In bad en seks: wanneer mag t weer?

Hallo!

Wanneer mag je eigenlijk weer in bad? En wanneer mag je (theoretisch gezien.. haha) weer seks hebben? Morgen is het precies 4 weken geleden dat Senne geboren is en ik vloei niet meer, nog een klein beetje afscheiding. Geldt voor alletwee de regel dat het na 6 weken weer mag? Of langer? Ik hoef pas na 8 weken op nacontrole, maar het lijkt me nu trouwens nog een eng idee.

Groetjes,
Dionne

allebei mag je volgens mij gewoon weer doen als je er zelf zin in hebt!! Velen willen geen sex en niet in bad terwijl ze nog vloeien, maar t mag wel!
Ik ben na ca 3 of 4 weken weer in bad geweest (had keizersnee dus wilde dat litteken eerst goed laten helen). Sex was bij ons wat later, eerder door partner dan door mij, had al wel eerder zin, maar vriend wilde nog ff wachten. Rond de 6 weken 1e x weer.
Dus ik zou zeggen: DOEN als je er zin in hebt en je je er goed bij voelt!
Groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Hoi,

Nou...eh...mijn vk zei wel dat dat pas weer mocht als ik gestopt was met vloeien... Wel gek dat daar dus zulke verschillende adviezen over zijn! Bel anders even je eigen vk, geeft je misschien toch een zekerder gevoel.

Groetjes,

Eveline

Hoi,
ik heb begrepen dat je pas in bad mag of mag gaan zwemmen na 6 weken en als je bent gestopt met vloeien. Zowiezo vanwege de hygiene, maar ook vanwege het goed laten helen van eventuele littekens en de wond binnenin moet ook echt dicht zijn.
Daarom is het ook verstandig om met sex te wachten tot het vloeien gestopt is of het met condoom te doen.
Groetjes Veerle

Ik geloof dat het allerbelangrijkste is dat je niet meer vloeit, als teken dat de "wond" in de baarmoeder dicht is. Dan hoef je ook niet meer bang te zijn voor een baarmoederontsteking. Gemiddeld is dat rond de 6 weken, dacht ik zo. Wat ik zelf wel lastig vond, wanneer ben je echt gestopt met vloeien?? Ik heb nog wel af en toe iets bruinige afscheiding, nog niet normaal, maar vloeien vind ik het niet. Dus wij hebben ongeveer 4 weken na de bevalling seks gehad (met condoom). En ik heb er niets aan over gehouden, ha, ha, behalve veel plezier! Ik kon me nauwelijks voorstellen dat ik zoveel zin zou hebben als mijn lichaam er nog niet klaar voor was...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 weken)

na 6 weken,of als het vloeien later pas stopt later,mag je weer in bad of zwemmen.idd omdat je een open wond in je baarmoeder hebt.sex mag wanneer je wil weer.bij mij was dat na 3 weken,toen mn scheurtjes dicht waren.het deed wel een beetje pijn,stijf spierpijngevoel zeg maar.maar juist door de sex,door het oprekken werd dat minder.
wel veilig vrijen he!?of je moet er nog 1 willen natuurlijk
groetjes kari

Mijn verloskundige zei: na 6 weken mag je in je eigen bad en pas na 10 weken in 'een vreemd bad' (zoals een zwembad). Dit heeft te maken met infectiegevaar van de baarmoederwond en in je eigen bad zitten je 'eigen bacterien' en dan loop je dus minder risico op infectie dan in een vreemd bad.

Zeg, en wat sex betreft. Gisteren hebben we voor het eerst weer geprobeerd echt te vrijen, maar dat was nog even niet zo leuk. We zijn dus ook maar weer gestopt en op een andere manier verder gegaan. Het is nu al 10 weken geleden dat Seth werd geboren....
Zou het met het aantal inscheuringen/knippen (was behoorlijk gescheurd, ook in de vagina) te maken hebben of is het abnormaal?
Als ik lees dat sommigen van jullie na 3 weken alweer aan de sex waren....

Een bad hebben we niet, maar ik heb gehoord dat het beter is te wachten met in bad gaan tot je niet meer vloeit.

Over sex: Laura was nog geen 4 weken toen wij het voor het eerst weer gedaan hebben. Het was wel wat pijnlijk waar de hechtingen gezeten hebben, dus echt leuk was anders, maar later werd dat beter. Nu Laura 10 weken is, heb ik nergens meer last van.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan