In de broek plassen.

Hallo,

Mijn dochter is nu 3 1/2 jaar en sinds vorig zomer zindelijk.
Het probleem is nu dat ze af en toe toch in haar broek plast. Het is al heel lang zo , maar de laatste tijd weer meer. (is zijn geen veranderingen geweest voor haar) Het gebeurd soms meerdere keren op een dag en soms een dag niet. Vooral als ze erg druk aan het spelen is plast ze in haar broek. Ze voelt dan te laat dat ze moet plassen. De ene keer is het een druppeltje en de andere keer is ook de lange broek nat. Als ze dan meteen naar de wc gaat plast ze daar verder, dus ze kan het wel ophouden. Ze zegt dan zelf ook al :"  mama het is weer mis". Zelf vind ze het ook niet leuk.
Ik probeer wel in de gaten te houden dat ze optijd naar de wc gaat. Maar ben dan ook weer bang dat als ik haar standaard elke 2 uur op de wc zet, dat ze daar ook aan went. Ze moet toch ook leren het even op te kunnen houden, je hebt niet altijd direct een wc bij de hand. Ik heb geprobeert boos te worden, lief te zijn enz. maar dat helpt niet, ze doet het niet express. Het gebeurt dat ze 3 of 4 keer schone onderbroek aan moet. Na de kerstvakantie gaat ze naar de basis school en ik vind het voor haar niet leuk dat ze daar in de broek plast.   Op de peuterzaal gaan ze standaard een keer naar de wc dus dan gaat het goed.

Wie heeft ervaring of tips voor mij.

Groeten Manon
 
Hoi,
Ik zou dit straks gewoon aan de juf van de basisschool doorgeven dan zullen ze haar vast na de pauze (drinken,fruit) na de wc sturen en misschien gaat ze wel uit haar zelf naar de wc omdat ze ziet dat andere kinderen ook gaan. Ik heb een zoon van nu 4 1/2 en heb mij hier ook heel erg druk over gemaakt omdat hij ook vaak in de broek plast. Op school gaat het nu wel goed. Hij heeft vorig jaar (febr. 4 geworden elke morgen naar school) een paar keer dat hij van school een schone broek aan had. Nu zit hij echt in groep 1 en moet dus ma di en do 2 keer naar school. wo en vrij zijn ze 's middags altijd vrij alle klassen bij ons. Ik heb 1 keer tussen de middag andere broek aan gedaan omdat hij weer eens nat was maar op school gaat hij toch op tijd naar de wc.
Soms denk ik wel eens dat het ook een stukje gemakzucht is want in het weekend plast hij ook vaak in de broek ik zie hem wel eens plukken en zeg dan ga je even naar de wc nee ik hoef niet 5 minuten later is hij nat. Ik wordt er nu wel eens boos om en als ik hem zie plukken zet ik hem gewoon op de wc en als hij dan plast zeg ik ook zie je wel dat je wel moest. Het scheelt hem helemaal niks.
Zat hier zelf ook heel erg mee maar toch op school gaat het goed!
 
Terug
Bovenaan