Hoi hoi, tijdens m'n laatste (zeg maar 'gelukte') zwangerschap, (m'n zoontje is nu 3jr) hadden we een slechte score met de combinatietest, dus hup naar 't UMC in Utrecht voor een punctie, en werd ons meteen aangeraden om een chromosomen onderzoek te laten doen, nadat ik had uitgelegd hoeveel miskramen ik had gehad.(M'n moeder heeft er 3 gehad, en haar moeder ook 3)..7 Buisjes bloed verder en geen afwijkingen ontdekt..(Overigens, m'n zoontje uiteindelijk geboren zonder Down!)
Enfin...ik heb 6 miskramen gehad, en 5 daarvan met telkens exact 3 weken en 5 dagen..als ik niet 1 dag na bevruchting al heel veel symptomen zou hebben zou ik niet eens weten dat ik zwanger was geweest zeg maar...Zo kan ik bijv. wel al met 3 weken (dus lichamelijk 1 week zwangerschap) een test doen...die altijd positief is...oftewel...dat hcg werkt goed in mijn lichaam hihi!Maar 5 dagen later...krampen..bloeverlies..heb wel eens op dat moment getest en die was dan weer negatief...terwijl 5 dagen ervoor met 3 weken ik nog een positieve test had...(snappen jullie 't nog hihi!)
Kortom, 5 keer een miskraam met precies 3 weken en 5 dagen...ik dacht...dat moet iets met mijn baarmoederslijmvlies zijn...dat het vruchtje afstoot ofzo...deze zomer naar de gyn geweest, heb nu een beetje 't gevoel afgepoeierd te zijn met 'Ach nee, dat is gewoon vette pech...lag aan 't vruchtje, verkeerd gedeeld'...Maar de maand erop (ik word altijd in 1 keer zwanger) wederom zwanger...en weer met 3 weken en 5 dagen mis..toen (sept) maar ff een maandje overgeslagen, nu dus weer zwanger, maar hoor en lees nu opeens een verhaal over het slikken van een aspirine..als je elke dag, in de laagste hoeveelheid een aspirientje schijnt te slikken (nog niet wetenschappelijk bewezen) wat bloedverdunnend werkt schijnt vaak een hele korte zwangerschap eindigend in een miskraam te kunnen worden voorkomen...(dit van een vriendin gehoord die dit heeft meegemaakt...werd aangeraden door een homeopaat...en bij haar hielp het, na 5 miskramen een gezonde zoon)
Maar goed, woensdagochtend een telefonische afspraak met de gyn want ik ga niet zomaar pillen slikken, aspirines kan je tegenwoordig niet eens meer zonder recept krijgen, althans bij mijn apotheek, dus even navragen..
Iemand hier er wel eens van gehoord???
Ben zooo bang voor volgende week maandag...dan komt die dag weer...
Mijn andere kindertjes kwamen 'al' na 1 miskraam en nu ben ik er alweer 3 verder..is dit een hint van de natuur?..'Stoppen dametje, jouw beurt voor gezonde kindertjes is voorbij?'...ben zo nerveus voor volgende week...