Ilona, bijna 18 mnd., zeer binnenkort naar peuterspeelzaal?

A

Anoniem

Guest
Ik heb vanmorgen zo gelachen, wilde het even met jullie delen! Patrick gaat 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal en ilona gaat 2x per week mee op en neer natuurlijk.
Vanmorgen gebeurde het; ik wist dat dit er ooit aan zat te komen, maar nu al??
Ik had patrick zijn jas, sjaal en muts uitgedaan en opgehangen, ik had zijn drinken en fruit weggelegd en ik ging een puzzeltje maken met hem. Ilona liep naar de kast en pakte ook een puzzeltje en ging aan de andere kant van de tafel zitten naast een kindje. Ze deed haar muts af en zei tegen de moeder van dat kindje 'uit', en wees naar haar jas.
Wat denk je, die kleine troela wil ook gewoon daar blijven!
Je kunt je voorstellen dat onze jongedame heel de peuterspeelzaal afbrak toen ik haar mee naar huis nam. Misschien dat ik haar daar binnenkort maar gewoon ook laat spelen??

x miranda

hahaha ja wat grappig, ze weet wat ze wil  .
Maar inderdaad ook wel logisch. Ze ziet haar grote broer daar gezellig gaan spelen en zij moet mee en mag niet blijven.
Vanaf welke leeftijd is zo', peuterspeelzaal eigenlijk, is dat niet ongeveer twee jaar? Dan zou Ilona nl al best wel snel ook een keertje kunnen gaan. Je kunt altijd kijken hoe ze het vindt als ze echt mag blijven en jij dan ook echt weggaat. Ben benieuwd naar hoe het zal gaan en wie weet was het maar iets tijdelijks en vind ze het de volgende keer dat je Patrick wegbrengt helemaal niet meer leuk.

groetjes Tamar

Peuterspeelzaal is idd vanaf 2 jaar. Ik wilde haar binnenkort wel alvast gaan inschrijven, zodat ze na de zomervakantie sowieso mee kan met haar grote broer.
Ben idd wel benieuwd of dit een fase is, of dat ik nu een half jaar een hele boze Ilona mee naar huis moet nemen!

lfs miranda

Hoi,

Bas gaat Eva vaak mee naar school brengen. Helemaal geweldig vindt hij dat. Hij pakt vaak iets uit de kast en gaat ook aan tafel zitten. Soms is het tranen met tuiten als we weg gaan.

Ze gaan hier pas naar de PSZ als ze 2,5 jaar oud zijn. Dat duurt dus nog een jaar. Het kan natuurlijk helemaal anders zijn tegen die tijd, maar ik verwact bij Bas meer problemen als met Eva. Eva heeft nooit een traan gelaten als ik weg ging. Sterker nog, ze wilde het liefst dat ik zo snel mogelijk ging! Bas vindt het meestal moeilijker als ik hem ergens achter laat. Op de sportschool gaat hij naar de kinderopvang. Hij moet dan altijd huilen als ik weg ga. Het is vaak al snel weer over, maar even zijn er toch altijd wel tranen en drama.

Nogmaals, wie weet hoe het over een jaar is.
Ik kijk trouwens wel al uit naar die dagdelen per week dat mijn beide kids dan weg zijn. Erg hè?!?!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan