In 2018 twee keer een miskraam, in 2019 een wonder?

<p>Hi allemaal, </p><p>Doordat ik afgelopen jaar(2018) twee miskramen heb gehad, een in maart en een in oktober, ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten. Al snel stuitte ik op het oudersvannu forum en daar heb ik uren lang verschillende ervaringen kunnen lezen en daaruit troost gevonden. </p><p>Nu ben ik zelf nooit actief op fora, maar ik hoop dat mijn verhaal ook een herkenningspunt voor iemand kan zijn en we dan wellicht vol goede moed 2019 kunnen starten. </p><p>Mijn verhaal: </p><p>In februari 2018 kwam ik er onverwachts achter dat ik zwanger was, we waren wel aan het proberen, maar niet gericht en lieten het op zijn beloop. Ik zou in maart op wintersport gaan, en ongesteld zijn op wintersport is niet ideaal. Omdat ik die tijd geen anticonceptie had, koos ik er samen met de huisarts voor om een week Primolut te slikken(een hormoon wat je ongesteldheid uitsteld), in de bijschrijving stond dat je absoluut niet zwanger mocht zijn, dus ik had negatief getest op de dag van de NOD voordat ik aan de kuur begon. Toen ik op dag 2 al hele heftige acne kreeg(typisch hormoon verschijnsel bij mij) ben ik direct gestopt, dus zou ik snel ongesteld moeten worden.. Dit gebeurde niet, in mijn hoofd niet eens aan een zwangerschap gedacht, omdat ik natuurlijk negatief getest had. 10 dagen na de NOD drong mijn vriend er op aan om toch nog maar een test te doen en jahoor zwanger! Heel erg verrast en blij natuurlijk, maar helaas niet van lange duur. Nog voor mijn eerste afspraak bij de VK begon ik wat bruine afscheiding te verliezen, op de eerste echo was geen hartbeweging te zien(rond 6 weken) waarschijnlijk is deze er ook nooit geweest. Daarna begon de ellende, mijn eerste zwangerschap, dus ook mijn eerste MA. Ik had vol vertrouwen in mijn lichaam en vond het ook knap dat iets wat niet goed is, wordt afgestoten, dus koos ik voor een natuurlijk beloop.. Een lang verhaal kort 5 maanden later ben ik geopereerd, omdat het vruchtzakje nogsteeds in mijn baarmoeder zat. </p><p>Na de kijkoperatie zag volgens gyn mijn baarmoeder er weer super uit, en ik werd ook na 32 dagen precies(altijd al mijn cyclus duur geweest) weer netjes ongesteld. Die keer erna was het weer raak, we konden ons geluk niet op, dat het zo snel was gelukt vonden we een wonder. Ook een goede eerste echo met hartbeweging, wel teruggezet na 6,5 week wat volgens berekening 8 weken had moeten zijn. Helaas begon 1,5 week daarna weer de bloedingen, zoals bij MA1 in maart. Ik hield hoop, want ik voelde me dit keer zoveel beter toch? En 1 keer pech kan, maar 2 keer pech achter elkaar? Dan moet er iets mis zijn. Helaas was het toch weer mis en was het vruchtje gestopt met groeien vlak na de eerste echo. Deze MA heb ik voor de Cyotec 'abortuspillen' gekozen, hier had ik 'goede' ervaringen mee, als een heftige ongesteldheid en na een week was mijn baarmoeder weer netjes schoon. </p><p>Nu kan ik de eerste MA een heel goed plekje geven, ik heb destijds de hormoonpillen geslikt, wat natuurlijk van invloed kan zijn op het vruchtje en ik was niet voorbereid(ik rookte bijv). Over de tweede MA denk ik veel moeilijker, ik heb hartbeweging gezien, waar is het dan misgegaan? Ik ga elke dag in een warm bad, heb ik daar weer over gelezen dat dat niet goed is als je niet zwanger bent. Zal dat dan de reden zijn? </p><p>Wij gaan nu positief en gezond(natuurlijk allerbelangrijkst) 2019 in, maar de wens groeit met de dag. Ik zit nu op dag 34 in mijn cyclus, waar ik normaal op dag 32 ongesteld word. Ik wil mezelf(en mijn partner) niet onnodig enthousiast maken, ik wil ook niet ongeduldig zijn, maar ik wil het zo graag. Zijn er lotgenoten met tips over hoe je het zwanger worden, na teleurstelling, leuk en spannend houdt? Zonder teveel en geforceerd met ovu testen en geplande seks aan de gang gaat? Dat haalt voor mij de romantiek er een beetje vanaf. </p><p>Ik hoop dat ik met mijn lange verhaal herkenning voor iemand kan creeeren, zoals ik die ook vond op dit forum, en we dan wellicht samen positief(en geduldig) 2019 in kunnen gaan! </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi Rosie,
wat een verhaal! Mooi hoe je het zo verwoord. Heftig dat je 2 miskramen hebt gekregen. Inmiddels zijn we alweer ruim een maand verder en ik vroeg me af hoe het met je gaat? Omdat je vertelde dat je al 2 dagen overtijd was.. hoop voor je dat je een positieve test hebt gekregen. 
ik ben in November 2018 zwanger geworden maar kreeg een vroege miskraam begin Januari van dit jaar. Ik zit nu op dag 34 van mijn cyclus en had voor mijn mk een cyclus van 32-36 dagen. Ook had ik altijd een week voor mn ongesteldheid symptomen (trekkend gevoel in buik en gespannen borsten) ik ervaar dat nu helemaal niet, af en toe een licht steekje in mn onderbuik. Ik hoop ten zeerste dat ik weer zwanger ben. Ik heb ook altijd geprobeerd er niet de focus op te leggen (het zwanger worden) want hoe meer je ermee bezig bent...  
Liefs R
 
Hoi Rosie,
wat een verhaal! Mooi hoe je het zo verwoord. Heftig dat je 2 miskramen hebt gekregen. Inmiddels zijn we alweer ruim een maand verder en ik vroeg me af hoe het met je gaat? Omdat je vertelde dat je al 2 dagen overtijd was.. hoop voor je dat je een positieve test hebt gekregen. 
ik ben in November 2018 zwanger geworden maar kreeg een vroege miskraam begin Januari van dit jaar. Ik zit nu op dag 34 van mijn cyclus en had voor mijn mk een cyclus van 32-36 dagen. Ook had ik altijd een week voor mn ongesteldheid symptomen (trekkend gevoel in buik en gespannen borsten) ik ervaar dat nu helemaal niet, af en toe een licht steekje in mn onderbuik. Ik hoop ten zeerste dat ik weer zwanger ben. Ik heb ook altijd geprobeerd er niet de focus op te leggen (het zwanger worden) want hoe meer je ermee bezig bent...  
Liefs R
 
Potverdorrie... klote... dat is gewoon het enige woord wat in me opkomt. 
Herkenning? Ja op zich wel... eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Vreselijk veel pijn aan gehad. Daarna een prachtige zoon gekregen ( hele zwangerschap spanning gehad).
afgelopen mei zwanger, hartactie gezien... paar x zelfs. 10 w zwanger even snel voor de vakantie een check/ echo in het zkh en ineens geen hartje meer??!! Ik was er kapot van. Echt ondersteboven. Hoe kan dat nou? Had ik toch die tonijn uit blik niet moeten eten, stond ik te dicht bij de verwarming, was t bad of de douche te heet?? Ik haalde me van alles door m’n hoofd.
en op de nuchtere momenten dacht ik weer... er zijn junkies/ alcoholisten / flinke rokers die ook “ gewoon” een kindje krijgen. Ik zorg super goed voor mezelf en dan lukt t niet??? Dan is het niet meant to be...
 
Makkelijk praten als je dan nuchter bent. We weten allemaal hoe die andere kant is/ gaat.
bij mij lukte de cytotec niet. Dus een myosure gehad. Na 2 maanden!! Vreselijk.
 
maar nu... want er moet toch iets positiefs uit dit verhaal komen ... ben ik 21 weken zwanger en gaat het super goed met de baby. 
Ik gun je snel een fijne goede zwangerschap! Dat het jou ook mag lukken! 
Succes!!
 
Zo jij hebt ook een heftige tijd achter de rug! Het moment dat je zwanger bent en dol gelukkig bent, naar een moment dat je hoort dat het niet goed zit, is vreselijk. Je houd er mis ergens rekening mee maar het komt altijd als een klap. Je wereld stort even in... En dan denk je indd dat het leven soms zo oneerlijk is. Mensen die geen kinderen willen of een slechte levensstijl hebben (roken/alcohol/drugs) krijgen wel kinderen. En mensen die er alles voor over hebben niet. Ik besef me altijd goed dat het zo bijzonder is als je zwanger mag worden. Ik was er altijd een beetje bang voor dat het bij mij niet ging lukken (waarom, geen idee?) mis omdat in mijn omgeving iedereen om de haverklap zwanger word.. ik had ook altijd die wens maar was gewoon sceptisch bij mezelf want dan kon t altijd meevallen. Ik heb nu in elk geval de bevestiging dat ik wel zwanger kan worden en daar ben ik enorm opgelucht om (ondanks dat het erg verdrietig was dat ik ook het vruchtje ben verloren na 7 weken). Mijn vriend en ik zijn na de mk doorgegaan om onze wens in vervulling te laten gaan. Ik ben op het moment nog steeds niet ongesteld. Ik ga van het weekend dan toch maar een testje wagen.
 Maar ik ben heel blij te horen dat je nu een goede zwangerschap hebt en dat alles in orde is! Ik wens je een mooie zwangerschap toe:)
liefs R
 
Terug
Bovenaan