In de zon

A

Anoniem

Guest
Hoi ik ben ilona 20 jaar en nu 2 maanden zwanger. Nu komt ( hoop ik ) binnekort de zomer eraan en zal ik vast en zeker wel naar het strand willen gaan om lekker te gaan zwemmen, maar kan dat wel? En mag ik dan met die dikke buik in de zon? Ik hoop van wel want hou echt van de zon en zit dan ookk niet graag in de schaduw.
Groetjes ilona

Hoi Ilona,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het wordt  afgeraden om tijdens de zwangerschap in de zon te gaan, dit in verband met een eventueel zwangerschapsmasker dat in het gezicht  op kan treden. Een zwangerschapsmasker (donkere pigmentvlekken) schijnt heel hardnekkig te zijn en verdwijnt erg moeilijk.  Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de zon (en ook de zonnebank) proberen te mijden. Wil je  het risico toch nemen, smeer je dan goed  in met een sunblock en leg een handdoek over je buik.

Groetjes, Yasmina (39w4d)

Hoi !
Je mag als je zwanger bent gerust in de zon (altijd met mate natuurlijk!) maar er is een kans op een zwangerschapsmasker.

Ik heb dit al jaren geleden gekregen toen ik niet zwanger was, maar op een zonnebank had gelegen bij zo'n zoncentrum. De lampen bij het gezicht-gedeelte waren dus veel te sterk met als gevolg dat ik nu dus redelijk grote pigmentvlekken op mijn voorhoofd en wangen heb. Jammer maar helaas, want er is niets aan te doen als je het eenmaal hebt.

Wij zijn  onlangs (nu ik dus wel zwanger ben, toen 19 weken) op vakantie geweest naar Tenerife, heb daar heerlijk genoten en hoofdzakelijk onder de parasol in de zon gelegen, gewoonweg omdat ik het niet uithield in de volle zon. De baby zal ook reageren op de warmte/zonlicht dus dat is ook leuk. Heb me ingesmeerd met factor 25 (zo hoog mogelijk is het beste) en dat is prima gegaan. De vlekken zijn niet meer geworden.
Het is dus een kwestie van oppassen, maar de zonnebank zou ik zeker afraden hoor ! Dat is sowieso nooit goed voor een mens.

Geniet dus lekker van het zonnetje, smeer je goed in met echt een hele hoge factor (je krijgt toch wel een kleurtje!!!) en doe alles met mate, ga uit de zon als je het te warm krijgt, want ook onder een parasol kleur je mooi en zie je vlekkerige verkleuringen ontstaan in je gezicht: uit de zon !!

Groetjes Marasje

Hoi ilona
Ik zat even te neuzen op deze pagina. (Zit zelf veel op de moeders van zomer 2005)
Las je vraag, mij is ook gezegd dat ik met een hoge beschermingsfactor zonnebrandcreme wel in de zon kon. ik heb dit niet extreem gedaan vorige zomer, maar heb toch een behoorlijk zwangerschapsmasker over gehouden! Dat trok deze winter weer aardig bij en je zag het echt niet meer. Nu was het gisteren mooi weer en ben ik druk in de tuin geweest en ja hoor het masker is weer terug!
Dat terwijl ik voor zover ik weet nu niet zwanger ben. Wil hier alleen mee zeggen, denk dat het toch verstandig is om niet teveel in de zon te zitten.
Nog een hele fijne zwangerschap geniet ervan! Groeten iloon.

Hoi Ilona,

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 3 weken naar Tenerife geweest.
Ik heb heerlijk liggen zonnen. Ik heb me wel steeds goed ingesmeerd.
Als je huid gewend is om bruin te worden zal je dat ook gewoon worden.
Ik heb geen masker eraan over gehouden. Je moet gewoon voorzichtig zijn.

Gr Amber

Hi hallo,

ik zou als ik jou was toch oppassen met de zon. Smeer je goed in als er zon verwacht wordt. Ook als je niet naar het strand gaat maar gewoon buiten loopt kan je in je gezicht een zwangerschaps masker krijgen.

Ook moet je er goed om denken dat je geen zonne allergie krijgt. Dat is ook heel erg vervelend. Niet denken dat als je snel bruin wordt dat je het niet krijgen kan, want ik heb het ook gekregen!!! Ik wordt al bruin als ik het weerbericht hoor, maar nu heb ik op vakantie flink allergie opgelopen. Neem van mij aan dat het geen pretje is.

Je kan dus maar beter voorzichtig zijn met de zon. Voorkomen is beter dan genezen!!! Volgend jaar schijnt dat zonnetje ook wel weer hoor!!!!

groetjes Guppie

Terug
Bovenaan