in de broek poepen

onze zoon is in januari 4 geworden en is vanaf juni zindelijk. toch poept hij af en toe in zijn broek. hij weet waar de wc is, kan zijn broek zelf open doen en poept ook regelmatig wel op de wc. maar af en toe poept hij (bewust?) in zijn broek. hij is dan meestal iets rustigs aan het doen (boekje lezen, tv kijken). als we hem uitleggen dat we het vies vinden dat hij in zijn broek poept lijkt hij onaangedaan.
wat we al hebben geprobeerd is:
- poepen op de wc belonen
- naar zijn kamer sturen na het verschonen
- zelf op te laten ruimen (zover het kan)
- regelmatig vragen of hij moet poepen

Nu zijn we dus nog niet bij de oplossing gekomen en willen we graag meer tips.
Nu zijn broertje is gekomen poept hij meerdere keren per dag in zijn broek, dus is het de moeite om er een nieuw plan van aanpak op los te laten.

 
Wat vervelend zeg, voor jullie maar ook voor jullie zoontje.
Ik denk dat je er niet teveel aandacht aan moet besteden. Gewoon schoonmaken een schone onderbroek aan en dat is het dan.
Want het broekpoepen levert hem aandacht op. Zeker nu hij er een broertje bijheeft moet hij de aandacht toch delen. En als hij in zijn broek poept krijgt hij toch de aandacht die hij graag wil. Negeer je het broekpoepen dan is het niet meer leuk en poept hij vast weer op de wc.
Weet je wel zeker dat hij voelt dat hij moet poepen. ER zijn namelijk kinderen die dit echt niet voelen.

Succes ermee
 
Vooral doorzetten!
Ik ben heel gelukkig al heel lang van de luiers af, beide heren waren vroeg uit de luiers (1e met 1jr qn 8mnd, de 2e bij 2jr). En bij beide dacht ik ze zindelijk te hebben, maar toch gingen ze weer in hun broek poepen en plassen. En bij beide op het moment dat ik echt ten einde raad was en niet meer wist wat ik in goedsnaam nog kon doen, was het over en waren ze volledig zindelijk.
Ik denk dat zij gewoon de tijd ervoor nodig hebben, het is ook niet niks. Eerst mag je gewoon in je luier plassen en poepen en dan ineens moet je maar weten dat dat niet meer kan.
Dus mijn tip: nog even doorzetten en volhouden. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan