Ilona, Inge XXX, Nic en Simoon

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het HSG onderzoek heb ik al gehad en dat was helemaal perfect. Er is slechts geconstateerd dat mijn man weinig zaad heeft. Bij mij is alles gelukkig helemaal ok. Volgens de gyn is de kijkoperatie standaard voordat je met IUI begint, maar ik vind het maar raar, want je zou denken dat er toch enige aanleiding voor zo'n ingreep zou moeten bestaan......nou ik heb over 2 weken nog een gesprek dus ik ga er zeker nog naar vragen.

Thnx!

Hallo,

Ik krijg 22 jan een HSG onderzoek.
Is het ookpijnlijk? En heb jij direct uitslag gekregen? EN mijn gyn had het er ook over dat ik een kijkoperatie moet ondergaan. Dus we zitten in het zelfde schuitje.

Groetjes Sabrina

Neem van te voren naproxen in, de avond ervoor 250 mg en 2 uur voor het onderzoek 250 mg. Dit scheelt een hoop.
Ik had veel vervelende verhalen gehoord, pijnlijk en zo maar het viel erg mee. het is geen fijn gevoel. Het vervelendste is als ze je baarmoeder vacuum zuigen. heftige menstuatiepijn daar lijkt het op.Na het onderzoek voel je niets meer alleen loopt de contrastvloeistof weg. En je mag meekijken op het scherm, dat was best grappig. Ze vertelen wel iets over de uitslag maar je krijgt het uiteindelijk
van de gyn.
Succes ilona

Hoi,
Wij zijn inmiddels al weer een stuk verder. Bij mijn man was ook weinig tot slecht zaad geconstateerd.
Bij mij zijn alle onderzoeken gedaan ook een hsg foto, ze doen dit om uittesluiten of je eileiders dit zitten. alleen via een hsg is het volgens mij te zien of je eileiders verstopt zitten. want je eileiders zijn niet dikker dan nylondraad. Bij ons wordt iui overgeslagen en is volgens de gyn alleen maar een via icsi een zwangerschap mogelijk.

gr tetje

Hoi,toch hoor je verschillende meningen over dat hsg onderzoek. Een vriendin van mij rekende op pijn maar vond het echt reuze meevallen. Of zou dat liggen aan het feit dat ze al zoveel heeft moeten doorstaan op dit gebied ???? In ieder geval hoop ik voor jou dat alles mee zal vallen wat er nog komt ! XXX

Hoi,

De HSG deed bij mij helse pijn maar dat kwam omdat bij mij de hele boel dicht zat. Als dit niet zo is schijnt het mee te vallen.
Ik vind het verhaal van de standaard kijkoperatie voor IUI echt heeeeeeeeel discutabel. Slaat echt nergens op en geloof me ik weet waar ik over praat.
Vraag het alstjeblieft na bij een groter en beter ziekehuis voordat je in je laat snijden!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr.Inge

Terug
Bovenaan