ik zoek geruststellingm wie kan mij dit geven

Hallo,

Ik weet nu ruim een week dat ik zwanger ben en heb afgelopen woensdag al een echo gehad in het ziekenhuis, maar ik had hem liever niet gehad. Wie kan mij geruststellen.
Zaterdag 17 januari had ik mijn laatste menstruatie en woensdag 4 februari mijn eisprong, heel duidelijk gevoeld. je zou dus zeggen dat ik afgelopen woensdag 5,4 weken zwanger zou zijn, tellende vanaf 17 januari en 5 weken zwanger vanaf 4 februari.
Op de echo zagen we wel een goede laag slijmvlies en een donker zakje (vruchtzakje). Ik heb in dat vruchtzakje niks nog zien zitten. Volgens de gyn zou ik max 4,5 weken zijn geweest. Woensdag 11 maart weer een echo.
Ik had denk ik liever nog geen echo gehad, want echt genieten kan ik op dit moment nog niet. Wie heeft er ook een hele vroege echo gehad en wat was daar op te zien.

Liefs Kaatjeknuffel

Hoi,

Weet je zeker dat wat je voelde je eisprong was? Misschien heeft ie wat langer nodig gehad om in te nestelen?

Ik weet het niet. Ik heb een echo gehad met 6w4d en er klopte een hartje, maar de verloskundige had wel moeite om het te meten zo klein was het nog. Ik heb mij laten vertellen dat het hartje pas gaat kloppen met 6 weken. Ik bedoel misschien is alles nog te klein om te meten?

Ik zal voor je duimen, woensdag!

groeten,

Friezinne

Hoi

Ik heb mijn vorige zwangerschap ivm een onderzoek elke week een echo gehad en met 5 weken en 1 dag konden ze nauwelijks wat zien en een week 6+1  later een kloppend hartje.  Met een echo rond de 5 weken kun je helemaal niets pas na 6 weken kun je iets zien en eerder allemaal maar een zakje meer niet.

Liefs
Lies

Dank jullie wel voor de snelle reacties. Mijn vriend zegt ook dat ik me niet ongerust moet maken, maar dat doe ik toch wel een beetje. Ik wist dat ik nog geen kloppend hartje te zien zou krijgen, maar ik had gehoopt op een wit puntje of zoiets in het vruchtzakje

Hoi,
natuurlijk maak je je ongerust, ook al is dat nergens voor nodig! Je wil toch graag een 'teken van leven' zien.... Waarom kreeg je eigenlijk zo vroeg een echo?

Wij kunnen maar erg moeilijk zwanger worden, vandaar dat we in het ziekenhuis liepen. bij onze eerste dochter ook al. Maar telkens ent voordat de behandeling wordt ingestart blijk ik nog spontaan zwanger te zijn.
Nu hadden we een afspraak voor de bespreking van de behandeling en toen was ik dus al zwanger. Vandaar de vroege echo

@kaatjeknuffel,
Heb je al een nieuwe echo gehad? Ik heb inderdaad het hartje zien kloppen op 6 weken en ik begreep dat dat bij een zwangerschap van 6 weken nog niet van zelfsprekend is.
Het kan dus best goed zijn dat het hartje van je baby een paar dagen later voor het eerst is gaan kloppen.

Terug
Bovenaan