In het zonnetje

A

Anoniem

Guest
Heerlijk dat zomerweer! Mijn kleintje voelt echt aan haar blote beentjes en ik zie haar genieten. Ze zegt dan zelfs: wat is da??? en dan zeg ik dat is je been!
Maar: hoe vaak smeren jullie je kindjes in? Ik heb een hoge factor gekocht van Zwitsal speciaal voor baby, maar ben toch nog bang dat ze verbrand. Dat zou ik zo erg vinden. Ik zet haar nu vaak buiten op het vakantiekleed van de Hema (heel handig aan de onderkant plastic aan de bovenkant stof) met haar speelgoed. Vaak zet ik haar in de schaduw, maar soms wel eens in de zon. Als we wandelen gaan we ook zonder parasolletje. Ik smeer haar 's ochtends in. Het ruikt lekker. Moet ik haar dan 's middags weer insmeren? Voor mijn gevoel is dat overdreven omdat ze nog naar de lotion ruikt.

Hoi,
het is helemaal niet overdreven om je kleintje weer in te smeren hoor, Ik heb mijn dochter vandaag ook 3 keer ingesmeerd met zwitsal factor 50! Dus gewoon doen.
Het is nu steeds in het nieuws dat je je kinderen goed moet insmeren als ze buiten spelen ivm huidkanker.
Trouwens als je ze insmeert, het spul werkt pas 20 minuten later, dus ruim van te voren insmeren en vergeet niet het nekje, onderkant voeten, oortjes!

Groetjes van Sonja en geniet nog lekker van het mooie weer!

Hoi,

Is inderdaad waar! Ik kom net terug van een week italie en heb haar meerdere malen ingesmeerd. Bovendien is zon niet goed voor ze, ze hebben er niets aan. Je moet ze altijd in de schaduw  zetten of als ze in de zon komen een hoedje op en als het niet te heet is gewoon romper met lange mouwen en een dun broekje.

Ook zeggen ze dat je je kindje tussen 12.00 en 15.00 niet aan de zon bloot moet stellen omdat de zon dan het felste is.

Dus lekker smeren en beschutten!

Geniet van het mooie weer!!

Groetjes Lot

ps In het buitenland kan ik een babyzonnenbril aanraden! Mijn dochter had steeds een petje op en beschut en gesmeert maar kreeg van het felle licht toch nog een ontstoken oogje!

Ben wel aan het smeren maar houd haar zoveel mogelijk in de schaduw! We hadden een zonnehoedje maar vandaag heeft ze hem tijdens het winkelen uit de wagen gegooid zonder dat ik het in de gaten had. Weg hoedje!! Hoe houd je het hoedje op bij je kind? Een strikje onder de kin zit niet echt lekker en is ook warm en verder wil ze het wel een tijdje ophouden maar niet zo lang. Misschien  wil een  bandana wel helpen? Ze heeft namelijk nog niet veel haar (ze is 14 maanden) en vrij blond dus de zon zit zo op haar hoofdhuid.

Hoi,
Ik ben afgelopen maandag naar zee geweest en ik heb toen mijn zoontje goed ingesmeerd met zwitsal factor 50 en hij is helemaal niks verkleurd!!! Dat was wel prettig! Helaas moet je met dat spul wel uitkijken.... Ik had namelijk mezelf ook ingesmeerd daarmee alleen was een paar plekjes vergeten en dat zie je meteen!!! Het werkt misschien te goed!! Maar ja dat is wel zo fijn voor de kleintjes, je wil niet dat ze verbranden! Ik heb hem die dag denk ik 5 keer ingesmeerd, maar dan ook niet heel goed uitgesmeerd maar een beetje wit laten zitten (lekker dik dus!).
Groetjes Loes

Hoi

Onze zoon wil geen pet op en ook
geen zonnebril
dat is ook wat hoor!!

groetjes

Terug
Bovenaan