in een stuit gedraaid

Ik kom net uit het ziekenhuis. Vanmorgen toch maar even gebeld omdat ik weinig leven.had gevoeld en krampen heb. Ik heb al met al twee uur aan de ctg gelegen. De weeën waren duidelijk zichtbaar maar erg onregelmatig. Heb nog een echo gekregen om het vruchtwater te checken en dat was gelukkig goed.
De kleine is alleen wel in een stuit gedraaid gisteren en ligt lekker met de voeten in de uitgang. De arts zei al dat het dus een keizersnede gaat worden. Dit vind ik echt jammer en ben best teleurgesteld.
Ik had me zo verheugd om voor de allerlaatste keer een baby op mn buik gelegd te krijgen.
Morgen alsnog de groeiecho en afspraak gyn, dan gaan we verdere afspraken maken. Moet het allemaal even verwerken...

Ohh meid wat jammer! Hopen dat de kleine nog wilt draaien voor morgen!
En anders heel erg veel sterkte met het maken voor de afspraak van de keizersnede! En het verwerken daarvan.

Jeetje, da's balen. Misschien een beetje een domme vraag, maar je hoeft toch niet persé een keizersnee als je kindje in een stuit ligt? Ik dacht dat de keuze aan de moeder is (keizersnee of stuitbevalling), tenzij er andere bijzondere omstandigheden zijn. Maar ik kan me je teleurstelling hoe dan ook voorstellen!

Hoi,

Mijn kleine is vorige week ook ineens in stuit gedraaid. Hij heeft nog alle ruimte en mij is dan ook verteld dat draaien bij mij op dit moment nog geen zin heeft omdat hij dan toch kan draaien. Ben nu 37 weken en hoop dat de kleine zich nog uit zichzelf gaat draaien. Ik baal er ook van maar ik kies zelf wel bewust voor een keizersnede als de kleine niet uit zichzelf draait. Ik blijf hoop houden dat de kleine zich nog draait, maar ik wacht rustig af. Heel veel succes en ik begrijp je gevoelens. Ik wens je nog veel succes.

Balen zeg! Vooral omdat de kleine er eerst gewoon goed voor lag, dan hou je er helemaal geen rekening meer mee dat ie nog wel eens besluit om andersom te gaan liggen. Ik hoop voor je dat ie heeeel misschien er toch achterkomt dat ie ondersteboven veel lekkerder lag en toch nog draait. Daar ben ik nu ook stiekem nog een beetje op aan het hopen, tegen beter weten in. Ik krijg vrijdag een keizersnee. De kleine was afgelopen maandag wel een klein beetje in de goede richting gedraaid, maar ligt nu overdwars in plaats van met zijn hoofdje helemaal boven.

Veel succes in ieder geval!

Allemaal bedankt voor de lieve reacties,
Vanmorgen op controle geweest bij de gyn.
We hadden eerst de.groei echo en wat denk je, ze was weer met haar hoofd naar beneden gaan liggen en ook goed gegroeid!
Super goed nieuws dus!!
Toch was ik lichtelijk teleurgesteld, had me er al een paar weken op ingesteld dat ik met 38 weken ingeleid zou worden en gisteren dat ik binnen een week een ks zou krijgen. Ik hoef nu pas over twee weken terug te komen voor controle en dat nieuws met slapeloze nachten en de pijn van de b.i. Werd me even te veel.
De weeën van gisteren zijn weer helemaal afgezakt dus moet alles weer bijstellen in mn hoofd....
Maar wel blij dat ik gewoon mag bevallen en dat de kleine het goed doet...

Liefs Ilona

Terug
Bovenaan