@ IljaNY

Hoi Ilja,

Wat fijn om te lezen dat de operatie bij jou zo geslaagd is. Ik hoop dat ik over tijdje ook zo positief kan praten.

Hoe ging het verder met jou? Heb je veel pijn gehad nadien en wat mocht je wel en niet, vooral in het begin. Ik heb begrepen dat zitten funest is, dus ik verwacht dat ik liggen en lopen moet afwisselen. Ik heb daar namelijk nog helemaal niks over gehoord. En was jij inderdaad na een week of 3-4 weer zo goed als hersteld?

Ik hoop dat je nog voor maandag reageert!

Groetjes Fonske

Hiya Fonske!

Probeer weer even terug te halen hoe het voelde na de operatie. Ik weet dat ik de eerste week om de 4 uur twee enorme pijnstillers moest nemen in combinatie met spierverslappers. Dus ik heb eerlijk gezegd vrijwel geen pijn gehad. Ik was wel helemaal op mijn eigen planeet hoor, haha het waren sterke pijnstillers! De 2 weken erna de pijnstillers afgebouwd. De spierverslappers heb ik niet meer genomen na de eerste week want de combinatie van de twee werkte vervelend in mijn geval (Ik werd er een 'bitch from hell" van volgens mijn man, hahaha en hij had gelijk hoor...dat gebeurd niet zo vaak)
Wat ik na de medicatie voelde was meer een soort van spierpijn/stijve spieren gevoel. Maar helemaal niks vergeleken met de pijn van hernia. Zitten deed ik alleen op een stoel met rechte rugleuning (dus niet op de bank ofzo) alhoewel fietsen (zeker op zo'n opoefiets) voor heel veel mensen weer wel lekker voelt...daar zit je toch ook bij. Maar de rest, lopen en staan ging uitstekend. In het begin was ik ook heel bewust van mijn lichaamshouding, je weet wel....op de juiste manier bukken, helemaal niks tillen, niets boven mijn hoofd proberen te pakken. Maar uiteindelijk doe je alles weer gewoon. Ik was zwanger van Max na mijn operatie en was toch wel een beetje bang dat ik daar gevolgen van zou voelen in mijn rug...maar helemaal geen problemen gehad.
Het enige dat nooit meer helemaal is goed gekomen is de zenuw schade in mijn been. Je kent wel dat "dove" gevoel in je been of benen bij een hernia....nou dat is er nog steeds. Maar het doet geen pijn en is alleen maar een beetje raar bij het scheren van dat ene been haha.
Oh ik zal je nog even met een leuke "Mental picture" de O.K. in sturen.......

Toen ik voor mijn operatie moest was ik ongesteld....en de operatie wordt uitgevoerd terwijl je op je knieen ligt met je kont in de lucht, hahaha ik geneerde me dood dat ik daar met mijn hele hebben en houden tentoongesteld lag...en dan ook nog met zo'n tampondraadje bengelend in het geheel. ik was blij dat ik onder narcose ging en al die doktoren nooit meer hoefde te zien Hahahaha.
Nou dat was vast weer veel meer info dan jij nodig had :)

Heel veel sterkte!!!! En ik zal hard voor je duimen hoor!
Ajuus, ilja

hahahaha Jenneke!

Uhm tja dat zou je denken he, van die onderbroek. Geen idee waarom dat niet kan, maar kennelijk kan het niet.
Hier krijg je een rare papieren ziekenhuisjurk aan, die aan de achterkant open is overigens met twee hele lullige strikjes die nooit echt sluiten. Ik snap het doel van die jurk niet echt want echt waar...je kan jezelf net zo goed in twee papieren zakdoekjes wikkelen, doet je net zoveel goed.

Ajuus, ilja

Hey Ilja,

Bedankt nog voor je verhaal. Ik lag echt helemaal dubbel om je verhaal van dat bungelende touwtje. Ik zie het al helemaal voor me, hahahah. Het vooruitzicht van het liggen met mijn edele billen omhoog, maakte met niet bepaald blij, maar goed ik had zoiets van, ik laat het maar over me heen komen. Ik heb een aparte topic geopend waarin ik mijn ervaring beschrijf.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan