In dubio

Ik ben niet helemaal tevreden met de gastouder van Jamie. En dat gevoel wordt steeds sterker. Ik zit er toch diep over na te denken om Jamie naar een KDV te doen. Hebben jullie misschien nog tips waar ik aan moet denken om de voor- en nadelen naast elkaar te leggen?

Ik denk dat ik volgende week anders toch maar even een afspraak maak op het KDV wat ik op het oog heb (vlakbij mijn werk). Gewoon om eens te zien hoe ze daar werken enzo.

Pff lastig hoor. Ook omdat de gastouder ondertussen een vriendin geworden is. Dus ik zal het wel heel moeilijk vinden om het haar te zeggen.

Gr. Natasja mv JAmie

Je kan haar toch uitleggen dat je het fijn zou vinden als je kindje met meerdere kindjes leert omgaan. Of dat je kindje leert zich in een groep te voegen.
Succes ermee! En boven alles .. volg je gevoel. Je hebt het niet voor niets gekregen...
Liefs NElleke

Hoi,

Allereerst wil ik me aansluiten bij wat Jenneke en Nelleke ook zeggen: volg je gevoel, dat is de beste graadmeter!!

En vervolgens wil ik je best vertellen waarom wij gekozen hebben voor een kdv en straks bij Gijs voor buitenschoolse opvang:

- het is een instituut, waar opgeleide mensen de zorg hebben voor meerdere kinderen. Het blijft echter wel 'afstandelijk'. Er is maar 1 thuissituatie en dat is thuis, en er is het kdv waar meer kindjes bij elkaar zijn en waar een duidelijke structuur, maar waar geen thuis is (hoe gezellig en geweldig ik het ook vind daar en mijn kinderen ook).

- je bent niet afhankelijk van vakantie / ziekte: bij ons is het kdv altijd open en als er iemand ziek is, valt er een ander in.

- Last but not least: het samenzijn met andere kinderen is zó leerzaam en gezellig, en met name bij Sophie zou ik het gevoel hebben  dat ik haar iets ontzeg als ze er niet meer naartoe zou kunnen gaan haha.

Een voordeel van gastouder lijkt mij persoonlijk alleen maar als je het er súpergoed mee kunt vinden....... en dan nóg: ik vind het hoe dan ook fijn dat ik mijn kinderen naar een instantie breng waar ik een zakelijke overeenkomst mee heb, als me dan iets niet bevalt is het makkelijker om dat te bespreken en er is meer controle of het ook daadwerkelijk gebeurt.

Succes met je keuze, en nogmaals: volg je gevoel!

Groetjes
Susan

Hoi Natasja,

Ik zou zeggen, lekker gaan kijken, zie wat je er van vindt en dan maak je een beslissing. Dat je gastouder een vriendschappelijke band heeft met je moet je daar buiten zien. Als het een goede vriendschap is zal ze je beslissing respecteren, zo niet dan is het helaas van de vriendschap maar jou kindje is op de plek waar jij vindt dat het het beste af is.

Mijn dochter gaat 2 dagen naar het KDV en is 2 dagen bij de gastouder (mijn moeder). Voor ons de perfecte oplossing. Het fijne van een KDV vindt ik dat je kindje zo fijn kan spelen met andere kids. Ze knutselen lekker en ze heeft de tijd van haar leven (een kleine note: sinds een van de leidsters onder behandeling is voor kanker hebben we een andere leidster, mijn gevoel is niet blij met haar, dus helaas kan dat ook voorkomen, ik kijk het nog even aan, goed met mijn ogen en oren open en dan beslis ik of ik een gesprek wil met het afdelingshoofd, maar goed dat terzijde).

Ik zou er geen probleem mee hebben als Tess 4 dagen per week naar het KDV gaat, het enige nadeel vind ik dat ze minder slaapt op het KDV dus erg moe is de dag erna.

Succes met je beslissing.

Groetjes Nanda

Hoi,
Lijkt me inderdaad een beetje een lastige situatie,maar  ik zou ook mijn gevoel volgen.
Ik weet niet waarover je niet over tevreden bent bij je gastouder,maar ik zou gewoon een kijkje gaan nemen bij dat dagverblijf.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en bij ons kun je bellen en een rondleiding vragen.
Wij vertellen dan het een en ander en laten alles zien.
Zo werkt dat bij ons in ieder geval.
Op een dagverblijf is het inderdaad wel zo dat het groepsopvang is,de aandacht over de kinderen wordt verdeeld.
Zelf heb ik bewust niet voor een kinderdagverblijf gekozen,maar daar heb ik zo mijn reden voor.Mischien omdat ik er zelf in zit,zie ik meer waar ik niet altijd achtersta.
Wel vindt ik het het contact met andere kindjes wel een groot pluspunt.
Zelf wil ik Mila als ze twee wordt op de peuterspeelzaal doen.
Ik zou in ieder geval een indruk gaan opdoen en volg je gevoel.
Tegen de oppas zou ik vertellen dat je graag wilt dat Jamie ook met andere kindjes omgaat als je kiest voor het dagverblijf en als je toch verder wilt gaan met de gastouder moet je echt proberen het bespreekbaar te maken...lastig he..
Nou succes met je keus..
oja ik las dat je ging verhuizen,blijf je in Westervoort wonen?
groetjes piewie,mv Mila

Bedankt voor het meedenken. Ik ga deze week gewoon ff lang bij het kdv en kijk nog even verder rond hier in de buurt. En aan de hand daarvan maak ik een beslissing.
De reden dat ik Jamie weg wil hebben daar heeft verschillende oorzaken. Jamie word de halve dag meegenomen om boodschappen te doen of bij haar ouders op visite te gaan. Ook moet hij smiddags mee in Arnhem haar zoontje van school te halen. En ik vind het vervelend dat hij overal mee naartoe genomen wordt. Ok een keertje boodschapjes doen of eendjes voeren ofzo vind ik nog niet zo'n probleem. maar laatst kreeg ik haar de hele ochtend neit te pakken. Zo zijn er meer kleinen dingetjes wat samen 1 groot ding word.

Nou ja ik hou jullie wel op de hoogte.

@ piewie:
Ik blijf in Westervoort wonen. Een klein stukje verder dan waar ik nu woon. Dus als je een keertje behoefte hebt aan een bak koffie. Je bent welkom.

Gr. Natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan