Impasse ouders over logeren bij grootouder

Dag allemaal,

Wij zijn terechtgekomen op dit forum omdat we het maar niet eens geraken over het volgende; de ene wil baby (10m) structureel elke 2 weken laten blijven slapen bij de oma terwijl de andere wil dat de baby gewoon blijft slapen bij hen. De ene denkt dat dit goed is voor de baby, de andere niet. Duidelijk een impasse dus, vandaar dat we hier zo neutraal mogelijk de vraag willen stellen; zouden jullie je baby structureel laten logeren bij een grootouder?

PS: met de baby ad hoc laten logeren (owv een feest vbv) hebben beiden geen probleem
 
Waarom zou het goed zijn voor de baby om niet in zijn eigen vertrouwde omgeving te zijn? Als jullie een nacht volledige slaap nodig hebben omdat je het anders niet volhoudt, vind ik het een ander verhaal. Dan gaat het om zelf overeind blijven staan om goed te kunnen zorgen voor de kleine. 
 
Mijn dochter is 10 maanden en ik heb haar nog steeds het liefst in haar eigen vertrouwde bedje, in het huis waar ik ook ben. Soms slapen we ergens anders, maar dan ben ik er altijd bij. Ik vind het niet nodig en ik zie de voordelen voor haar ontwikkeling ook niet als ze gaat logeren bij iemand anders. Blijf bij je eigen gevoel, maar praat er ook rustig over. Misschien kun je een compromis sluiten door te zeggen 1 keer in de 2 maanden. Of een keer laten logeren en daarna kijken hoe het ging. Ik heb niet de behoefte om mijn baby te laten logeren. En als ze gaat logeren dan ben ik er wel bij. 
 
Waarom zou het goed zijn voor de baby? Is er thuis teveel stres ofzo?
Mijn man zorgt 1 avond per week voor zijn moeder. En dat gaf enorme slaaproblemen op die avonden, meer dan een jaar.
Maar wellicht niet helemaal vergelijkbaar.
 
Mijn dochter is 7 mnd en slaapt 1x kn de 2 weken bij mijn ouders omdat ik weg moet dan voor me werk, maar verder slaapt ze niet bij mijn schoonouders want daar voel ik me niet prettig bij. Roken in huis etc
 
Ik zou niet weten waarom dit voor het kindje beter zou zijn.
Thuis slapen ze in hun vertrouwde omgeving. Niks is beter voor een kind dan dat.
Is er een reden voor dat jullie dit willen? Of gewoon omdat de een denkt dat dit beter is?
Lees je eens in over hechting baby's, slaaproutines etc
 
Thuis is het beste.
Een reden die ik nuttig zou vinden is als de grootouders regelmatig oppassen. Dit om de grootouders zélf te laten wennen aan het ritme en karakter van de baby. Niks is zo veranderlijk als een baby. 
Een ander reden is omdat je als ouders zélf een vaste date night willen of slaap willen inhalen.
 
Terug
Bovenaan