@Ilya

Hoi Ilya

Ben benieuwd of je alweer thuis bent en hoe het allemaal gegaan is de afgelopen week.. Oma begraven, familie getroost, even weg bij Paul  én Max gemist........ Wát een emotionele week voor je!

Moest aan je denken, hopelijk horen we snel weer wat van je!

Liefs
Susan

Ilja, ik zie dat je weer op het forum bent.   Aangezien dit topic al op de 2e pagina staat haal ik hem weer naar voren....hoe gaat het met je??

Groetjes,
Ellen

Hiya mommas!

Helemaal niet gezien dit berichtje, dank Ellen.

Nou het gaat wel weer z'n gangetje hier. Was raar om zo snel even in Nederland te zijn, en al helemaal zonder mijn manetje. Hij heeft het prima gedaan samen met papa, maar ik vond het best moeilijk. Alhoewel het wel een onverwacht "side effect" had. Mijn man heeft inmiddels veel meer respect voor wat ik normaal de hele dag doe. haha hij zei aan de telefoon "this is a full time job!"

De dagen in Nederland vlogen om en waren...tja hoe zal ik het zeggen....een emotionele achtbaan. Verdriet gehad maar ook erg gelachen. Ik heb familie leden ontmoet die ik nog nooit gezien heb, maar die wel van mijn bestaan op de hoogte waren, allemaal nieuwe ooms, tantes en neven en nichten, Verhalen over mijn oma gehoord die ter plekke mijn hart braken, wat een zwaar leven heeft ze achter de rug.
En er waren allerlei rare toevalligheden waar ik wel even mijn wenkbrauwen van op moest trekken. Voor de crematie had ik zwarte kleding aan met een donkerpaars shirt. (Ik had geen zwart shirt bij me) Toen we aankwamen bij het uitvaart centrum bleek dat iedereen zwarte met paarse kleding droeg! Paars was mijn Omas favoriete kleur, wist ik veel!
ik hoorde van twee ooms die zijn overleden, een aan mijn vaders zijde, en zijn naam was Max en een aan mijn moeders zijde en zijn naam was Paul. Paul is doodgeschoten in New York!
En nu woon ik in New York met een Paul en een Max....raar!!!

Verder had mijn Oma van alles bewaard, waaronder ook de rapporten waarin staat beschreven onder welke omstandigheden mijn zus en ik uit huis geplaatst zijn, dat was wel confronterend om te lezen. Kreeg helemaal medelijden met die twee kleine meiden in dat rapport (terwijl dat dus mijn zus en ik waren, het was net alsof je over een ander kindje leest) Al met al een hoop dingen om over na te denken en een plaatsje te geven.

Ajuus, ilja

Lieve Ilya

Slik even een traantje weg voor het meisje dat je was...... wat een confrontering lijkt me dat om dat te lezen over jezelf. Maar ook wel weer verhelderend misschien en antwoord op vragen die je had?

En dan die ooms van je...... toeval bestaat niet, of wel dan?

Je berichtje spreekt emotionele achtbaan, dat benoem en dat was het dus ook. Pfffff.
En nu? Blij dat je weer bij je mannen bent?

Heel veel liefs
Susan

Nou dat zal wel even heftig zijn geweest. Lijkt me inderdaad raar om iets over jezelf van vroeger te lezen. Kan me voorstellen dat je weer wat te plaatsen hebt in je gedachten/hart.
Liefs Nelleke

Jeetje, als het voor ons al zo heftig is om te lezen laat staan hoe jij je moet voelen.... Meid het enige wat ik kan zeggen is heel veel sterkte en ik hoop dat je je gedachte een beetje kan ordenen.

Pfoe, Ilja, wat een gebeurtenissen allemaal!

Raar lijkt me dat, afscheid nemen van 1 familielid en er dan een hele "nieuwe" familie bij krijgen. Zijn het mensen waarmee je contact zou willen blijven onderhouden? Het zou mooi zijn als het ook als familie voelde voor je.

Gek hoor, die toevalligheden na het overlijden...kan er wel over meepraten. Voor de crematie van mijn oma, in de maand mei,  stond ik met wat familie in een rijtje langs de weg waar de auto langs zou komen bij het crematorium. Ik stond me af te vragen of er leven na de dood was. En of oma mij een teken zou geven als dat zo was... Prompt val er een eikeltje midden op mijn hoofd...vallen die dingen normaal niet in de herfst van de boom af??
En na het overlijden van mijn moeder kwam haar (half)zus over uit het buitenland voor de crematie. Zij had in Nederland natuurlijk geen eigen vervoer en daarom gebruikte ze de auto van mijn moeder. Toen ze de auto startte speelde het cassettebandje verder waar mijn moeder hem uit had gezet: Knock, knock, knocking on heaven's door...

Maar ook toevalligheden vóór het overlijden hebben we meegemaakt: De laatste keer dat ik mijn moeder zag was op mijn verjaardag. Ze gaf me een kadootje dat ik pas mocht open maken als alle visite weg was. Ze vertelde dat ze het al zo'n 8 jaar geleden voor me gekocht had, maar nu vond dat ze het me moest geven. Ik heb het uitgepakt, maar haar daarna dus nooit meer gezien. Het was het boekje Voor een heel bijzondere dochter...
(Als nuchtere Groningers zijn wij niet gewend om dit soort emotionele dingen aan elkaar te geven of uit te spreken).

En als ik jouw ervaringen dan lees denk ik echt dat er meer is dan wij zien. Dat er dingen voor ons "geregeld" worden waar wij geen weet van hebben (of pas achteraf weet van hebben). Heel bijzonder allemaal!

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan