In het autostoeltje

Hallo moeders,

Er is ongetwijffeld al eens eerder gediscuseerd over wanneer je je kind uit de eerste Maxi-Cosi en  in een autostoeltje zet, maar die discussie heb ik dan echt gemist.

Wij hebben vandaag een autostoeltje voor Cat.1 (van 9 maanden tot 3,5 jaar) gekocht.
Het is de Maxi-Cosi Toby, een pracht stoeltje.
Indra is nu bijna 13 maanden, dus dachten we dat het eerdaags wel tijd zou zijn om te wisselen.
Ik weet dat je je kind zo lang mogelijk in de 1e Maxi-Cosi moet houden, in iedergeval totdat het hoofdje erbovenuit steekt.
Dit is nog niet helemaal het geval, maar het gaat hard nu.

Ik vroeg mij af hoe oud jullie kleintjes waren toen jullie ze in de autostoeltje plaatsten.
Ging dat direct goed, vond je kindje het niet erg vreemd?
Wie heeft er overigens ervaring met de Maxi-Cosi Toby? Is het een prettig stoeltje???

Groeten
Pascalle
 
Hoi hoi

Onze dochter was 10 maanden toen we haar in de andere autostoel deden.
Eigenlijk was het nog niet de bedoeling, wij hebben een sportwagen en een dus vrij smalle achterbank, en we wouden eigenlijk passen of het wel kon.
Gelukkig paste het, en mijn vriend heeft hem er toen maar in gelaten.
Al meteen vanaf het begin ging het goed, Ze zien in een keer een stuk meer en volgens mij vond ze dat wel leuk :)
Ze zat er ook meteen goed in, ondanks dat ze niet heel erg groot is, en ze is behoorlijk fijntjes.
Onze stoel kan ook nog in de ligstoel, dus dat is wel ideaal.
Ik denk dus dat het nu best wel kan...
Ik zou het gewoon proberen als ik jouw was, en je zult zien dat het hartstikke goed gaat :)
Alessia gaat heel af en toe nog in de maxi cosi als ze met haar papa meegaat in de bedrijfsbus, en ze past er ook nog maar net in.

Succes!

Liefs Sarah
 
Hoi,

Toen onze dochter 12 maanden was hebben we haar uit de maxi cosi cabrio gehaald. Ze paste er nog wel in, maar was het kijken naar de achterbank zat.
Ze zat en zit nog steeds als de koning in de tobi.

Groetjes
 
hi,
omdat onze eerste kindje een huilbaby was(nu 3,5 jaar) en dus ook in de auto bleef huilen.
wat niet echt veilig was om geconcentreerd te rijden hebben wij direct bij 9 mnd en hij was bijna 9 kilo(eigenlijk iets te licht) er in gezet.
hij hield in iedergeval wel op met huilen in de auto(als we niet langer dan 30 min. hoefde te rijden want anders begon hij toch weer)
hij vond het prettig.
en nu staat de stoel klaar voor onze dochter(7 mnd) dus voor haar nog even wachten)
zij vind de maxi cosi nu nog prima
xx
 
Met een maand of 9 ging Thijs is het gewone autostoeltje. Hij vond het prachtig omdat ie ineens veel meer kon zien! Thijs was nogal klein, maar we hebben hem toch over gezet, omdat ie al zo goed kon zitten. En de Maxi Cosi vond ie niks meer!
 

Hoi,

Mijn dochtertje was 9 maanden toen ze in de Maxi cosy tobi ging.
Ze vond het gelijk helemaal prachtig omdat ze zoveel kon zien!!!
Het is echt een heerlijke stoel.  

Groetjes
 
Hoi,
Robin is met ruim 8 maand verhuist van Maxi-cosi naar een M-C priori xp. Hij werd te breed voor de groep 0 autostoel. Met de lengte kon het nog wel maar hij vond het vreselijk als ie erin moest. Sinds de nieuwe stoel heeft-ie veel meer lol in het autorijden.
Hij woog toen ruim 8 kilo. De nieuwe autostoel kan je zowat platter zetten dan de kleine M-C, dus volgens mij hindert het niet zoveel.
Gr. Linda
 
Terug
Bovenaan