in bad

hoi allemaal,

Onze Daniel is 7 wk oud en slaapt heel onrustig de laatste dagen zelfs als ik hem ;s avonds in bad doe word hij daar niet rustiger van eerder andersom. Overdag slaapt hij als een prinsje en 's nachts na middennacht mogen we ook niet klagen. Moet ik hem misschien op een ander tijdstip in bad doen?
Wie heeft er tips?

Groetjes natascha

hoi

alle kleine babys hebben in de eerste twee maanden onrustige avonden ,was bij ons ook en hebben toen eigenlijk ook van alles geprobeerd,maar op een gegeven moment hielp het bij ons ook goed om de fles van 19.00 of 20.00 gewoon boven te geven in een rustige omgeving,en in bad doen met slaapzacht van zwaitsal hielp ook heel goed.hoop dat je hier wat aan hebt en geloof me het gaat over .succes ermee gr wendy 8,5 wk zwanger tweede

Hallo!

Heerlijk he, zo'n lief klein knulletje maar soms weet je even niet meer wat je nou moet doen?? haha.

Ik had dat bij Tijs precies hetzelfde hoor. Die deed ik ook altijd 's-avonds in bad en soms huilde hij de hele tijd door totdat hij de fles kreeg en dan lekker ging slapen.
Het is wel vervelend maar ik heb dit toch altijd doorgezet. Ik vond het juist altijd fijn om hem 's-avonds in bad te doen vooral als je straks ook nog gaat werken, heb je toch nog 's-avonds een extra momentje met hem. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En alle kindjes hebben op die leeftijd in de avonduren huiluurtjes.

Tijs heeft ook nog lang gehad dat hij van 19.00 uur tot klokslag 22.00, niet wilde slapen, huilen en hangerig was. Van de een op de andere dag was dit over en sliep meneer lekker in om 19.00 uur en moesten we hem wakker maken voor de laatste voeding.
Probeer een ritme te gaan krijgen, je kindje zal zich straks hieraan vast gaan houden en gaan herkennen.
Tijs weet nu echt precies als we rond half 7 naar boven gaan dat hij lekker in bad mag. Dan lacht hij helemaal, daarna lekker een fles en gaat hij heerlijk slapen tot de volgende morgen. Nou is hij inmiddels ook al wel weer 9 maanden, maar ook jij komt hier wel uit hoor!

Succes, het is niet altijd even makkelijk maar kijk goed naar je kleine, het wordt allemaal vanzelf weer beter als je een ritme te pakken hebt.

gr. Daan mv Tijs

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Ja ik snap ook best dat het allemaal niet echt makkelijk is. Ik blijf hem ook gewoon 's avonds in bad doen want dat vind ik toch wel het fijnst. Ook voor straks als hij wat groter is. Het is voor ons allemaal erg wennen als je niet precies weet wat hij wil of wat er aan de hand is maar zo langzaam maar zeker krijgen we dat ook een beetje door. Echt een schema hebben we nog niet maar dat komt vanzelf.

Groetjes

Hoi hoi,

Ik ben nog geen twee weken mama en lees allerlei boekjes. Onze Cas is ook 's avonds wat onrustig, maar tot nu toe allemaal goed te doen. Meestal tussen 20 en 23 uur is hij veel wakker.
Nu las ik in het boekje van het consultatiebureau dat de meeste kinderen tussen 17 en 23 uur het onrustigst zijn. Als ze last hebben van een huiluurtje, zul je zien dat dit in die tijd is. Volgens mij is dit dus niet iets waar je je ongerust over moet maken, maar is het iets wat er bij hoort.

Gr. Tamara

Het is inderdaad niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken (al doe je dat toch wel, en is het ook erg vermoeiend!) want het hoort er inderdaad allemaal een beetje bij helaas..
Wat bij ons   heel erg heeft geholpen, was om een bepaald ritme erin te krijgen!
Ons dochtertje was opeens ook heel onrustig (rond de zesde week begon dat ongeveer).
Toen ze ongeveer 8 weken was zijn we gewoon eens heel goed naar haar gaan kijken.
Mijn nichtje is kraamhulp, en die heeft ons ook wat tips gegeven.
S'morgens na de eerste fles, meteen weer in bed leggen! (doen we nu nog! En ze slaapt nog steeds goed , ze is nu 5 mnd!)
Als hij wakker word of als je  hem wakker maakt, de fles geven, even knuffelen/ "spelen" en dan   alleen laten "spelen" in de box of waar je maar wil.
Als je ziet dat  hij moe word (door de oogjes wrijven, gapen etc) meteen oppakken en in bed leggen!
Zo ga je eigenlijk de hele dag door.
Ook goed verschil proberente maken tussen dacht en nacht: overdag alles open (licht!) en gewoon stofzuigen, de bel in laten steken enz en s'avonds alles donker maken en wat rustiger aan doen.
Vanaf de eerste dag dat we het zo deden ging het echt stukken beter! En een week later sliep ze ook snachts door!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar hoe dan ook, het gaat over!! Komt allemaal goed

Terug
Bovenaan