in groter bedje of niet

hoi allemaal, wij zijn heel erg aan het twijfelen wat nu het beste is voor ons zoontje Lucas.
lucas is ruim 1 1/2 jaar en krijgt een broertje of zusje in april. nu krijgt lucas op de zolder een eigen kamer.
we weten alleen niet zo goed of we hem nu nog in een ledikantje zullen doen of in een groterbed.
de beddenzaak adviseert om gewoon een 2 meter bed te kopen. maar ik weet gewoon niet of hij dara nog te klein voor is.
hebben jullie ideetjes?

groetjes mariek

hoi marwit,

het ligt er denk ik vooral aan wat je zelf wilt. mijn dochter is als de 2e komt, 2,5 jaar. dus dan kan ze naar een groter bedje.
wel wordt het (volgens mij) een peuterbed (tussenmaat).
je kunt, als je bang bent dat ze eruit valt een hekje ervoor plaatsen.
eventueel een keer een middagje proberen op een groot bed te laten slapen, kijken hoe hij reageert en of hij een beetje blijft liggen.
wij hebben dat ook gedaan (meer omdat mijn zus geen campingbedje meer had staan) en we hebben haar wel 1x in het midden moeten leggen omdat ze op het randje lag :)

Onze eerste is ook met 1,5 jaar in een groter bedje gegaan. (Een peuterbedje) Ik kreeg last van mijn rug met hem uit het ledikantje tillen. Ik ben niet zo lang en moest heel raar buigen om hem eruit te halen. In het begin kwam hij er nog weleens uit, maar hij ging er dan vanzelf weer in. Ook hebben wij in het begin een matrasje op de grond gelegd voor als hij eruit zou vallen. Het is hier eigenlijk gelijk goed gegaan.

Onze 2de kwam toen de oudste nog geen 2 was. Wij hebben gekozen voor een peuterbed, omdat de kleine aangaf dat hij dat fijn vond. Het peuterbed konden we gratis meenemen van vrienden met matras, dus een paar lakens kopen en klaar. Na een paar maanden hebben we een half hoogslaper gekocht, deze had hij bij een vriendje gezien en dat leek hem mooi. Daar slaap hij nu heel graag in. Het trapje loopt hij zonder moeite op en als hij kleiner wil slapen leggen we het peutermatras eronder en door een paar doeken ligt hij in DE TENT. Fijn om 2 slaapplekken te hebben als de luiers uit gaan... 's Nachts een kwestie natte spullen uit en doorslapen maar.

Succes met kiezen enne de baby kan ook nog even in een wiegje om het uit te stellen.

Tegen de tijd dat de kleine komt is Lucas dus bijna 2? Ik denk dat het aan je kindje ligt. Mijn zoontje was 2,5 toen ik een peuterbed voor hem heb gekocht. Maar goed, mijn zoontje is echt een ukkepukje, haha

Ryan is nu 2 jaar en 3 maanden en hij krijgt een peuterbed! Mijn neefje is net 6 geworden en die is net over gegaan op een 90x200 bed,dus voorlopig kan hij er gewoon in liggen,hoor...
Merk nu goed dat ik door mijn groeiende buik niet meer goed over het ledikantje kan bukken om hem te kussen of te kroelen...
Maar ben ook wel bang dat het mijn nachtrust gaat kosten,hahaha...aangezien hij mama altijd moet hebben als hij 's nachts wakker wordt...mama mag dan niet meer slapen,hahaha...

maar we zienne het wel...

Onze dochter is met ongeveer 2 jaar naar een groot bed gegaan. Omdat ze overdag zindelijk was en 's avonds ook regelmatig wilde plassen. Dat vond ik dan handiger met het potje op de kamer en dat ze zelf uit bed kon.
Alleen de eerste twee dagen kwam ze er nog wel uit daarna eigenlijk niet meer.

Wij hebben ook meteen een groot bed gekocht, want ik vond het een beetje overdreven om een extra peuterbed te kopen en dan over een paar jaar weer een nieuw bed.

bedankt iedereen voor de reacties, wij hebben besloten om een groter bedje te kopen voor lucas.
waarschijnlijk gaat dat prima bij hem, hij klimt ook goed van de trap af en op en we leggen er idd een matrasje onder voor het geval dat!

Terug
Bovenaan