In box of in bed laten slapen?

<p>Hoi allemaal. Graag jullie mening. Sinds paar weken heb ik een 3e kindje. Ze doet het voorbeeldig maar ik zit met een dilemma. Ik twijfel waar ze overdag het beste kan slapen; in de box of in haar wieg boven? Ik merk dat ze in haar wieg boven beter slaapt, maar ik wil ook dat ze wel een beetje aan herrie gewend blijft gezien ze het 3e kind is en we niet altijd rust kunnen bieden, zeker niet als ik straks weer de andere kinderen van en naar creche en school moet brengen, dan kan ze ook niet altijd in haar wieg slapen. Hoe hebben andere moeders dit gedaan? Zelf denk ik nu: 1x per dag in box beneden laten slapen en dan accepteren dat het een wat korter slaapje is, en resr boven in wieg... </p>

Ik heb mijn kleine altijd in de wieg of wandelwagen laten slapen. Nu had ik ook niet veel keuze, want in de box valt hij gewoon niet in slaap. Nadeel daarvan is dat onze zoon minder goed slaapt met veel omgevingsgeluid.
Ik denk dat het in jouw situatie wel goed is om de kleine aan geluid te wennen en dus een slaapje beneden te laten doen. Als ze het kortere slaapje in de wieg compenseert is er naar mijn mening niks aan de hand :) 

Ik zou ook gewoon voor het bedje kiezen. Lekker rustige omgeving, vertrouwd en veilig plekje. Zo komt ze het beste tot rust denk ik. Als je overdag thuis aan het ronmelen bent, zijn er evengoed omgevingsgeluiden. En met al 2 kleine kinderen zal het zowiezo niet helemaal stil zijn in huis. Je zou de deur beneden open kunnen laten, zodat de geluiden nog wat sterker zijn? 

De box is hier om te spelen het bedje om te slapen.  Misschien kun je een keer boven  stofzuigen of de was machine aan zetten als ze ligt te slapen ? Zodat ze wat aan het geluid blijft  wennen? 

Wij hanteren ook altijd eerst in bed proberen. Daar leert ze dat dit de plek is om te slapen. En teveel prikkels is voor z'on kleintje ook niet altijd fijn.
En nood breekt wet... Standaard tussen 4-8 slaap onze dochter niet in bed. 10 weken lang tegen beter weten in toch blijven proberen. Na het zoveelste drama en moeders overprikkeld, geef ik het in dit tijdsblok op. Ze heeft een uur heerlijk op mijn buik geslapen en hangt nu in de draagzak tot de volgende fles. Voor ons beide zoveeel rustiger ?
Het is zeker wel goed om haar te laten wennen aan prikkels. Tips staan hierboven al genoemd.
En volg vooral je eigen gevoel. Het moet ook hanteerbaar zijn. Toen Renee van de week in de box in slaap viel, heb ik haar laten liggen. Ik allang blij dat ze nog wat dromenland kreeg. Volg je gevoel hierin.

Ik heb zijn bedje in de woonkamer gezet! Zo sliep hij in zijn eigen bedje, met geluid om zich heen. 
En deze mama hoefde de trap niet honderden keren op en af (Keizersnede)

Terug
Bovenaan