in bed , of box overdag ?

hmimes

New member
Waar laten jullie jullie kleine overdag slapen in box of bed / wieg ? Ik had gehoord dat ze verschil moeten wennen aan dag en nacht dat dit zou helpen ? Klopt dat ? En gordijnen overdag open ?
 
Wij laten de twins overdag in hun reiswiegjes in de box slapen (past met die kleine wiegjes precies) en na de voeding van 19:00 uur gaan ze naar hun eigen bedje. s'ochtends na de voeding van 07:00 uur leggen we ze ook nog in hun eigen kamertje maar dan met de gordijntjes (half) open, zodat ze kunnen wennen aan het licht worden. Zo schijnen ze een goed dag en nacht ritme te krijgen.

Vind het ook wel even puzzelen, het liefst hebben we ze dag en nacht bij ons ;-)

Succes!! Liefs Lynn.
 
Wij hebben Logan snachts gewoon in zijn bedje...
Eerste week overdag in de kinderwagenbak in box. Nu overdag gewoon in de box en gordijnen inderdaad open overdag.
Na de laatste fles rond uur of 10/11 gaat hij naar bed en s'morgens rond uur of 8 er weer uit.
 
Bij mij ligt de kleine altijd in zn wiegje. Overdag met de gordijnen open en 's avonds met de gordijnen dicht. Hij heeft nog niet echt een ritme maarja hij is pas 4 dagen oud. Wel slaapt hij 's nachts langer tussen de voedingen dan overdag.
 
Wij hebben de kleine elk slaapje in haar ledikant in eigen kamer. Alleen 's middags gaat ze nog ff in de kinderwagenbak dan past de kraamverzorgster op Myrthe en gaan Anouk en ik boven slapen, kan nu nog ;-) en idd overdag gordijnen open en 's avonds alles donker. Myrthe is nu 4 dagen en slaapt 's nachts 6uur door. Hopelijk kan ze dat nog even volhouden ;-)
 
's nachts bedje vind ik belangrijk dat ze dat gelijk leert.
En overdag een beetje verschillend ze hebben ook behoefte aan lekker geknuffeld te worden tussentijds dus heb ik haar in de box of kinderwagen liggen.
Maar ook weleens in haar bedje ligt eraan hoe druk het is met mensen en tv.
Ze zeiden tegen mij dat ze niet teveel prikkels mocht hebben dus wissel ik het af.
 
ik denk dat het beter is om ke kindje vanaf het begin in zijn bedje te laten slapen. Duidelijk en overzichtelijk voor je kind. Zo krijgt hij ook meer rust en minder prikkels. Bovendien heb je later minder gedoe met naar bed gaan.

Onze regel was altijd, in de box spelen en bij het eerste kikje naar bed. Werkte perfect, straks bij nr 3 gaat dat weer zo.

Groetjes Marijne
mei mama's
 
Terug
Bovenaan