IKEA Keuken

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Morgenmiddag willen we naar de IKEA om een keuken te laten berekenen.
Ik heb al iets met de IKEA keukeplanner gemaakt en opgeslagen zodat ze dat morgen bi de IKEA kunnen openen en we daarop verder kunnen breien.
Nu de vraag heeft iemand van jullie een IKEA keuken en zoja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik hoor namelijk alleen maar positief...

X saskia

Hoi Saskia,

hoor hier niet, maar we hebben wel een IKEA keuken en zijn er ook tevreden over! We hebben hem laten plaatsen via IKEA en dan ging ook prima.
We hebben wel een houten blad, wat niet heel handig is. Er werd geadviseerd om hem in de wax te zetten. Dat werd een grote bende... heel vet. Tleek wel kaarsvet.
Maar op de huishoudbeurs hebben we toen iets bij 't rode stoeltje gekocht en dat werkt prima. Nu geen dikke kaarsvet laat en vochtplekken zijn snel bijgewerkt dmv een spons. Maar dat ligt natuurlijk echt aan het blad dat je kiest.

Succes ermee!

Wij hebben ook een Ikea keuken. Deze was al in dit huis aanwezig toen mijn man het kocht. Het was totaal niet onze smaak, maar het voordeel van een Ikea keuken is dat je de frontjes kan verwisselen! Wil je dus later een compleet andere keuken, kun je voor ongeveer 300 euro hem helemaal veranderen!

Groetjes, Marisa

Wij hebben ook een ikea keuken maar zijn niet helemaal tevreden. Het is een vrij grote keuken (echt een woonkeuken met de eettafel erin) en hij bestaat dus uit zo'n 16 kasten en 10 lades. Een heel gepuzzel dus toen we hem 6 jaar geleden in elkaar moesten zetten! Uiteindelijk bleek dat ze voor een deel de verkeerde lades hadden geleverd. Ik heb nl. een apothekers kast van 40 cm breed maar de lades die ze daarvoor geleverd hadden waren 60 cm breed. Dat gaat dus niet passen... En dan is het nadeel dat je weer helemaal naar ikea moet om ze bij de klantenservice in te leveren en dan de winkel door om de juiste maat alsnog te kopen. En je hebt al zoveel tijd als je midden in een verhuizing zit... Maar goed, dat is allemaal goed gekomen. Alleen na ongeveer 3 jaar intensief gebruik liet de folie (of hoe dat dan ook heet) van een heel groot aantal kastdeurtjes en ladefrontjes los. Dus weer de klantenservice bellen en we mochten alles om ruilen. We kregen een afspraak met een vervoersbedrijf en die kwam de nieuwe deurtjes brengen en de oude ophalen. Heel gedoe, want hij kwam niet toen we die afspraak hadden maar kwam wel toen we geen afspraak hadden. Maar goed, uiteindelijk alle deurtjes vervangen, ook weer een hele klus. Ze hangen vrij snel maar dan moet je alle handvatten er nog op de juiste plek opzetten, en dat goed uitmeten anders zitten ze niet in het midden. Maar goed, inmiddels zit alles weer netjes op zijn plek en ondanks dat ben ik erg blij met onze keuken! En omdat de prijs redelijk is hebben we wat meer uitgegeven aan goede apparatuur zoals een duur fornuis en oven. Ook niet verkeerd!

Nou kan ik eindelijk antwoorden!!

Wij naar de IKEA, en kreeg ineens zon slecht gevoel erbij!!
Wij naar de keukenconcurrent en hebben dus nu daar onze keuken gekocht!!

JIPPIE!!!!!!!!

X Saskia

Maaar toch bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan