In de rij voor de kassa

Ik was vandaag bij kruidvat, luierzakjes halen. Ik stond in de rij om af te rekenen.   Kijkt een indische vrouw naar Arjun, Ze zegt: Wat een lieverd. "Is dat jouw kind?? "Ik zei:"ja". Zegt ze: "Je bent zeker met een Nederlandse jongen getrouwd."Ik zei weer ja en toen ging ik afrekenen.

Ik ben van Surinaams-hindoestaanse afkomst en Arjun is licht getint en heeft donkerblond haar en bruine ogen.

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Hier hoor ik ook weleens opmerkingen over ons bi-raciale mannetje
..........mijn man is Afrikaans........en ik had verwacht dat ons kindje erg op hem zou lijken, maar hij lijkt erg op mij. Hij heeft wel mooie donkere ogen en een bos met zwarte krullen, maar toch zie je meteen dat hij meer op mij lijkt. Maar sommige mensen zien alleen zijn huidskleur en krullen  en roepen dan meteen "ohhhh, wat lijkt hij op zijn vader"..........mensen kijken soms niet verder .....

of

"echt zijn vaders haar", dus niet..........mijn man heeft kroeshaar en geen krullen..........ach ik laat ze maar kletsen. Op wie mijn kindje ook het meeste lijkt, hij hoort bij ons en is perfect zoals hij is. Laat de rest maar kletsen.
Je zou verwachten dat mensen nu wel gewent zijn aan gemengde stellen, maar soms hoor je nog steeds erg rare opmerkingen, maar dat is weer een andere topic.

Anne

Ik heb jarenlang heel intensief opgepast op half chinese/half nederlandse kinderen. Ik ging vaak met die kindjes op stap samen met mijn man. Wij zijn allebei blond met grijze ogen en dan zag je die mensen kijken...huh? Hoe zit dat nou? Zo jong en nu al twee kindjes geadopteerd? Maar niemand durfde het te vragen, hihi.

Groetjes,

Eveline

hoi hoi

ik heb dat ook
ik ben ook half hindoestaans half surinaams en mijn vriend is surinaams
maar mijn twee jongste kids lijken echt op twee hele lichte  hindoestaantjes en altijd wanneer we met zijn alle opstap zijn kijken ze eerst naar onze oudste en van haar kunnen mensen denk ik nog wel geloven dat dat een kind is van mij en me vriend omdat zij qua kleur tussen ons in zit
maar bij de andere twee zie mensen echt kijken van zo zijn dat wel kids van die twee
ik vind dat zo erg want je weet niet wat iemands achtergrond is om zo te kijken en ik heb ook al ruzie op straat gehad omdat mensen echt verbaasd naar ons keken
even voor de uitleg mijn vader was een hele lichte hindoestaan en mijn kids hebben zijn kleurtje overgenomen
maar ja zolang mijn vriend en ik weten hoe het zit mag iedereen kijken hoe ze willen
niks van aantrekken dus

doei doei !!

Ik heb zelf heel donker bruin haar en heel donker briune ogen en een wat dokerdere huid dan de gemeddelde nederlander.

mijn ventje is spiet wit, met blond haar en blauwe ogen,

ik hoorhet dus ook vaak genoeg.

kijk hier maar eens naar het huidskleur verschil (en dan komt de zomer er ook nog aan , en ik word altijd heel erg buin)

Terug
Bovenaan