In bad na bevalling? Waneer?? (april mama )

Hoi hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 16dagen geleden bevallen van m,n zoon Joos
Helemaal in m,n eentje, Joos kwam mega snel en m,n partner zat onder en ik op de badkamer. Kortom een snelle bevalling 30 min weeenstorm en 2 persweeen.
Ondanks alles maar een klein scheurtje (2 hechtingen) en dat bij een zoon van 3930gr en 53cm.

Maar wat wilde ik vragen..
Ik vloei nauwelijks meer, lijkt op het vloeien bij laatste dag menstruatie (beetje bruinig en weinig) zou ik in bad mogen?
Verders gaat alles wel weer goed ben bij 14dagen weer weest te fietsen en we hebben sex gehad (daar had ik al zin in toen joos er net was hihi)

Bij mijn eerste dochter heb ik 8 weken enorm gevloeid en pas na 4 maanden eens gefietst en intiem geweest.

Wie ervaart dit ook zo? Bij wie is het vloeien ook erg? of juist zoals bij mij enorm snel minder? en nog belangrijker zou ik in bad kunnen???
Graag een antwoord, wil zo namelijk graag het bad in!

Liefs,
Marieke
Moeder van Mara 20,5 maand en Joos 16dagen oud!

Hoi Marieke,
Volgens mij mag je 6 weken niet in bad ivm met infectie gevaar en je moet gestopt zijn met vloeien. Dat zei mijn verloskundige. Dus dat duurt nog even voor jouw.
Bij mij was het vloeien na 4 weken gestopt en was erg heftig, had nog wat in te halen denk ik hihihi
groetjes Sonja

Hoi,

Inderdaad na 6 weken en het vloeien moet gestopt zijn. Maar is dit ook zo als je weer intiem wilt zijn? Geldt hier ook 6 weken voor? Ik vloeide na 3 weken al niet meer en na 4 weken waren al mijn hechtingen al opgelost en ik kon eigenlijk na 2 dagen al zitten zonder al te veel pijn, dus ik heb geloof ik echt mazzel met alles!!

Groetjes,

Jessica

ik ben ook pas na 5 weken weer in bad geweest, ik vloeide na  3 weken niet meer. We hebben nog geen seks gehad, tot grote spijt van manlief.....Lieke is nu bijna 8 weken

Hoi,

in ieder geval moet het vloeien helemaal gestopt zijn, dus ook  bij bruinige afscheiding (oud bloed) kun je beter nog niet in bad gaan ivm infectiegevaar.
Ik weet wat je bedoeld dat je na de bevalling al weer zo gauw zin hebt om te vrijen, ik was zelf nog geen week geleden bevallen, en werd ongelofelijk opgewonden, maar toen natuurlijk niks gedaan.
Toen de kleine 4 weken was weer voor het eerst seks gehad. Verloor jij daarna ook licht rood bloed? Ik moet zeggen dat ik wel een paar hechtingen had en deed heel even beetje pijn.Vandaag voor het eerst weer 6 km gefietst, daarvoor klein stukje, maar het zit nog niet erg lekker.

Liefs,

Hoi First Mum,

Ja, ik had ook weer een beetje bruinige afscheiding toen ik na 4 weken weer sex heb gehad. Sommige vrouwen helemaal geen zin in sex na de bevalling, maar ik wel hoor! Het voelde of we het maanden niet gedaan hadden!!!! Ik ben 2 weken geleden begonnen met de pil na 1,5 jaar, daar moet ik wel weer erg aan wennen, ik vergeet hem regelmatig! Dus nu even tot ik de 1e keer ongesteld wordt maar extra veilig vrijen, want om nu alweer zwanger te worden vind ik wel erg snel!

Groetjes,

Jessica mama van Ryes 5 weken

Terug
Bovenaan