ook daarna tot je weer een baan gevonden hebt.
of inderdaad gewoon eerder genieten van de paar maandjes eerder verlof.

groetjes tineke

Hoi Puk,

Als je inderdaad aan de wekeneis voldoet krijg je een WW uitkering, je verlof wordt geregeld door het UWV.
Als zwangere ben je een vangnetter, je moet je wel inschrijven bij het CWI.
Volgens mij gebeurt dit tegenwoordig in één keer en zitten het UWV en het CWI bij elkaar in het gebouw.
Ik zou dit zo snel mogelijk doen, het duurt namelijk wel even voordat alles geregeld is en als je dit ruim van te voren doet loop je niet de kans dat je lang zonder loon/uitkering zit.

Ik denk ook niet dat je veel kans hebt op ander werk als je zwanger bent, maar je weet het nooit.
Ik zou ook zeggen geniet gewoon van je zwangerschap, in het begin is het moeilijk als je ineens geen werk meer hebt, maar je komt ineens aan andere dingen toe.
Ik ben zelf bijna 30 weken zwanger van een tweeling en moet al tien weken rust houden, dit viel mij ook erg tegen in het begin.
Ik ben zelfstandig ondernemer dus als ik niet werk, heb ik ook geen inkomen.
Mijn man heeft een goed inkomen dus we redden ons wel en ik heb nu alle tijd om dingen te regelen.
Ik lig met de laptop en de telefoon op bed in de kamer en verveel mij eigenlijk helemaal niet meer.
Dus...
Probeer je niet te druk te maken over het feit dat je geen werk meer hebt, dat kost je veel energie en die kun je beter in andere zaken steken toch?
Wens je toch succes en een fijne zwangerschap.

Groetjes Patricia

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb idd al een WW aangevraagd maar die kun je  pas uiterlijk 3 weken voor ontslagdatum aanvragen dus al zou je eerder willen dan kan dat dus niet! Mijn man verdient op zich goed maar niet voldoende om ons te kunnen onderhouden dat is dus wel wat minder vandaar toch de WW aangevraagd. Met uitzend en detacheringsbureaus ben ik de afgelopen dagen al in de weer geweest maar zelfs de kans op tijdelijk werk is gewoon heel minimaal! Het lijkt wel of zwangerschap als een soort enge ziekte wordt beschouwd, ik moet me gaan neerleggen bij het feit dat ik gedurende deze zwangerschap werkloos zal zijn maar het kost me vreselijk veel moeite, ik ben gewoon boos, gefrustreerd en verdrietig omdat ik me aan de kant geschoven voel. Soms denk ik wel eens was ik maar niet zwanger dan was het een stuk makkelijker geweest maar dat is niet eerlijk want dit kindje is wel degelijk gewenst alleen komt het nu niet zo goed uit.

Groetjes van een verdrietige Puk.

Balen van de situatie joh!! Kan me voorstellen dat je nu in flinke dip zit!! En helemaal als ook detachering of uitzendwerk niet lukt... Zwaar Kl.T.!!!
Hopelijk ben je over paar dagen toch in staat van zwangerschap te genieten, want het is toch een bijzondere tijd, die niet ondergesneeuwd mag raken door werksores.
Toitoi en hopelijk binnenkort toch iets aan werk!
Groetjes, mira

Terug
Bovenaan