<p style="text-align: left;">Toch besloten om eens de mening van mede zwangeren te horen. </p><p>Overmorgen ben ik 30 weken zwanger van mijn eerste. Al sinds week 25 heb ik veel last van harde buiken. Dit was voornamelijk tijdens het werken van late diensten het geval. Zo heb ik dan ook uiteindelijk in overleg met mijn manager besloten geen avonddiensten meer te werken. De diensten zijn nu (op 4 eind deze maand na) geruild naar vroege diensten. Echter was ik afgelopen vrijdag in het ziekenhuis terecht gekomen met aanhoudende klachten die leken op een zwangerschapsvergiftiging. Na vele onderzoeken bleek dit toch niet het geval gelukkig en mocht ik weer naar huis. Wel met de mededeling dat ons meisje wat klein van stuk is, niet zorgelijk klein ook omdat ik zelf ook maar 1.60 ben, en dat ik toch eens moest bedenken hoe ik het rustiger aan zou kunnen doen. </p><p>Daaropvolgend ben ik 3 dagen vrij geweest. Heb ik het echt een stuk rustiger aan gedaan waardoor ik vrijwel geen harde buiken of de pijn van het band gevoel had (hoofd, buik en rug wat mede de aanleiding was om naar het ziekenhuis te gaan voor controles). Oké lang verhaal kort ben ik dus vandaag weer aan het werk, een vroege dienst, maar merkte ik na 4 uur dat bovengenoemde klachten weer opspeelden. Ik zit nu zo in dubio wat ik moet doen. Ik wil mij eigenlijk niet volledig ziek melden maar iets in mij zegt toch ook wel dat dit zo ook niet goed is. </p><p>Iemand tips? </p>