In eigen kamer laten wennen. Tips?

Mijn dochtertje is 5 weken en gisteren deden we na de ochtend voeding van 07.00 uur haar alleen in haar kamertje slapen en dat lukte prima tot bijna aan haar volgende voeding van 10.00 uur. Ik wil haar meer laten wennen aan haar eigen bedje en kamer (we hebben een co-sleeper in onze kamer waar ze nu momenteel slaapt).

Moet je dat dan gaan opbouwen in haar eigen kamer te laten slapen de ochtendslaap, middF en avond? Of hoe? Ik weet het soms ff niet. Wij willen ook proberen in de avond en nacht dat ze in haar kamer slaapt.

Hoi hoi,

Wij lieten ons zoontje in onze kamer in zijn eigen bedje slapen. Raakt hij daar al aan gewend. Ook ging ik elke dag met hem in zijn eigen kamer spelen. Ook het verschonen e.d. deden we in zijn eigen kamer. Toen was het alleen nog een kwestie van zn bed verplaatsen. We hebben 0 struggles gehad.

Ook een tip: white noise. Dat kan je dan nu al gebruiken bij jullie in de kamer en straks in de eigen kamer.

Succes :)

Toen onze dochter deze leeftijd had, deed ze alle slaapjes overdag in haar ledikant op haar eigen kamer om haar er zo aan te laten wennen. ‘s Nachts sliep ze nog in de wieg bij ons op de kamer. Vanaf 6 weken doet ze alle slaapjes in haar eigen bedje. Tussendoor brachten we ook al tijd in haar kamertje door, zoals tijdens het badderen en schommelen in de schommelstoel.

Onze dochter slaapt in de avond en nacht bij ons op de kamer en wij willen dus ook idd proberen de ochtend en middagdutjes in haar eigen kamer te doen en langzamerhand de avond/nacht erbij.
Verschonen, omkleden, badje, in haar kamertje beetje lopen en spelen doen we ook allemaal in haar kamertje.

Haai !
Aah dat is wel fijn 0 struggles gehad. Ja, badderen, aankleden, verschonen etc doen we ook in haar kamertje. We hebben een co sleeper en daar slaapt ze bij ons in de kamer. In haar kamer heeft ze haar eigen bedje en dan ga ik de ochtend en middagdutjes daar morgen proberen te laten wennen.

Heb je een white noise apparaat of via een app?

White noise via spotify!
Zet dan de telefoon op vliegtuigstand, zo komen er geen signalen en dan speel ik het gedownload af.

Sleepo phant - 90min womb sounds

En die staat dan op repeat

(Als je nog een oude telefoon in een kast hebt liggen is t helemaal ideaal).

Ons zoontje slaapt er niet altijd mee, maar als ie moeite heeft met slapen wel. Of ik zet het ook aan wanneer hij nog slaapt en ik al moet douchen voor mn werk. Dan wordt hij niet gestoord :)

Wij hebben de oudste gelijk in zijn kamer in zijn bedje laten slapen nadat hij uit ziekenhuis kwam ivm vroegeboorte. De 2e is na 1.5 week na zijn eige kamertje gegaan. Ging perfect. Hij maakte de o zo schattige babygeluidjes maar ik wordt van ieder geluidje wakker dus ik sliep niet zo goed.

De oudste is nu bijna 3 en echt alleen een x snachts wakker als die ziek is. Zijn beide heerlijke slapers

We wilden graag dat de baby zo snel mogelijk ging wennen aan zijn eigen kamer, dus hij heeft vanaf dag 1 in zijn kamer geslapen. De babykamer was bij ons eerst de logeerkamer, dus we hebben het logeerbed laten staan (het was wel wat krap). De eerste weken heb ik full time bij hem geslapen. Ook handig, mijn partner sliep dus heerlijk door en kon in de ochtend mij dan uitgeslapen aflossen.
Na een week of 6 ben ik langzaam gaan afbouwen in zijn kamer. Eerst sliep ik alleen van de 00.00 voeding tot de ochtend en na 3 maanden sliep de baby helemaal alleen in zijn kamer. Hij slaapt over het algemeen heerlijk door, en we hebben het bed nog een tijdje laten staan zodat we met een moeilijke nacht of als hij ziek is bij hem kunnen slapen, maar eigenlijk is het niet meer nodig.
Mijn advies: zoveel mogelijk in nieuwe kamer laten slapen, hoe eerder ze aan hun eigen kamer wennen, hoe beter. En als het past, zou je altijd met een matras bij je kleintje kunnen slapen mocht je je daar beter bij voelen. Succes!

Terug
Bovenaan