ilona

Even een brutale vraag, zal je het niet missen, de vrijheid die je nu hebt al varende?? Heb er altijd van gedroomd vroeger om een huis op het water te hebben (en dan bedoel ik niet een woonboot). Kan me er weinig bij voorstellen hoor hoe het is om op een schip te wonen maar het heeft volgens mij ook wel wat.

Ben hier gewoon nieuwschierig naar..
Groetjes

Tja, we hebben wel veel vrijheid, maar moeten natuurlijk ook onze reizen maken om rond te komen. Met personeel aan boord varen is ook wel leuk, zo heb je wat contact met de "echte" wereld, maar het is ook wel weer moeilijk. Nu laat ik ze niet meer in mijn woning, maar voorheen wel en dan zat ik iedere avond met onze (gelukkig vrouwelijke) matroos in onze woning. Ik ben echt in mijn element op de lange strek (naar Basel) omdat we tijdens het laden en lossen officieel niet veel mogen. Zo mogen we geen electrische apparaten gebruiken en niet roken . Officieel mag de koelkast niet eens aan zijn tijdens laden en lossen. Maar als we varen dan kan ik aan dek een boekje lezen of spelen met de kleine en met de hond en er is altijd wel wat te zien.

Maar aan de wal kan ik de auto pakken en ergens heen gaan, hoef ik mijn eigen boel niet een week (= reis heen en weer naar Basel) te missen als ik iets wil doen en kan ik lekker mijn eigen gang gaan. Bij mijn ouders heb ik het goed, hoor, maar ik heb het eerlijk gezegd wel gehad om daar een week te zijn voor een afspraak bij het cb waar alleen het wegen en meten maar belangrijk zijn!

Het werken mis ik af en toe ook. Ik kom uit de zorg en was altijd met mensen bezig en nu zie ik ze amper. Het liefst zou ik mijn HBO-V afmaken en 24 uur werken, maar dat gaat niet als je aan boord bent.

Wat ik het meest zou missen van aan boord zijn, is mijn man. Die zou niet regelmatig thuis kunnen zijn en dan zie ik die opeens wel errug weinig, maar eigenlijk ben ik dat al gewend en ik wist al dat dat zou gaan gebeuren voor ik Laura kreeg. Al met al zou ik het enorm missen, maar ook erg blij zijn als we een huis hadden.

Groetjes Ilona

Ja, aan alle voordelen ook de nadelen inderdaad. Lijkt   me wel moeilijk hoor om je man dan ( nog )minder te zien. Lang leve internet en telefonie. Vroeger had je bij kinderen voor kinderen dat liedje schipperskind, vond ik altijd geweldig. Ik heb een beetje een dromerig beeld van op het water leven denk ik..
Trouwens, een vrouwelijke matroos, wat grappig. Of is dat heel gewoon??
Je hebt in ieder geval een bepaalde levensstijl meegemaakt waar je later denk ik met veel plezier aan terug kan denken. En je ziet nog eens wat plaatsen denk ik.

Inderdaad ook wel leuk om een opleiding te gaan doen. Toen ik verlof had had ik zo de behoefte om weer eens te moeten nadenken over andere zaken dan mijn kindje. En om weer eens een gesprek op niveau te voeren ipv babybrabbeltaal hihi (niet dat ik met mijn mannetje geen gesprek kan voeren hoor maar die gingen 9 van de 10 x ook over Sophie).

Ik ga even eten met de buurafdeling, groetjes.

Het is altijd de bedoeling geweest om Laura niet naar een internaat te laten gaan als ze 6 is. Dan zijn ze nog zooo klein en ik kan het idee niet verdragen zo'n uk de hele week in een vreemd huis te hebben en ja voor mijn man en mij zal het wel moeilijk worden, maar goed, voor we voor ons zelf begonnen, voer hij 3 weken op 1 week af, dus toen zegen we elkaar ook amper. In die ene week dat hij thuis was, werkte ik namelijk full-time.

Vrouwelijke matrozen worden steeds gebruikelijker, maar alleen maar jonge meiden, eigenlijk. Het is namelijk moeilijk te combineren met kinderen en de meeste mannen hebben er geen probleem mee voor de kids te zorgen, maar een moeder die twee weken weg is, gaat ze meestal toch te ver en een moeder wil ook vaak niet zo lang weg blijven bij haar kinderen. Zonde van hun opleiding, maar meestal stoppen ze er mee als ze halverwege de 20 zijn.

Groetjes Ilona

Kan me voorstellen dat een internaat idd geen optie is, zou je vrij zijn zie je je dochter nog niet vaak.

Nooit geweten dat ook vrouwen matroos kunnen worden, ga me misschien toch maar eens omscholen hahaha!

In ieder geval leuk dat je mijn brutale vraag beantwoord hebt!

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan