In de put...

Hey meiden,

Hier even een "ik-zit-in-een-dip" stukje..

Ik ben normaal helemaal niet zo'n type wat bij de pakken gaat
neerzitten en probeer altijd de wereld te overwinnen maar momenteel
overwint alles en iedereen mij en zie ik t even niet meer zitten..

Na een zwangerschap van 41 weken, waarin mijn mannetje overigens vol
spanning zat te wachten en bijna doodging van nervositeit tijdens de
bevalling, heb ik een 'minder leuke' kraamtijd gehad..

Het begon al met een veel te opdringerige schoonzus die persé bij de
bevalling aanwezig MOEST zijn, ook als deze zich 's nachts aandiende
moesten we bellen (had ik bij voorbaat al geen zin meer in dus) onze
kleine meid is vrij snel geboren, na een uurtje of 3 en we mochten
meteen naar huis..waar dezelfde schoonzus mij bombardeerde met goed
bedoeld advies (turkse tradities en gebruiken die wetenschappelijk
gezien niet onderlegd zijn en waarvan ik vind dat ze onnodig zijn, dus
het merendeel heb ik afgeschoven) te pas en te onpas verschijnen op mn
slaapkamer terwijl ik aan het voeden was etc.

Nou goed.. 's avonds moest papa natuurlijk vieren datie papa was
geworden dus ik was de hele avond alleen met mijn 8-jarige zoon en de
kleine uk, tot manlief om half 4 behoorlijk dronken thuis kwam..niet
leuk.

Volgende dag mn bed gewoon uit om het huis   schoon te maken (zou hij
doen) en te koken (zou hij ook doen) gelukkig bracht en haalde hij wel
Vincent naar en van school maar dat was met een week of wat ook
over...En toen.. kreeg Julia last van..tsja dat weten we nog steeds
niet eigenlijk maar ze was 19 uur per dag wakker en ik was
doodmoe...Vincent kreeg bijna geen aandacht meer en ik vond t zo zielig
voor hun allebei..1 die niet kan slapen en de andere moet zichzelf maar
vermaken de hele dag want moeders heeft geen handen vrij.

Paps is er dan 1 die te pas en te onpas de deur uitloopt, gezellig bij
iedereen langsgaat en als hij Julia vast heeft en ze begint te huilen,
dan krijg ik haar accuut weer in de handen want hij heeft daar geen
geduld voor en vind t zielig.. Mams is na 4 weken aan het eind van haar
latijn n loopt op dr tandvlees..en de rest van de tijd op haar tenen
als Juul slaapt want stel je voor dat ze wakker wordt, dan begint t
weer overnieuw allemaal.

Schoonzus die altijd zeurt om geld gaat plotseling 10 dagen naar
Parijs, laat haar man en zoon thuis (neemt trouwens wel dochter mee)
als bij mij de depressie er goed inknalt en ik sch**t krijg aan
iedereen (behalve mn kids) en zoiets heb van; bekijk t allemaal maar!
Vervolgens wordt t mannetje opgeroepen bij t ziekenhuis om zijn neus te
laten breken en opnieuw te zetten, hij meld zich en vrtrekt stiekem
want hij heeft er geen zin meer in, waarna ik de hele tijd telefoontjes
krijg van boze artsen die klaar staan in de OK.. fijn...niet dus... heb
ik m zelf op laten lossen want ik was t zat om zijn kastanjes uit het
vuur te halen.

10 dagen later arriveert schoonzus weer in NL en is helemaal over de
rooie want; wij hadden niet gevraagd aan haar man of hij iets nodig had
in de tijd dat zij weg was..ja hallo, JIJ gaat weg, en laat hem hier
dus zorg je er ook maar voor dat hij niets tekort komt toch.. nou ja,
in ieder geval vond mevrouw dat een reden om het contact geheel te
verbreken, prima..ik zou ook niet de ander het voordeel van de twijfel
gunnen en vragen of er misschien een bepaalde reden was dat wij
eventjes geen of weinig contact met de wereld om ons heen hebben
gehad..(we hebben in die 10 dagen 3 of 4x knallende ruzie gehad omdat
ik vond dat hij mij niet steunde)

Prima, opgeruimd staat in dit geval dan maar netjes, niettemin bekruipt mij het gevoel alsof ik overal de schuld van krijg..

Met Julia gaat het inmiddels gelukkig beter, het inbakeren helpt en ze
slaapt veel beter, zij het nog niet volgens "de regels" maar ik ben
allang al blij als ik genoeg tijd heb om mijn haar in een staart te
doen voor ik Vincent naar school breng, die het overigens allemaal veel
te goed op vangt voor een jongetje van bijna 9.. Van de week trok ik t
niet meer.. Juul had een "dip-dag" haar vader zat me expres op de kast
te jagen en ik begon keihard te janken, ik voel mezelf minder dan de
helft.. en zit met Julia op mn schoot, pink in haar mondje op haar
kamertje met gierende uithalen heerlijk te huilen, komt Vincent uit
bed; gaat het wel mam? ik maakte me zorgen..de schat..ik leg t een
beetje uit, snap niet waarom die kleine soms zo slecht slaapt en vertel
dat ik me soms een beroerde moeder vind... ah mam, je bent de best
liefste moeder van de hele wereld, dat moet je niet zeggen want dat is
niet zo! en hij begint spontaan ook te huilen..manlief komt kijken wat
er aan de hand is en bied excuus aan, wist niet dat het zo erg was en
beloofd beterschap..mn kleine meid slaapt als een roosje momenteel, we
zijn vanochtend eventjes wezen winkelen (ik woon in het centrum en is
dus lekker dichtbij) en toch..ik voel me rot...mn roze wolk is grijs
gekleurd, tranen druppen de halve dag langs mn wangen want tóch heb ik
nog het gevoel dat ik er alleen voorsta ook al weet ik diep in mn hart
dat dat niet zo is..mn man doet wat hij kan maar vergeet dat ik ook nog
besta soms, hij vind mij een 'bikkel' ze kan t allemaal zelf zegt hij
altijd heel trots tegen iedereen en ik brokkel beetje bij beetje af..nu
maak ik t toetsenbord weer nat want ik voel me schuldig omdat ik dit
allemaal opschrijf maar ik weet t allemaal niet meer..

Hopelijk gaat t binnenkort allemaal over en ben ik er weer uit..

Bedankt voor het lezen van mijn nogal lange sippe verhaal met dit mooie weer..

Ja, het is ook allemaal wel erg veel. Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet, behalve: Waar haalt die schonzus het lef vandaan zich op te dringen bij je bevalling en om zo veel verwachtingen van je te hebben als je net bevallen bent! Wat een tijd heb jij gehad zeg... Mijn man had dat trouwens niet moeten flikken toen ik net bevallen was, want ik denk dat hij de rest van het jaar op een ander bed had mogen slapen. Ik voel me wel een beetje schuldig, dat ik af en toe klaag dat mijn man me roept om een spuugdoekje te pakken of om hem te wijzen waar de rompertjes liggen, want het klinkt zo als jij het schrijft erg eenzaam. Ik hoop dat het je wat opgelucht heeft om alles van je af te schrijven.

Er gaan honderd dingen door mijn hoofd, die je misschien tegen je kerel zou kunnen zeggen, maar daar heb je niet zo veel aan, want dat zal je wel geprobeerd hebben en ik kan geen raad geven over een relatie die ik niet ken, dus houd ik braaf mijn mond, want op mijn wijze woorden zit je vast niet te wachten (ik kan er ook niet over meepraten). Maar ik voel met je mee...

Sterkte Ilona

He hallo,

Jeetje wat erg balen voor je joh!!! dat het allemaal zo moet lopen, terwijl je juist lekker rustig moet kunnen genieten van je kleine meid!
Ik vind het echt rot voor je dat je zo weinig steun krijgt van je partner en de mensen om je heen! terwijl je dat nu zo hard nodig hebt omdat je je volgens mij altijd onzeker voelt na een bevalling!
Ik zou je dolgraag willen helpen maar ik weet niet hoe! ik kan alleen maar naar je luisteren (= lezen). en je op deze manier een beetje steun!

veel sterkte
Liefs Mama i.o.

Hoi,
Tjemig meid, wat een narigheid allemaal. Je doet zo ontzettend je best en je kleintje moet huilen, dan kan je eigenlijk zo'n vent er net niet bij hebben hé!
Waarschijnlijk bedoelt ie het helemaal niet zo rot, maar op dit moment is waarschijnlijk alles je te veel.
Ik weet niet of het enigzins een troost is, maar ik heb ook een rot kraamtijd gehad (dit kwam weliswaar door 3 dagen niet geslapen te hebben, maar ik zat er wel helemaal doorheen) Ik ben normaal altijd positief, maar toen moest ik al huilen als iemand alleen maar vroeg hoe het ging.
Ik kan wel leuk zeggen dat het allemaal echt wel beter wordt, maar daar heb je nu helemaal nix aan natuurlijk.
Tja, ik wens je gewoon heel veel sterkte en huil maar lekker hoor, dat lucht tenminste een beetje op (hoop ik).

Veel sterkte en ik leef met je mee.
groetje van angela, mv chris

Hoi MoVin,

Wat ontzettend naar allemaal zeg! Vreselijk als er allemaal dingen niet lekker lopen en je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat en je er niets aan kunt doen. Gelukkig maar dat je kleine meisje nu wat beter slaapt. En volgens mij heb je een schat van een jongetje! Kun je je dochter niet af en toe even aan iemand anders overdragen zodat je wat meer tijd voor hem kunt maken, als beloning voor zoveel lief gedrag? En zodat je misschien ook wat meer tijd voor jezelf kunt nemen? Want je moet wel zorgen dat je niet instort hoor, want dan hebben je kids ook niets aan je. Goed voor je kinderen zorgen is ook goed voor hun moeder zorgen. En hun vader af en toe even bij de les houden!
En wat betreft die schoonzus: lekker in haar sop gaar laten koken, hoor!!! Die denkt alleen maar aan zichzelf volgens mij. Het is echt niet jouw plicht om voor haar man te zorgen, zeker niet als je pas bevallen bent. Zij zou juist voor jou moeten zorgen!

Nou meid, houd je taai, ik denk aan je!

Eveline

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve begripvolle reacties...het een beetje van me af schrijven heeft me wel goed gedaan!

Vandaag moest ik met Juul naar het CS voor haar entingen, arme kind heeft nog nooit zo hard gehuild.. de arts vroeg hoe alles gign..ehm nou ja..eh kon beter dus.. in het kort een beetje uitgelegd wat ik nou deed met de 3 R's en het inbakeren en dat vond ze al geweldig dat ik t zo consequent vol hield tot nu toe (wel een opsteker voor me want ik begon er echt een beetje aan te twijfelen) tsja en "de rest" is ook kort besproken, ze wilde 's middags langskomen om het er uitgebreider over te hebben en dat vond ik prima..

Nou zei mn man gisteren nog dat hij mee zou gaan, vanochtend wa hij er ineens vandoor en kon ik (weer) alleen, dus hij vroeg hoe t was geweest..en ik was niet al te blij.. hij was bang dat ik hem helemaal zwart had gemaakt daar wat ik niet heb gedaan maar ik heb er verder wel een goed gesprek van gemaakt dat het zo echt niet langer kan, dat hij er ook maar eens voor mij moet zijn ipv alleen voorzichzelf..na veel huilen (pfff alweer, zouden het nog steeds die hormonen zijn?) en heen en weer praten heeft hij beloofd me beter te zullen steunen en er vaker voor me te zijn (dus het begin is er).

Het gesprek met de arts heeft me ook wel opgemonterd, ze haalde de GGV aan maar ik vind niet dat ik daarvoor in aanmerking kom..ik heb alleen wat (extra) hulp nodig in de vorm van een echtgenoot die niet elke keer vergeet dat wij er allemaal ook nog zijn. Het vervelende is dat mijn familie allemaal 200km verderop woont en ik hier verder niemand heb waar ik op terug kan vallen, geen vrienden netwerk ofzo..die wonen ook allemaal ver weg dus dan ben je op jezelf aangewezen wat niet altijd leuk is zeg maar.

Mn kleine meid is helemaal duf van haar prikken en ligt al zonder protest vanaf 1500 te slapen..zo zielig...niet ingebakerd niks en tóch slapen...dan is ze er wel beroerd aan toe maar goed, morgen weer een nieuwe dag :) kijken wat die ons brengt.

Nogmaals bedankt meiden, doet me goed :)

Arme meid.

Je staat er lekker alleen voor zeg. Je zou eens een heerlijk dagje sauna met alles er op en aan moeten hebben dat manlief er eens een dagje alleen voor staat en eens weet hoe het is. Mijn zoontje wil ook niet slapen en ik begrijp hoe zwaar het is. Gelukkig helpt mijn man een stuk beter (al zou ik het wel nog beter willen hahaha)
Ik hoop dat je snel weer op krabbelt.

Groetjes,

Damianmama

Vervelend voor je, deze situatie en wat goed dat je het er op het cb over hebt gehad, gedeelde smart is halve smart, cliché maar wel waar.
Ik heb veel steun aan mijn moeder en kan me voorstellen dat het lastig is dat ze zo ver weg woont... Maak maar lekker gebruik van het forum om je hart te luchten. Ik ben de enige in mijn omgeving met een kind (behalve ma en schoonma, ben je soms ook echt zat) dus ik vind het echt fijn om hier op het forum dingen te delen, daar heb ik toch behoefte aan.

Ik heb een fijne kraamtijd gehad, maar een $#!^%$zwangerschap. Op het laatst snapte ik niet meer waar de tranen vandaan kwamen, die zouden toch een keer op moeten zijn dacht ik... Ik weet dus wel hoe het voelt blij te moeten zijn terwijl je eigenlijk in zak en as zit. Daarom wens ik je enorm veel sterkte en succes met je twee geweldige kids en trotse man.
liefs Irene

Terug
Bovenaan