Ik zit nog op school

Hallo Mama's,

Ik ben 18 oud en ben nu waarschijnlijk 6 weken en 3 dagen zwanger.
Weet sinds een week dat ik zwanger ben en kwam eigenlijk een beetje als een shock. Ik woon nog thuis en zit in mijn 2e jaar van mijn opleiding.

Mijn moeder en schoonvader weten sinds maandag dat we in verwachting zijn en reageerde allebei erg blij (gelukkig). Maar nu nog mijn vader en mijn vriend zijn moeder, ze zijn beide erg "streng" en weet niet zo goed hoe we het moeten vertellen, ben bang dat ze een oordeel over me hebben.

Ook weet ik niet zo goed wanneer ik aan school moet vertellen dat ik zwanger ben en hoe alles geregeld moet gaan worden.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee ?
Alle tips zijn van harte welkom

xx

Ik ben uitgerekend in september, maar lees hier en daar mee.
Ik heb zelf geen ervaring met jouw situatie, dus ik kan je geen tips uit eigen ervaring geven. Wel ken ik een aantal meiden die al jong moeder werden (16-19 jr) en heb van hun wel het een en ander meegekregen.

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!
In ieder geval heel fijn dat je moeder en schoonvader goed reageerden!
Ik zou het je vader en schoonmoeder wel zo snel mogelijk vertellen. Hoe langer je er mee wacht, hoe meer je er tegen op gaat zien en hoe moeilijker het dus wordt.
Als ze een oordeel gaan vellen doen ze dat toch wel, ongeacht wanneer je het vertelt. Maar wie weet valt het wel mee. Ik hoop het voor je.
Hoe sneller je het vertelt, hoe sneller zij ook aan het idee kunnen wennen. Dat is voor hun misschien ook wel prettig.
Misschien kun je jouw moeder of schoonvader vragen erbij te zijn als je het vertelt? Zij staan er positief tegenover, dus kunnen je misschien bijstaan als de anderen minder positief reageren.