In januari weer aan het werk

Ik ben in september bevallen van mijn dochter en zal in januari weer aan het werk moeten. In mijn functie zal ik helaas weer veel naar kantoor moeten, waardoor mijn meisje naar de opvang zal gaan. Ik heb het er best moeilijk mee, omdat het over een paar dagen al zover is. Zitten er meer ouders hier in hetzelfde schuitje?

Ja ik… Half oktober bevallen, en ook in januari weer aan het werk. Ook ik kan onmogelijk thuis werken. Het is mijn 3e kindje, dus ik weet inmiddels dat het echt iets is waar je doorheen moet… Maar leuk is het niet. Ik voel me dan heel erg ‘alleen’ op het werk. Voor je verlof voelde je volop je kindje bewegen als je aan het werk was. Tijdens je verlof heb je je baby de hele tijd bij je gehad. En dat is dan ineens over…

Heel veel sterkte!

Ik ben in oktober bevallen en mag in januari weer beginnen. Ik heb mijn dochter nog niet naar een oppas gebracht, een rondje hardlopen half uurtje zonder haar vind ik al lastig.. Ik kijk er ook tegenop.

Ik ben in juli bevallen en na 6 maanden ga ik in januari ook weer naar het werk... Ook ik zie hier tegenop! Onze kleine gaat naar de opvang en mijn moeder komt 1 dag oppassen... Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks zal gaan...

Zeker herkenbaar! Half oktober is ons eerste kindje geboren en ook ik moet in januari weer aan de slag. Hij pakt helaas de fles niet sinds een tijdje, dus daar maak ik me best wel zorgen over.. ?

Ik vind het ook heel dubbel. Aan de ene kant kijk ik uit mijn werk weer op te pakken, onder volwassenen te zijn en ik heb erg leuke collega’s. Maar aan de andere kant mis ik haar nu al. We hebben een oppas thuis, wat een enorme luxe is, maar tegelijkertijd als ze foto’s stuurt met onze baby slapend in de draagzak, dan gaat dat dwars door m’n hart. Het is zo dubbel!
Onze dochter nam ook een tijdje de fles niet, we hebben het steevast iedere dag geprobeerd. Verschillende houdingen, afleiden met het geritsel van papier, verschillende grootte speen, en uiteindelijk is het nu gelukt.
Uiteindelijk komt alles goed en weet ik ook dat ook dit weer normaal zal worden, maar voor nu voelt het nog eventjes niet zo.

Ik snap je helemaal. In september bevallen en maandag weer aan het werk. Ik vind het verschrikkelijk dat zij naar het kdv moet.  ik werk in de zorg, dus mijn dienst begint om 7u.. mijn man heeft dus de taak om haar weg te brengen. Het is iets waar je als ouder allemaal doorheen moet.. het stukje loslaten, dat je kind er veel van gaat leren en dat ze op het kdv goed weten wat ze doen... 
Toch ook wel mijn zorgen... qua voeding inderdaad.. houden ze haar wel lang genoeg overeind? Boertjes en reflux zitten vaak dwars en onze dochter kijkt graag de wereld in.. dus in de box liggen is geen optie. En aangezien zij niet de enige op de groep is zal zij toch wel stress gaan ervaren. Pffff ik sta om 15.30u als eerste binnen hoor om haar weer mee te nemen.

Even een update… het is een rollercoaster van emoties hier. Blij om weer terug te zijn op kantoor, iedereen te zien en weer een beetje structuur aan te brengen in de dagen. Tegelijkertijd niet kunnen begrijpen dat dit het leven is. Hoe kan ik me ooit oké voelen in deze situatie, ik ben aan het werk terwijl iemand anders de hele dag met mijn kind is ??‍♀️ helemaal kloppen doet het nog niet in mijn hoofd. Veel dubbele gevoelens. Hoe gaat het bij jullie?

Terug
Bovenaan