In een dipje!!!!!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zit in een dipje weet namelijk nog steeds niet welke dag ik als mijn eerste ongi dag moet nemen, De dag van ietse pietse bruin bloed verlies of twee dagen later toen ik echt ongi was. Dit is wel belangrijk want als ik de eerste dag moet nemen dan zou ik nu vruchtbaar zijn maar mijn MANNETJE heeft nachtdienst twee stuks en ik moet overdag werken. Als ik die twee dagen later moet nemen dan zijn mijn vruchtbare dagen in het weekend en dan zijn we vrij. Ik heb deze vruchtbare dagen van het internet gehaald of moet ik me daar niet zo op vast kijken. Help zit even in een dipje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Linda

Hoi meid,

Ik weet niet of je een regelmatige cyclus heb...
En ik las ook van een aantal meiden dat de ene site een andere
eisprong angeeft als de andere...

Tsja, zelf heb ik hier geen ervaring mee...

Bij mijn eerste zwangerschap was ik aan het temperaturen...heb geen
eisprong gemeten, was daarna  wel zwanger...

Bij de tweede zwangerschap (helaas mk) heb ik mijn eisprong duidelijk
gevoelt...

Tsja, het is dus allemaal verschillend...

Ik wens je alle goeds toe...

Liefs, Judith  

Dank je Judith dat je zo snel reageerde. Eigenlijk heb ik nog niets te klagen na het lezen van jouw verhaal. Maar je wilt het zo graag en ik ben nu 3 maanden van de pil en heb eigenlijk altijd een regelmatige cyclus gehad behalve de afgelopen keer. Toen werd ik of na 24 dagen ongi of naar 26 dagen. Mijn schoonzusje is nu ook zwanger van de tweede en haar man hoeft maar naar haar te wijzen en  ze is al bevrucht. Hopelijk gebeurt dat bij ons ook zo makkelijk. Het is afwachten maar dat duurt zo lang.

Liefs Linda

Dank je Judith dat je zo snel reageerde. Eigenlijk heb ik nog niets te klagen na het lezen van jouw verhaal. Maar je wilt het zo graag en ik ben nu 3 maanden van de pil en heb eigenlijk altijd een regelmatige cyclus gehad behalve de afgelopen keer. Toen werd ik of na 24 dagen ongi of naar 26 dagen. Mijn schoonzusje is nu ook zwanger van de tweede en haar man hoeft maar naar haar te wijzen en  ze is al bevrucht. Hopelijk gebeurt dat bij ons ook zo makkelijk. Het is afwachten maar dat duurt zo lang.

Liefs Linda

Haai Linda, Ik heb  begrepen dat je eerste dag moet nemen wanneer  je ECHT ongesteld bent geworden. Dus dat bruinverlies telt niet. Sorry. Maar je hoeft je echt niet zo vast te pinnen op die vruchtbare dagen die op internet staan hoor. Wie zegt dat je cyclus elke keer precies uit evenveel dagen bestaat, laat staan dat je eisprong op exact dezelfde dag plaatsvindt. Die twee dagen hoeven dan echt het verschil niet te maken hoor. Mijn man komt volgende week terug, dan zit ik op mijn 14e dag. En met een cyclus van 31 dagen is dat net op tijd. Maar ik heb ook gehoord dat een vrouw een cyclus had van standaard 28 dagen en al op de 5e dag haar eispring had. Dus gewoon vrolijk verder klussen zou ik zeggen.
Groet, muisje (ronde 7, 1e kindje)

hoi hoi,

het gaat inderdaad uit van je eerste echte dag dat je menstrueert.
maar dan nog kan je eissprong per mnd. een paar dagen verschillen.
ze adviseren om de dag te vrijen. dan is de kans groter.
ik zelf ben na 1jaar proberen begonnen met temperaturen elke ochtend.
als je na +-  10 dagen  na je eerste menstruatiedag temp. verschil hebt van min. 0,3 gr.dan is die dag je eispring.
kan je voor de volgende mnd. beter inschatten vanaf ongeveer welke dag je eisprong is.

helaas hebben wij nog geen resultaat.
je wordt er wel moe en prikkelbaar van.
en je gaat twijfelen aan je vruchtbaarheid.
we hebben nu een afspraak bij de huisarts gemaakt voor doorverwijzing.
32 jaar en al een jaar in de weer... nu effe duidelijkheid1!

suxes.

He meiden,

Bedankt voor jullie advies en raad. Ik denk dat ik ook niet meer zo vaak op het internet na de berekeningen ga kijken want, onbewust wordt dat toch een beetje een leidraad van de maand. Ze zeggen als je er niet zoveel mee bezig bent het sneller kan gaan dan als je elke dag met zwanger zijn en worden bezig bent. Nu is dit makelijker gezegt dan gedaan maar het is het proberen waard ( lukt denk ik toch niet )  Morgenochtend is mijn mannetje weer thuis en ik hoef pas om 1200 uur te werken hihihi. Heb nog een vraagje, als je na het klussen gelijk opstaat omdat je zo nodig moet plassen is dat erg? Normaal is het goed want dat is beter tegen blaasontsteking maar nu. Ik zie het al voor me ik liggend met benen recht omhoog een half uur lang hihihi zal mijn vriend leuk vinden.

Liefs Linda

Hoi Carolinda,

Ik ben het helemaal met je eens, maar het is wel moeilijk hè, om niet aan zwanger worden te denken. Ik heb me vroeger altijd zorgen gemaakt om het níet te worden en nu dat ik het wél wordt - eigenlijk bezopen toch? Maarja, als je zo graag een kleintje wilt...

En verder goeie vraag van dat plassen! Mijn ha heeft mij dat ook eens aanbevolen om geen blaasontsteking te krijgen. Ik heb me nu eigenlijk nog niet zo gerealiseerd wat het effect zou kunnen zijn voor zwangerschap. Ik denk dat ik het inderdaad maar uitstel, zo'n half uurtje ofzo! (Hoeft ook niet zo moeilijk te zijn - het schijnt ook goed te zijn als je, na zijn orgasme, er zelf ook één krijgt, dat zou zijn zwemmertjes helpen, heb ik hier gelezen  en dat lijkt mij een meer dan uitstekende routine!!! )

Nou ja, succes in elk geval!!!
Groetjes, Tess

Terug
Bovenaan