Hoi !
Je mag als je zwanger bent gerust in de zon (altijd met mate natuurlijk!) maar er is een kans op een zwangerschapsmasker.
Ik heb dit al jaren geleden gekregen toen ik niet zwanger was, maar op een zonnebank had gelegen bij zo'n zoncentrum. De lampen bij het gezicht-gedeelte waren dus veel te sterk met als gevolg dat ik nu dus redelijk grote pigmentvlekken op mijn voorhoofd en wangen heb. Jammer maar helaas, want er is niets aan te doen als je het eenmaal hebt.
Wij zijn onlangs (nu ik dus wel zwanger ben, toen 19 weken) op vakantie geweest naar Tenerife, heb daar heerlijk genoten en hoofdzakelijk onder de parasol in de zon gelegen, gewoonweg omdat ik het niet uithield in de volle zon. De baby zal ook reageren op de warmte/zonlicht dus dat is ook leuk. Heb me ingesmeerd met factor 25 (zo hoog mogelijk is het beste) en dat is prima gegaan. De vlekken zijn niet meer geworden.
Het is dus een kwestie van oppassen, maar de zonnebank zou ik zeker afraden hoor ! Dat is sowieso nooit goed voor een mens.
Geniet dus lekker van het zonnetje, smeer je goed in met echt een hele hoge factor (je krijgt toch wel een kleurtje!!!) en doe alles met mate, ga uit de zon als je het te warm krijgt, want ook onder een parasol kleur je mooi en zie je vlekkerige verkleuringen ontstaan in je gezicht: uit de zon !!
Groetjes Marasje