Ik zoek een speciaal polbandje voor mijn wegloper...

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een polsbandje die ik om mijn eigen pols kan doen en die om mijn zoontje, zodat hij niet weg kan lopen. Hij zit dan altijd aan mijn arm vast zeg maar. Ik heb deze ooit gezien, maar ik heb geen idee hoe het heet en waar ik deze kan kopen. Ik hoop dat iemand dat wel weet, want ik heb er echt 1 nodig. Ik ben namelijk zwanger en als ik straks met een grote buik loop, dan is hij mij gewoon veel te snel.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Siets
 
Hi,

Hoe ze heten weet ik ook niet meer, wij hebben er één maar die bevalt niet fantastisch... ze kunnen het klittenband namelijk ook zelf losmaken.... Wij hebben toen zo'n tuigje (sluit van  achteren)  gehaald waar we een looplijn aan konden bevestigen... Allebei gewoon te koop in volgens mij iedere babyspeciaal zaak...

Groetjes Nynke
 
HOI


Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik vind het een verschrikkelijk gezicht. Zelf heb ik een zoon van 2jr en 7 mnd en een dochter van 3,5 mnd. Maar ik vind het echt een riem idee. Pas zag ik het ook, en me zoontje zei:Kijk mama net als Hummel(de hond van Oma) Maar had er nooit iets van mij over gehoord. Wij maken een afspraak je geeft een hand als het druk is. Of je staat op de kiddyride, doe je eht niet... is het over met de pret kunnen we niet shoppen. En het helpt, tuurlijk wel geprobeerd, maar ja gaan we naar huis, na 1 keer is het echt over

suc6
Bea
 
Hoi,

ik kan het me voorstellen hoor. mijn zoontje (bijna2) loopt ook vaak precies de andewre kant op dan ik wil. moet regelmatig een sprintje trekken en als je zwanger bent wordt dat natuurlijk wel lastig... Ik heb een polsbandje van Jippies (Prenatal) en dat is met een soort gespje en klitteband bij het kindje en aan jouw kant gewoon een handvat zeg maar dat je om je pols kan doen.

misschien is het wat voor je.

succes!
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet toegeven dat ik het ook geen gezicht vind. Maar met de kennis die ik nu heb door mijn eigen kind, begrijp ik wel waarom ouders zo'n ding gebruiken. Mijn zoontje heeft waarschijnlijk een aan autisme verwante stoornis. Dat houdt bij hem in dat hij geen angsten kent. En dan moet je je voorstellen dat ik straks met een grote buik rond loop en hij weg rent en dus niet bang is voor auto's, fiesters, brommers en noem alles maar op. Dus voor iedereen die denkt dat het zielig is: soms is het puur en alleen voor de veiligheid. Het ligt niet altijd aan de opvoeding...

Ik ga morgen eens kijken bij prenatal. Ik dacht dat ze daar alleen spulletjes voor babies hadden. Ik hoop dat ze mij kunnen helpen.

Groetjes,
Sietske
 
Hoi Sietske,

Trek je vooral niets aan van opmerkingen die je krijgt als je met zo'n weglopertje aan een riempje door de stad loopt. Voor mij was er echt geen andere mogelijkheid. Mijn zoontje liep met 10 maanden, alle kanten op, luisterde nergens naar en was toen  hij net een jaar was al  bloedsnel. In de buggy was al heel snel geen optie meer ... meneer wilde lopen lopen en nog eens lopen.

Ik heb een polsbandje van Jippie gekocht, eentje met aan twee kanten klitteband en een uitrekbaar snoer (zoals bij die ouderwetse grijze telefoons). En inderdaad, hij kon het klitteband losmaken, maar dat loste ik op door het bandje om z'n bovenarm te doen, dan lukte dat op de een of andere manier niet.

Volgens mij heeft zo'n bandje ook als voordeel dat de kleine weglopertjes er door leren dat ze bij je moeten blijven en naar je moeten luisteren. In principe neem ik mijn zoontje (2 jaar en 2 maanden)  nu altijd "los" mee, maar als hij echt niet goed luistert, dan gaat het bandje om. In de praktijk is een keer dreigen met het bandje meestal al genoeg.

Succes.

Tanya
 
hoi,
ik ben zelf moeder van drie kinderen twee jongens 7 en 5, en een meisje van 3, dus weet hoe het soms kan zijn,
op de website van de anwb kun je leuke bandjes kopen, waar je je gegevens op kunt zetten, in de kleuren rose en blauw ( net ziekenhuisnaambandjes) het is erg handig, ik heb ze in de vakantie gebruikt, omdat we voor het eerst naar het buitenland gingen.
het lijkt mischien dom, ik vind van niet trouwens, maar ze kunnen je kind er wel mee thuis brengen, en daar gaat het om.
ze kosten toen (juli 2005) 7,50 euro voor twee bandjes, en je kunt het ook altijd een keer vragen op de kinderafdeling, mocht je daar een kertje moeten zijn.
succes
groetjes tommie
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Toch fijn om te lezen dat er moeders zijn die mij begrijpen. Van die polsbandjes waar je gegevens op kan zetten vind ik ook een goed idee. Ik ga ze zeker in huis halen. Bedankt voor de tip. En het bandje die ook aan mij vastzit ga ik ook proberen.

Groetjes,
Sietske
 
Terug
Bovenaan