In bad

Mijn dochtertje van 9 maanden gaat sinds een maand of 2 in het grote bad. Ze kan goed zitten en om mijn rug wat te ontlasten zet ik haar in een badring. Een erg fijn hulpmiddel alleen het haren wassen is een probleem. Omdat ze de hele tijd rechtop zit loopt het water en de zeep bij het uitspoelen in haar ogen en mondje. Op zich kan ze er goed tegen, maar ik zelf vind het zo'n zielig gezicht. Een (was)hand voor haar ogen heeft geen zin want die duwt of drait ze weg.
Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel maar ik zie hem even niet. Iemand misschien een tip?

Groetjes Judith
 
Mijn zoontje van tien maanden gaat ook onder de douche ik zet hem gewoon op zijn billen in de douchebak met hooguit 5 centimeter water.met haren wassen probeer ik z'n hoofd wat achteroverte houden en zo wat makkelijker uittespoelen. Water over zijn gezicht vind hij namelijk helemaal niet leuk.
 
Hoi Judith en Ilona,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden oud en het babybadje begint echt wel heel erg klein te worden nu. Tijd voor het grote bad dus, maar hij kan natuurlijk niet zelf zitten. Hebben jullie misschien tips? Hij gaat regelmatig mee onder de douche, maar als ik of mijn man alleen thuis zijn, is dat erg onhandig met afdrogen enzo... Ik ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben aan het begin.
 
Er is bij de prenatal voor een euro of 6 een petje te koop van een soort rubber wat je dan om het hoofdje kan doen. Je kan het vergelijken met een zonneklep. Er komt dan geen water in de oren, daar is hij uiteindelijk voor en er komt dan natuurlijk ook geen water in de ogen. ik denk dat dit de beste oplossing is voor als er geen water in ogen of oren "mag" komen.
Veel badplezier!!!!
H
 
Hallo allemaal,

Inderdaad is zo'n petje de uitkomst om geen water in de oogjes te krijgen.

Tip voor Annemie:

Als je alleen bent en je gaat met je zoontje douchen zet dan het wipstoeltje of de maxicosi klaar met een grote handoek erin. Is je zoontje klaar leg je hem hierin, wikkelt hem in de handoek en je kan zelf even afdouchen en je op gemak afdrogen. Hij droogt vanzelf op en blijft warm.

Groetjes van Adrianne
 
Goede tip van dat wipstoeltje! Toen Olaf nog heel klein was legde ik een handdoek op zijn aankleedkussen en dat legde ik dan naast de douche. Nu (9,5 mnd) stappen we er gewoon samen onderuit en loop ik dus lekker in mijn blootje terwijl ik hem afdroog (fohn erbij, zalig vindt ie dat) en aankleed. Daarna ben ik aan de beurt. We gaan nu overigens samen in de douchebak zitten, beetje water erin en hup een echt bad!
Nog een tip voor zeep in de ogies. Geen zeep gebruiken!! Dat is helemaal niet nodig en bovendien niet zo goed voor de huid. Van Weleda is er een Calendula badmelk. (en ook een olie geloof ik). Daar doe je een beetje van in bad en dat spatter je lekker over het bolletje. Schoon is je kindje. Echt vies worden ze toch nog niet.
Marjo
 
Terug
Bovenaan