In 1 dag kan je droom zo voorbij zijn..

De meeste meisjes  hadden maar 1 droom en dat was een princessenbruiloft..
Dat was bij mij helemaal niet het geval.. Mijn droom was heel simpel, zwanger worden.
Nu blijkt wel dat dat niet zo simpel is als ik dacht.
Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil want we hadden alles goed voor elkaar ( huisje, boompje, beestje) dus vonden we het tijd voor de volgende stap!

De eerste paar maanden zijn uiteraard erg teleurstellend als je een negatieve test in handen hebt. Op een gegeven moment ga je er gewoon van uit dat de test negatief is maar toch hoop je stiekum op dat stomme streepje.

De eerste 4/5 maanden werd ik gewoon netjes op tijd ongesteld. Daarna duurde het steeds langer voordat ik ongesteld werd. Nou je denkt eerst bij je eigen dat het wel zou komen omdat je er te veel mee bezig bent maar uiteindelijk toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt. Na een aantal keer bloed geprikt te hebben en een paar huisartsbezoekjes verder kreeg ik een verwijzing naar de gyn. De eerste afspraak bij de gyn was erg vreemd je weet namelijk niet wat je te wachten staat. Je krijgt een aantal onderzoeken incl. een uitstrijkje en een inwendige echo.
Man lief kreeg een mooi potje mee zodat ook hij onderzocht kon worden. 3 weken later konden we weer terug komen omdat ik nog een aantal bloedtesten moest doen. 1 voor en 1 tijdens de menstruatie. Eindelijk breekt dan de dag aan dat we weer terug konden naar de gyn, super zenuwachtig! Bij de gyn aan gekomen steekt ze gelijk van wal door met mijn uitslagen te beginnen.
Uit de onderzoeken bleek dat ik PCO heb. Dat was allemaal niet erg zij ze, zwanger kon best met PCO door middel van medicijnen. Ik kon weer opgelucht adem halen.
Totdat ze met de uitslagen van man lief begon. Nu blijkt dat dat helemaal niet goed zit, van de 10% wat er in beweging en goed moet zijn heeft hij er 0,2%. Op dat moment dringt het niet zo tot je door maar  ze zei  het zo  erg lastig om via de normale weg zwanger te worden maar ze wou ook niet van 1 uitslag uitgaan dus die worden opnieuw getest maar dat kan pas over 6 weken en ook al zouden die uitslagen wel goed zijndan word het  nog lastig via de normale  manier omdat ik dus PCO heb.  Nu hebben we wel alvast andere mogelijkheden besproken en mocht het dan zover komen dat word het ICSI omdat IVF gewoon weg niet zou gaan lukken!
En zo valt  mijn droom dus in duigen..  

Zijn er meer mensen  die  hetzelfde probleem hebben of hadden en ook  ICSI hebben gehad??

Hoi Cynthia,
Allereerst, wat ontzettend shit dat het zo rottig voor jullie loopt. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat wij allen weten hoe het voelt dus misschien dat je daar een beetje troost uit kan halen.
Ik heb zelf geen ervaring met ICSI e.d. omdat wij pas 30 september de uitslagen en het vervolgtraject krijgen, wij hebben de onderzoeken die je noemde pas recentelijk afgerond.
Enige tip die ik je wil geven is dat je alles goed moet laten bezinken. Het klinkt misschien nu heel erg, maar misschien zijn de kansen best wel goed voor jullie met zo'n traject. Ik heb genoeg mensen gezien die ondanks alle slechte resultaten toch gewoon kinderen hebben gekregen. Het is dan misschien wel niet op de manier waarop je het je voorgesteld had, maar het resultaat is er dan wel naar!

Veel sterkte en hier kan je altijd terecht om even af te reageren of om je vragen te stellen.

Groetjes, Esk

hoi cynthia,

ik schrijf allang niet meer hier, maar tot bijna twee jaar terug nog wel.
en lees nog altijd mee.
ons verhaal een een beetje hetzelfde.
wij waren een jaar bezig toen het nog steeds niet lukte. toen de bekende route, huisarts, gynaecoloog. allemaal onderzoeken enz.
bij ons kwam eruit dat het zaad van mijn man helemaal niet goed was. de waardes weet ik echt niet meer, maar het kwam erop neer dat de ene helft dood was en de andere helft lui. ook bij ons zou het nooit normaal lukken.
er moesten nog twee keer sperma onderzoeken gedaan worden om te kijken of het ivf of icsi werd. de waardes van het zaad van mijn man werden iedere keer minder, en dus werd het icsi.
er is weinig verschil tussen icsi en ivf alleen wat ze in het ziekenhuis doen.
onze eerste icsi behandeling is mislukt al naar tien dagen. dat was erg snel, maar mijn lichaam gaf het al van het begin af aan aan. ik zei meteen het zit niet goed, toen was ik net een minuut van de stoel af na terugplaatsing. dus eerlijk gezegd was de klap niet heel groot voor mij. deed nog wel erg pijn, maar ik voelde het gewoon.
de tweede icsi behandeling is wel gelukt bij ons en het voelde ook meteen goed vanaf het  begin.
we hebben nu een gezonde dochter van bijna twee jaar.
dus ook al ging het niet op de "gewone"manier, we zijn dolgelukkig.

laat het rustig tot je bezinken en praat er met zijn tweeen goed over.
ik vond het wel een grote stap om te nemen hoe graag ik ook een kindje wou. en het geeft ook een druk op je relatie ( hormonen ), waar je niks tegen kan doen.
maar er komt wel wat mooi's van.

iedereen ondergaat zo een behandeling heel anders,
onze eerste behandeling vond ik verschrikkelijk. erg veel pijn met de punctie. ik was net een stuiterbal ( hormonen )
onze tweede behandeling verliep makkelijk, nergens last van met de punctie.. wel last van de hormonen
zo zie je maar alle twee heel verschillend.

heel veel sterkte met alles

groetjes danielle

Hoi hoi,

Heel erg bedankt voor jullie reactie`s..
Het is inderdaad heel lastig om het te laten bezinken want eigenlijk denk ik er wel continue aan.. Maar dat word vast minder.
Het is nu gewoon afwachten tot onze afspraak begin november en dan kijken wat we gaan doen. Nu zie ik ook staan dat je er veel pijn van hebt gehad.. Daar schrok ik eigenlijk wel van. Je verwacht dat natuurlijk helemaal niet maar achteraf gezien ook wel heel logisch. En ik weet natuurlijk ook niet helemaal precies hoe icsi in zn werk gaat he dus dat is gewoon allemaal afwachten.

Groetjes Cynthia

Hai hai,

Ook ik heb PCOS, bij mijn man bleek geen enkele zaadcel aanwezig te zijn. HIj is helaas onvruchtbaar.
Ik spuit nu Puregon om  de folikels te laten groeien/rijpen en daarna krijg ik pregnyl om de eisprong op te wekken.
We zijn bezig met KID (Kunstmatige ineminatie Donor) dus dan word ik na de pregnyl binnen 24 en 36 uur geinsemineerd.

Gr. N

hoi hoi..

ook wij zitten in een vrij vergelijkbare situatie, alleen heeft mijn man geen enkele zaadcel..
reageer even om te zeggen dat ik het uitelkaar spatten van je droom zo goed herken, je hele toekomst staat op zn kop.. neem de tijd en neem ook tijd voor leuke dingen, dan hou je het het makkelijkst vol.. en praten!!

sterkte en hopelijk is er een goede weg voor jullie met als eindresultaat een prachtkind!

Terug
Bovenaan