In eigen bed leren slapen

<p>Goedemorgen,</p><p>Wie heeft de gouden tip.... Ons meisje sliep tot een maand of 7 a 8 prima in haar eigen bedje, sliep keurig van 19-7 zonder wakker te worden. Heeft ons hiermee een beetje verwend dus wij zijn niks gewend nu ze een beetje begint te spoken ;) (is nu 10 maand)</p><p>Het "probleem" is als volgt: valt zonder problemen in slaap in haar eigen bedje, wordt ergens in de nacht (wisselt van 23 uur - 2 uur - 3 uur - 4 uur) wakker en valt niet meer zelf in slaap, wil dan alleen bij ons in bed slapen.</p><p>Op zich vind ik het niet heel erg dat ze bij ons in bed wil slapen, want als ze dat nu eenmaal nodig heeft.. maar het gaat de laatste tijd ook ten koste van onze nachtrust en merk dat het mij begint op te breken.</p><p>Ik ken de 'Slaap kindje slaap' methode en dit werkt hier niet, ze gaat steeds harder huilen,  gaat rechtop in bed zitten en wordt alleen maar bozer en meer overstuur en gaat dan nooit meer slapen...</p><p>Iemand ervaring? tips? ik zou graag willen dat ze gewoon weer in haar eigen bedje slaapt en bij uitzondering (ziek, af en toe) bij ons in bed is prima.</p><p>Ik ben geen voorstander van laten huilen..</p>

Hmm. Doordat ze nu wellicht gewend is geraakt dat ze s nachts wakker 'mag' worden om lekker bij pap en mam verder te slapen, hebben jullie dat misschien onbewust aangeleerd. Nu is het inderdaad de vraag hoe ga je dat afleren. Het was makkelijker geweest als jullie daar van te voren niet aan hadden toegeven in eerste plaats. Ze krijgt als ze wakker wordt midden in de nacht geen flesje of iets? Zo niet, dan denk ik dat jullie aan het eruit halen niet aan moeten toegeven, het zal de eerste keren wat slapeloze nachten kosten. Totdat ze door krijgt dat ze er niet meer uit wordt gehaald en gaat dan mogelijk weer inslapen. 

Wij hebben tijdje matras gelegd naast haar bedje en als ze dan in paniek wakker werd ging ik ernaast liggen en troosten aaien. Heeft ze beetje het gevoel bij je te liggen maar toch te slapen in je eigen bed. Stapje is dan minder groot ? succes ermee ik kan mijn kind ook niet laten huilen 

Hoi hoi, is persoonlijk maar ook wij zijn geen voorstander van laten huilen. Bij ons aas het een frame om in haar eigen bedje te laten slapen, sliep in begin bij ons in slaap en dan naar haar bedje. Nu bed verlaagd is lukte dat niet meer. Hebben bureaustoel ernaast gezet en flesje in bed gegeven en nu slaapt ze meteen in. 
Ik ben persoonlijk van mening dat kinderen goed aangeven wat ze willen/ nodig hebben ook al is dat voor ons niet altijd fijn. Bij ons slaapt ze ook weleens in bed wanneer ze niet lekker is of in nacht wakker wordt. Ze gaan op den duur ook meer dromen misschien dat dat er mee heeft te maken. 
Succes en volg je eigen gevoel. 

Terug
Bovenaan