Ik zwanger, hij niet.

Ik ben nu 27 weken zwanger en hoewel mijn vriend en ik bewust voor de zwangerschap hebben gekozen heb ik soms het idee dat hij niet zoveel met de zwangerschap en het kindje bezig is als ik had verwacht.

Mijn vriend is nog vrij jong (23) en is nog student. Hij wil dus ook graag nog een beetje de student uithangen om het maar zo te zeggen. Als hij vrij is zit hij liever te gamen dan dat hij mij een beetje helpt of mee gaat met 'babyshoppen'. Hij heeft ook nog niets voor de baby gekocht.
Ook wil hij graag uitgaan als het hem uitkomt en maakt er dan ook een probleem van als ik hem probeer duidelijk te maken dat met de keuze die we hebben gemaakt er ook bepaalde verantwoordelijkheden komen. Dat hij dus bijvoorbeeld niet meer om half 6 thuis kan komen vanuit een college om hier te eten en dan vervolgens te zeggen dat hij uitgaat en weer vertrekt.
Verder was hij bijna 2 jaar gestopt met roken en is weer begonnen toen we besloten dat we gingen proberen om zwanger te worden. Hij zegt vervolgens nu al 7 weken (sinds de 20 weken echo) dat hij weer gaat stoppen, omdat hij geen rokende papa wil zijn. Maar tot nu toe is er nog geen verandering (hij rookt overigens niet binnen).

Mannen blijven natuurlijk mannen maar ik hoop echt dat dit veranderd. Het ligt misschien aan mijn hormonen dat ik hier nu veel meer aan trek dan normaal, maar het maakt mij erg onzeker.

Ik probeer trouwens regelmatig met hem te praten hierover maar hij doet er vrij onverschillig over en kan ook opmerkingen maken als 'ja maar de baby is er toch nog niet', jullie als mede-zwangeren zullen wel begrijpen dat dat pijn doet als hij zoiets zegt.

Hebben meer van jullie last van iets dergelijks?

Liefs
 
voor mannen wordt een baby pas echt zodra ze hem in de handen hebben mijn vriend had ook helemaal niks met de zwangerschap dat is echt meer van vrouwen wij voelen ook van alles mijn vriend was ook een koele over de zwangerschap maar zodra hij zijn dochter vast hield liepen de tranen over zijn wangen
voor hun is het nu nog niks omdat ze het niet kunnen zien en voelen
 
Ik geloof niet dat mijn man met mij is gaan babyshoppen... meestal kwam het er op neer dat ik iets liet zien op internet en dan vond hij het wel prima en ben ik het gaan kopen... mannen hebben gewoon minder met zwangerschap dan vrouwen. Als het goed is verandert dit straks als de baby er eenmaal is. Hier wel in ieder geval. Mijn man is veel bezig met de kinderen (zoon van 16 maanden en zoon van 3 weken oud), maar shoppen doet hij nog steeds niet.
Ik zou over het uitgaan nu nog niet te moeilijk doen, straks kan het gewoon niet meer en waarschijnlijk wil hij er nu nog even van genieten.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook wel eens opmerkingen gemaakt over dingen die "straks niet meer kunnen", maar mijn man was daar niet erg van onder de indruk en toen de kleine er eenmaal was, gingen al die dingen waar ik me druk over maakte helemaal vanzelf goed.
 
Zoals ik al zei heb ik er met hem over gesproken ook al meerdere keren. Hij vind niet (dus ook niet als het kind er straks is) dat hij moet afspreken wanneer hij uitgaat en wil dat (hoe hij er nu in ieder geval tegenover staat) dan gewoon blijven doen zoals hij nu doet.

Ik heb er niet zo'n twijfel of hij het wel leuk vind om papa te worden, want dat weet ik wel zeker. Ik baal er alleen van dat hij niet zo betrokken is als ik graag zou willen. En hij hoeft echt niet mee te gaan shoppen maar als hij niets zit te doen (gamen valt hier ook onder vind ik) en we moeten nog iets hebben voor de baby gaat hij tegensputteren als een klein kind als ik alleen maar vraag of hij misschien met me mee wil gaan omdat ik dat gezelliger vind.

Maar goed, het zal misschien straks allemaal anders zijn als het kindje er eenmaal is... Ik merk het wel ofzo :-S

Liefs
 
Heey Mriek85,

Ik begrijp je heel goed! Ik heb eigenlijk dezelfde situatie.Mijn man werkt van 8 tot 6. En dan gaat tie nog na zn werk lekker trainen tot 11 uur in de nacht, dan zit ik alleen in onze appartement te niksen. Als hij terug is, is hij meestal super moe en heeft hij geen zin om mij aandacht te geven. Soms voel ik me ook rot dat hij zo weinig betrokken is. Ik had mijn man ook heel anders voorgesteld tijdens mijn zwangerschap....Hij wilde al heel lang kinderen...En nu ben ik zwanger!! maar soms vraagt tie niet eens hoe ik me voel terwijl tie mij de hele dag niet heeft gezien! Dat is allemaal niet zo leuk..maarja wat kan je eraan doen? Want als het verkeerd gaat zie ik wel dat hij zich zorgen maakt enzo...Maar het zou wel fijn zijn natuurlijk als je die aandacht ook zo maar krijgt, en niet alleeen waneer jij je ziekjes voelt.

Over shoppen gesproken, ik ben 23 weken zwanger en heb nog eigenlijk helemaal niets gekocht...Heeft ook wel met onze financiele situatie te maken...Maar als ik dan toch iets kleins koop zoals super schatige sokjes, is hij er ook niet onder de indruk van...Lastig allemaal!

Ik wens jullie allemaal veel sterkte!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan