in dubio: wel of geen derde kindje

A

Anoniem

Guest
Hoi,

even een vraag voor het forum: wie wil ook graag een derde kindje, maar is er nog niet goed uit of je wel of niet wil? Voor mij telt het gevoelsmatige deel heel erg sterk en dat zegt: wel doen. Praktisch gezien denk ik dat de 2 heerlijke gezonde knullen die ik nu heb gewoon al geweldig zijn (vooral als ik lees hoeveel moeite het voor velen kost om toch (eindelijk) zwanger te raken. Daarbij is ook de angst: ik word 35 en de kans dat het mis kan gaan wordt steeds groter. Mijn groot probleem is dan ook wanneer moet ik dan weer beginnen? Mijn jongens worden in mei resp. juni 2 en 4.Mijn man wil wel heel graag een derde, dus ik hoef hem niet te overtuigen.
Wie herkent dit en heeft dit dilemma voor zichzelf opgelost?

Groetjes, Ruma

Hoi Ruma,

Bij mij is de situatie als volgt. Ook 2 gezonde jongens van 4 en mijn jongste is bijna (toevallig ook in mei) 2. Voordat ik kinderen had riep ik al dat ik graag 3 kinderen zou willen (mocht het natuurlijk allemaal goed gaan). Nu ik 2 kinderen heb en ervaar hoe ontzettend leuk het is wil ik het nog steeds. Mijn man had een voorkeur voor 2 kinderen maar op een gegeven moment is hij toch overstag gegaan. Zijn motivatie was als we er dan toch voor gaan dan maar meteen. Nu zit je nog een beetje in de kleine kinderen en dan kunnen ze mooi met elkaar spelen. Begin februari hebben we de knoop doorgehakt en ben ik gestopt met de pil. Er zijn zoveel vaders en moeders die 2 of meer kinderen hebben. .... waarom wij dan niet!?! Ik zit nu in ronde 2, woensdag is mijn NOD dag. Ik hoop zooo dat ik al zwanger ben.

Ruma ik kan je alleen maar zeggen dat als je die wens hebt... je er gewoon voor moet gaan! Zeker omdat (zoals je zelf ook al zegt) je leeftijd begint mee te spelen. Of nu of nooit!

Veel succes,
Heitje

Hoi Ruma,

Ik wilde altijd erg graag 4 kinderen. Mijn man maar 2 (als alles goed zou gaan). Nu bleek 4 toch erg veel voor ons en toen kwamen we samen op 3. Zonder overleg hadden wij allebei een wens gekregen.

Mijn oudste zoon is van de week 4 geworden en de jongste zoon wordt, ook in mei 2. We willen nu dolgraag nog een keer err voor gaan.
Mijn leeftijd gaat nu ook een klein beetje meespelen. Ik wordt binnenkort 33. En ik heb ervaren dat een zwangerschap voldragen voor mij heel moeilijk gaat. We zijn vanaf oktober bezig en tot deze tijd heb ik nu 2 miskramen gehad. En in totaal al 4 miskramen. Of mijn leeftijd er mee te maken heb, weet niemand. Wel werd er mij vertlet dat, de leeftijd een mogelijke oorzaak kan hebben.

Telkens als het misgaat met een zwangerschap wordt de wens alleen maar groter. Ik hoop dat 3 april, dus maandag, echt mijn NOD wordt. Maar vooral dat nu alles weer goed gaat en niet een mk bij 6 weken.

Nog iets: Ik ken mensen die ook gingen twijfelen aan een derde. Zij bleven dit uitstellen en op een gegeven moment lukte het niet meer en waren ze inderdaad te oud.Zij had toen heel veel spijt dat ze niet naar haar gevoel had geluistert.

Maar wat is oud. Een vriendin kreeg op haar 36ste haar dochter. Daarna vond ze het ook goed.

De beslissing ligt uiteraard helemaal aan jullie, maar ik zou zeggen: Volg je gevoel.

Liefs, Monique

Terug
Bovenaan