in bad bevallen

Wie heeft er ervaring met het bevallen in bad.
Ik bedoel dan een gewoon bad (niet die speciale die je kunt huren).
Het lijkt mij wel wat, ben benieuwd of er meer dames zijn die dit willen.
Of al eens in bad zijn bevallen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

34 weken, 6 dagen.
 
Ik vraag me eerlijk gezegd af of een VK daaraan mee wil werken.
Zo groot is een gewoon bad meestal niet, en zij moet toch voldoende ruimte hebben om te werken en ook voldoende zicht op hoe het gaat.
Het zal toch niet voor niets zijn dat je daar een speciaal bad voor huurt?

Ook is de rand van een bad nogal hoog en volgens mij moet een VK behoorlijk door haar rug om het kindje dan op te vangen. Zal wel niet goedgekeurd worden in de ARBO-wetgeving...

Persoonlijk lijkt in water bevallen me wel wat (ik ben zelf nogal een waterrat en voel me in water erg plezierig), maar ik ben nu voor de eerste keer zwanger en weet sowieso nog niet zo goed wat ik moet verwachten, dus ik wilde het eigenlijk maar even zo "normaal" mogelijk houden. Bij een tweede zwangerschap zou ik het misschien wel overwegen.

Groeten,

N.
37 wkn
 
Ik vraag me ook af of je daar zelf wel zo comfortabel in ligt, je benen moeten toch een heel end uit elkaar tijdens zo'n bevalling en een normaal bad is niet zo breed meestal. Verder sluit ik me aan bij N hierboven, ik ben er ook bang voor of de vk hieraan meewerkt.

groetjes, Jane
 
Nee , een gewoon bad mag inderdaad niet arbowet, en je vk kan het kindje niet opvangen.
Heb t bij mijn vk nagevraagd.
Iedere vk is anders bespreek t anders met haar.
 
Terug
Bovenaan