In kinderstoel of nog even wachten?

<p style="text-align: left;">Mijn zoontje van 8,5 maand zit tijdens het eten altijd in de kinderstoel van Kidsmill (zelfde als stokke) met daarop het newborn-zitje. het is al een flink mannetje aan het worden (9 kg, maat 80) maar hij kan nog absoluut niet zelfstandig zitten. Zelfs als ik zijn handjes vasthoudt niet goed.  ik heb alleen het idee dat hij niet meer comfortabel zit in zijn zitje, omdat hij er veel te groot voor wordt, maar mag hij nu wel al in een kinderstoel? Omdat hij nog niet kan zitten? ik twijfel zo wat ik er mee moet doen…  </p>
 
Je zou hem in de stoel kunnen zetten met evt een kussentje zodat hij goed blijft zitten. Laat hem er dan nog niet te lang in zitten als hij niet goed rechtop blijft zitten. Ik heb nooit een newborn set gebruikt en m'n dochtertje al vanaf 4 maanden in de kinderstoel gezet als ze een hapje kreeg. Wel met ondersteuning van kussens zodat ze goed bleef zitten. Uiteindelijk bleef ze zelf goed zitten in de stoel, en kon toen ook eigenlijk nog niet zelfstandig zitten. 
 
Met ondersteuning van kussens of bijvoorbeeld een handdoek kun je hem er prima inzetten. Niet te lang en niet te vaak op een dag, dan kan het geen kwaad. 
Eten in een newbornset is veel gevaarlijker, risico op verslikken en stikken omdat hij het eten er niet goed zelf uit kan werken als hij niet rechtop zit met voetensteun. 
 
Wij hebben ook de kidsmill en met het gordeltje zitten ze best stevig hoor in de stoel. Ons zoontje van 7 maanden zit er keurig rechtop in en vind het prachtig met eten. Niet te lang natuurlijk. Ons zoontje kan wel al goed zelf zitten, alleen nog niet vanuit ligstand zelf in zit komen.
 
Wij hebben een tussenoplossing, onze dame krijgt nu eten in haar wipper, die zetten we dan wat rechter. Soms zetten we haar wipper dan bij ons op tafel, maar soms zetten we hem lekker in de tuin of op de bank neer als wij op dat moment niet eten.
 
 
Een wipper (ook wat rechter op) is niet veilig om in te eten. Je kindje moet echt goed rechtop zitten met voetensteun om de kans op stikken in het eten zo klein mogelijk te maken. Ook bij glad gepureerd voedsel. 
 
Terug
Bovenaan