In het ziekenhuis!!

Onze lieve Ravi, net 5 weken oud, ligt in het ziekenhuis.
Hij heeft het RS virus opgelopen. Dat wil zeggen veel slijm, benauwd, spuugen.etc. Echt super zielig. Gisteren vanuit de huisartsenpost meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Het is een virus. In principe moet hij er zelf overheen komen. Ze kunnen niet veel doen dan kleine dingetjes om hem te ondersteunen. Gelukkig houden ze hem goed in de gaten. Hij ligt aan de monitor (hart, zuurstof en ademhaling) verder heeft hij een sonde omdat drinken hem gewoon te veel kracht kost. Ook krijgt hij wat extra zuurstof zodat z'n longetjes niet zo hard hoeven te werken. Vanmiddag heeft hij een kapje met medicijnen gekregen wat de luchtwegen wat opend maar dat helpt niet altijd.
Het positieve is dat hij nog geen koorts heeft en dat is natuurlijk wel fijn.
Het zal vast wel goed komen maar mijn hart breekt als ik dat kleine ventje zo moeite zie doen om te ademen. Hij was alweer flink afgevallen (weegt nu 3535 gr. Tja zo had ik me de kerstdgagen niet echt voorgesteld, Slapend in het ziekenhuis. Thuis nog drie kinderen. Niet makkelijk allemaal. Gelukkig heeft mijn man ook vrij deze week. Woensdag wordt onze oudste dochter 8 jaar en het ziet er naar uit dat we dan ook nog niet thuis zijn. Flink shit dus allemaal. Sorry voor het geklaag maar geen leuke kerst-spirit bij mij dit jaar. Maar het lucht wel op "even het verhaal doen"
Voor jullie allemaal en voor iedereen die jullie lief zijn, hele fijne feestdagen en een gezond, en goed 2012.
Groetjes en liefs Hanneke
 
Ik wil je even heel veel sterkte wensen en hopelijk kan jullie kleintje weer lekker snel naar huis toe met jullie mee!! En de verjaardag van jullie oudste kan misschien een paar daagjes opgeschoven worden. S'morgens een lekker ontbijtje en het feestje het weekend erop ofzo. Zijn alleen maar ideetjes!!

Veel succes en ook daar een heel gelukkig en gezond 2012

Wendy
 
Ik breek even in.... Ben een augustus mama. Ook ik heb afgelopen week met mijn kleine meisje in het ziekenhuis gezeten omdat ze het rs virus had. Het is inderdaad heel naar! Ik denk aan je zo met de kerstdagen. Gelukkig gaat het herstel hier inmiddels erg vlot, ik hoop dat dit bij jullie ook snel het geval is! Bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat het ontzettend heerst, de halve afdeling lag vol met rs patiëntjes.
 
Ach Hanneke wat vreselijk rot voor jullie en die arme kleine Ravi :( dat ik zéker geen mooie eerste kerst... Ik hoor inderdaad dat het erg heerst en daar zijn onze kleintjes nog niet tegen bestand. Lijkt me ook zo vreselijk om je kereltje zo ziek te zien! Blij dat ze hem wel kunnen ondersteunen zo... Heel veel sterkte meid, ik denk aan jullie! X
 
Wat naar! Dikke knuffels en heel veel beterschap voor de kleine Ravi!
Hopelijk mag hij snel naar huis en kunnen jullie met zn allen gezond en gelukkig het nieuwe jaar in.

Veel liefs,
Marieke
 
Terug
Bovenaan