In Jip en Janneke taal???

Hoi!

Ik voel me echt een kluns, maar schijnbaar snap ik niet zoveel van mijn eigen lijf als ik altijd dacht.

Het volgende:
Eind maart heb ik een curretage gehad (nav missed abortion).
Sindsdien wacht ik nog steeds op mijn eerste menstruatie.

Regelmatig voel ik buikkrampen, krijg ik pukkels, heb ik pijnlijke borsten.

Hierdoor had ik óf het idee dat ik zwanger was, óf dat ik eindelijk ongesteld zou worden.

Niets van dat alles tot nu toe.

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest, helaas is mijn eigen huisarts met zwangerschapsverlof, dus ik kreeg een invaller.
Hij vertelde met dat het best mogelijk was dat ik eisprongen had, maar dat dat niet persé hoefde te betekenen dat ik zou menstrueren.
Hij had het over 2 systemen die naast elkaar werken????

Daar ben ik de draad kwijt geraakt, ik snapte er niets meer van, voelde me nogal dommig omdat ik hem niet snapte, en baalde anderzijds omdat ik niet om meer uitleg durfde te vragen.

Misschien kan iemand van jullie het me in Jip-en-Janneke-taal uitleggen?

Liefs, Jaine

p.s. Hij raadde me aan het nog een maand of 3 af te kijken, misschien dat ik tegen die tijd al zwanger zou zijn, of anders waren er tabletten om een menstruatie op te wekken....

Hoi Jaine,
Ik zou het je heel graag in Jip en Janneke taal willen uitleggen maar sorry, ik snap er ook niet veel van..
Ik kan me voorstellen dat je de draad bent kwijtgeraakt.
En eerlijk gezegd vind ik het van de huisarts een beetje vreemd dat hij zegt dat je over een maand of drie eens terug moet komen. Ik kan me voorstellen dat je je misschien niet echt serieus genomen voelt..

Misschien zou ik opnieuw een afspraak maken en nog eens om uitleg vragen ( en dat is niet dom, hij heeft er voor gestudeerd, jij niet).
En misschien aandringen dat er eerder actie ondernomen wordt?

Ik weet het eigenlijk anders ook niet..
Succes!

Groetjes Janneke

Dankjewel voor je reactie!
Het is dan misschien geen Jip en Janneke taal, maar dan toch in elk geval Janneke-taal (melig).

Ik stond idd een beetje met mijn mond vol tanden.
Ik ga ook niet graag naar de huisarts, voor niets hoor, ik voel me dan al snel zo'n "zeur".
Maar ik weet ook niet wat normaal is, hoelang duurt het voordat het op gang komt etc. Ze hebben het allemaal zo vrolijk over 6-8 weken....dat verhaal gaat bij mij dus al niet meer op.
Maarja, van de andere kant, er zijn zóó veel verhalen waar het ook langer duurt....

Misschien valt het bij mij extra op omdat ik júist zo erg punctueel was, op de dag af elke keer.

Maar dan nog snap ik zijn verhaal niet.

Iemand anders nog uitleg?

Groetjes, Jaine

Hoi Jaine,

Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal hoor van die man. Ik snap er ook niets van.....

Toen ik vorig jaar een curretage heb gehad en ik na 6 weken belde naar het ziekenhuis omdat ik nog niet ongesteld was geworden, vroegen ze me of dat ik niet alweer zwanger was? Uiteindelijk bleek dat ook zo.
Maar goed, als dat niet zo was geweest, zeiden ze dat ik nog een week moest afwachten en dan weer contact op moest nemen. Dan zou ik een afspraak krijgen bij de gynaecoloog.

Als het bij jou mogelijk is, zou ik dus ook gewoon naar het ziekenhuis bellen en vragen om een afspraak. Ik denk dat je nu al lang genoeg hebt gewacht. En anders kunnen zij je vast veel beter voorlichten dan zo'n rare huisarts......

Succes!

Groetjes,
Maike

ha

ik heb ook in maart een miskraam en dus currettage gehad, zelfs 2 keer omdat de 1e keer nog niet alles weg was, maar ik ben eindelijk na 12 weken ongi geworden.
ik was intussen bij 11 weken al naar gyn geweest, en die wilde tot 14 weken wachten, een goede 3 maanden na cur, en dan evt actie ondernemen. en zie daar een week later werd iki ongi.
echt een enorme opluchting, want dat wachten duur zo lang he, en je kunt ook niet echt verder dan.
maar... het komt weer...
sterkte met het wachten en de onzekerheid

groeten

Hé wat fijn dat het bij jou eindelijk op gang is gekomen!
Net wat je zegt, die onzekerheid, het niet verder kunnen.... het wachten op...
Maar jij kunt nu met goede moed weer aan een nieuwe ronde beginnen.
Jij in elk geval héél veel succes gewenst! Hopelijk lukt het snel weer!
En bedankt voor je lieve reactie!
Ik wacht nog maar even af.

Maar ik snap het verhaal van de huisarts nog stééds niet...iemand???

Hoi Jaine,

is het een idee om contact op te nemen met je verloskundige. Zij (of hij?) kan je misschien meer vertellen. Vaak staan ze echt wel open voor dit soort vragen. Hoort ook een beetje bij hun nazorg. Ik kan me voorstellen dat je wil weten hoe het zit. En ik snap ook niet wat je huisarts bedoelt met die 2 systemen, maar ben wel benieuwd hoe het klinkt in Jip en Janneke taal. Laat je het ons weten?

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan