In bad...

Hallo,

Ik ben vandaag voor het eerste met mijn kleine mannetje in bad geweest
en hij vond het heerlijk. Je zag hem echt genieten. Hij vond het eerst
wat vreemd, maar dat ging snel over. Dit is echt voor herhaling
vatbaar.

Gaan jullie ook weleens met je kindje in bad?

Ik ga dit elke weekend doen denk ik, hihi.

Groetjes Natasja

Hoi,

Heerlijk is dat hè! Met Merijn heb ik dat heel vaak gedaan en nog. Maar met Siebe valt dat niet zo mee nu ik er alleen voor sta. Ik weet niet zo goed hoe ik met Siebe in de arm uit bad moet stappen. Iemand nog tips? Ik vind dat wel heel erg jammer, maar heb nu van de week uitgevonden hoe ik met hem wel onder de douche kan. Ook leuk, alhoewel het bad mijn voorkeur heeft.

En weet je..... het wordt alleen nog maar leuker als ze ouder worden. Als ik nu met Merijn in bad ga hebben we dikke pret.

Groetjes Fonske.

Borus vind het ook heerlijk in het bad. Wij hebben een soort matrasje (is gevuld met piepschuim balletjes) voor in het bad, daar ligt hij dan heerlijk op. Als hij erop ligt, zakt het ietsje onder water. Meestal zitten alle mannen in het bad, pappa, de oudste en Borus. Heel gezellig!

Nog even een tip voor Fonske:
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat die dan het badje of het wipstoeltje in de badkamer zette, lekker gevuld met handdoeken. Het kindje daarin legde, toedekte en dan zich zelf snel ging afdrogen. Zo lag het kindje toch vast lekker warm en kon je eerst even jezelf klaarmaken. Vond het wel goed gevonden.

Groetjes,
Josie

Fonske,

Een echte tip kan ik je niet geven. Zelf doe ik het ook wel eens, alleen met die kleine in bad. De eerste keer had ik ook zoiets van 'o als dat maar goed gaat' maar het gaat gelukkig goed. Ik laat het bad alleen niet helemaal vol lopen, gewoon voor de helft of zo.

Iets anders wat je mischien kan proberen, is het babybadje, dwars over het bad zetten en daar je kleine inleggen, dan vervolgens in of uit stappen en de baby weer pakken.

Heerlijk is dat he! zo met je kleintje in bad of douche.
Wij hebben het babybadje alleen in de kraamweek gebruikt en vanaf die weekl erna gaat Jari steeds met ons en Alissa in de douche.....als je met zijn tweeën bent is het handig en kan de een aanpakken. Maar nu doe ik de kids vaak overdag in bad als ik alleen ben en dat was minder en kon hij niet zo lang in bed genieten want anders had ik last van mijn rug. Nu heb ik zo'n babyzitje voor in bad gekocht en dat is geweldig.....gister uitgeprobeerd en hij vond het schitterend hij kon nu nog harder met zijn benen en handen  spetteren en spatteren in het water en lol dat ie had met zijn grote zus. Ze hebben geloof ik een half uur vermaakt zo en hij was aan het mopperen toen hij eruit was.

Zo'n badzitje is ook ideaal als je samen met hem in bad gaat. Dan kun je er zelf alvast uit gaan om je af te drogen en kun je je kleintje nog even laten nagenieten. Het enige nadeel is dat je niet erg veel water in je bad kan doen! (of je zou er eerst veel in moeten doen en je kleintje niet in het zitje en daarna water weglaten en de kleine in het zitje zetten)
Groetjes Nessie

Terug
Bovenaan