Ik zoek ideetjes voor een Kraamboek

Hoi,

Wij hebben besloten om een babbyborrel te geven als de kleine geboren is.

Wij vinden het wel leuk als iedereen een persoonlijk berichtje schrijft in een schrift/boek voor de kleine.

Wie heeft er leuke ideeen voor een kraambezoek boek.
Of zijn hier standaard boeken voor.

groetjes Masja

Hoi Berlingo,

Ik heb de vorige keer een soort van ringbandblancoboek gekocht bij de hema. En op elke bladzijde halve a4 geplakt. Op de papiertjes had ik geprint naam. datum en daaronder konden ze dan een verhaaltje opschrijven. En ik maakte van iedereen een foto met de baby op schoot  en die plakte ik erboven. Zo heb je een a4 bladzijde met op de bovenste helft een foto en op de onderste helft een verhaal.
Keuk idee toch?

Groetjes YVonne

'Hoi, wij hebben hetzelfde gedaan. Een boekje met een hard kaft bij de HEMA gekocht (in blauw, dezelfde kleur als het kamertje) alleen dan wat kleiner dat A4 (tussen A4 en A5 in denk ik). Inderdaad iedereen een berichtje/wens laten schrijven en op de foto gezet met de kleine. Ik vind het echt een superboekje geworden! Je ziet ook precies wie wanneer is geweest en hoe de kleine groeit in die paar weken. Ook hebben we er meestal de pakjes opstaan die we hebben gekregen. Meestal toevallig, omdat ze dan op tafel of bij de kleine lagen, maar nu wel leuk, dan weet je nog wat je van wie hebt gehad!

Wij gaan het zeker weer doen, want het is zo leuk!

Succes!

Erica

Zelf zou ik het ook zo doen als de dames hierboven.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is bij de geboortekaart een kaartje extra instoppen (blanco) en mensen vragen daar een wens op te schrijven en dat mee te nemen naar de babyborrel.
Sommige mensen willen er even over na kunnen denken en komen er dan op het moment zelf niet op.

Dan zou je dus die kaartjes en de foto's bij elkaar kunnen plakken.

Zat trouwens wel te denken.... met een kraamborrel is het misschien voor de baby zelf erg druk om met iedereen apart op de foto te gaan. Is toch van hand tot hand dan en dat zijn nogal wat indrukken.

Neef en nicht van mij hadden een paspartout van een (grote) foto lijst en iedereen die is geweest heeft daar een wens op gezet en als foto zat dan een foto van de kleine. Bij hun was het dan bij de doop en niet bij een kraamborrel.... zij hebben nu van beide kinderen zo'n fotolijst en dat ziet er ook erg mooi uit.

groetjes,
Marije

Harstikke bedankt voor de reactie's.

ik heb nu verlof dus ik kan er even lekker over nadenken, maar ik vind het wel erg druk voor de kleine als die met iedereen op de foto moet op de babyborrel dus daar moet ik nog even over nadenken.

Als ik er uit ben laat ik het jullie wel weten.

groetjes Masja

Leuk idee zo'n kraamboek! Ik heb net even bij de Hema gaan kijken, maar kan geen blanco blok vinden. Helaas in  de  bruna en witte boekenmarkt  ook niet. Iemand nog een tip waar ik deze kan krijgen?
Zag het even niet zitten, maar deze leuke ideetjes geven me weer een spuit positiviteit

ik heb pas bij V&D een blanco A5 blok met grote ringband gekocht. verder verkopen ze dit soort dingen bij van die winkels waar je tekenspullen, papier, verf, klei, schilderskwasten etc verkopen (zoals artifac in den haag, waar je je spullen koopt als je op een kunstacademie zit zegmaar) (er zal vast een naam voor zijn maar m'n hoofd laat me even in de steek haha!)

Terug
Bovenaan