Ik zou zo graag opnieuw zwanger willen worden....

A

Anoniem

Guest
De kop zegt het al: Ik zou zo graag opnieuw zwanger willen worden, maar mijn vriend wil het er maar bij 1 houden....
Eigenlijk zou ik niet mogen klagen omdat ik een prachtige gezonde dochter heb en ik ben ook super trots en gelukkig met haar. Er is alleen nog 1 plekje over in mijn hart voor een tweede kindje. Helaas denkt vriend hier anders over. Ik vind dat erg moeilijk. Je zou kunnen zeggen dat het egoistisch is maar aan de andere kant is het voor mij een absolute voorwaarde dat we dit allebei willen!
Heeft iemand van jullie hier mee te maken gehad en hoe kom je hier uit?

Hoi mamamarit,

Hier hetzelfde probleem... Ons mooie zoontje is nog maar 8 maanden, dus ik heb best nog wel even tijd om te wachten. Maar af en toe kriebelt het al behoorlijk. Maar mijn man weet niet of hij ooit nog een tweede wil. De ene keer denkt hij 'ooit wel' maar een andere keer vindt hij het beter dat t maar bij 1 blijft. Terwijl ik zo zeker weet dat ik graag 2 kids wil. Dat wou hij ook altijd wel, maar hij vindt het best zwaar af en toe.
Hij is helemaal gek  met ons zoontje, maar denkt hierdoor ook dat hij nooit zo gek zal zijn met een tweede.

Moeilijk dus en heb helaas geen tips voor je. Ben het wel helemaal met je eens dat je er echt 100% samen voor moet gaan. Misschien het een beetje open houden, af en toe het gesprek weer aangaan, maar niet pushen.
Heel veel succes/sterkte!!

Groetjes, Daantje

Hoi Mamamarit,

Ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Vanaf dat onze eerste 8 maanden was wil ik graag een tweede. Mijn man wilde vooraf wel drie kinderen, maar één bleek al een grote inpact op zijn leven te hebben en hij wilde het absoluut bij één houden. En nu, nu onze kleine ruim 4 is, komt hij er opeens zelf mee. Juist op het moment dat ik me er een beetje bij had neergelegd (voor de zoveelste keer) en er juist een hele tijd niet over was begonnen. Dus ik ben het helemaal met Daantje eens: niet pushen. Als het komt dan komt het. Ik vond ook altijd dat je er samen klaar voor moest zijn. Gelukkig is het voor mij nu zover. Ik maak de pil af en dan gaan we ervoor! Ik hoop dat jullie moment ook komt!

Groetjes,
Daan

Ik vind het altijd wel grappig dat de mannen zeggen dat het zwaar is terwijl wij vrouwen het meeste werk ermee hebben, niet dat dat erg is (je weet waar je voor hebt gekozen natuurlijk)

Wij hebben een ontzettend makkelijke eerste dat maakt het misschien wat makkelijker denk ik (voor mannen dan he?)

Mijn vriend wilde nooit een tweede maar hij wil nu het wel graag alleen nog even over wanneer praten enzo onze zoon is nu 9 maanden en we gaan over 3 maanden trouwen dat vind IK wel een mooie tijd (alhoewel het wel heel erg snel is VIND IK maar je kan de tropenjaren maar gehad hebben op een verantwoordelijke manier, mijn andere kind zou er nooit onder mogen lijden in de zin van dat ik te moe ben of iets dergelijks dat laat mij weleens twijfelen..

Maar inderdaad pushen kom je meestal nergens mee maar laten we eerlijk zijn meiden als je op je vent moet wachten soms kan je soms lang wachten ppfff

Ook hier eentje die eigenlijk toch best wel graag nog een kindje wilt. We hebben er al 2, eentje van mij, die 2 is  en mijn vriend heeft ook een zoontje van bijna 8.

We hebben beide een lange relatie gehad, mijn zoontje woont bij ons en gaat om de 1,5 week een paar dagen na zijn vader en zijn zoontje is om de 2 weken bij ons.

Om het wknd hebben we dus een "vrij" wknd en doen we hierin ons eigen ding, samen veel leuke  dingen ondernemen, uitslapen, ongezond eten  op zaterdag vaak bij vrienden langs..doen dus dingen die niet vanzelf gaan als je kindertjes thuis zijn.

Hij wilt deze vrijheid niet opgeven en vind het perfect zo, hij zegt ook..2 gezonde kindertjes die we alles kunnen geven, het is allemaal goed te doen, we hebben toch een echt gezin zo?!  Jouw zoontje gaat over 1,5 jaar naar de "grote school" dan moeten we weer helemaal opnieuw beginnen, wekenlang s'nachts je bed uit, bijna geen tijd meer voor onszelf, je moet minder gaan werken. Je kan niet meer zo makkelijk weg.
Ik weet dat hij wel gelijk heeft, ben zielsgelukkig zo, maar toch verlang ik stiekem naar een kindje van ons samen, ook al doe ik voorkomen dat ik ook niet meer wil.

Heb hem wel eens gezegd..dan laat ik of jij steriliseren..maar dat wilt hij  dan  toch niet doen,  want stel je voor dat er wel een verlangen ontstaat naar een kindje, dan kan je dat niet zo makkelijk terug draaien.

Mijn schoonzus en zwager krijgen over een paar weken een 2e erbij..en best wel een beetje jaloers  Gun het ze van harte hoor!! maar toch dat gevoel van..verdomme ik wil ook!!

Misschien dat hij ooit nog bijdraait, maar zoals het er nu naar uit ziet, zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren

Groetjes Leontine mama van Dayden 2 jaar!

Terug
Bovenaan