In korte tijd veel aankomen, vocht vasthouden?

<p>Hoi hoi, </p><p>Even een vraagje. Misschien hebben meer van jullie dit. Ik ben nu in 4 dagen tijd een hele kilo zwaarder. Ik hou meer vocht vast, dat merk ik aan dat ik mijn horloge en ringen niet meer pas en mijn gezicht. <br /><br /></p><p>echter ben ik gister nog op controle geweest en deden ze er niets mee. Mijn bloeddruk is goed en ik heb verder geen klachten (hoofdpijn, slecht zicht, buikpijn etc) </p><p>Denken jullie dat ik er iets mee moet of is het normaal bij 33 weken zwangerschap? </p>

Als de controle goed was, geen zorgen maken! Ik vond de gewichtstoename steeds in golven gaan. Dan weer veel en dan weer weinig.. vocht vasthouden is ook niet gek hoor, volgens mij.

Met mijn eerste zwangerschap hield ik ook veel vocht vast, dat kwam ook puur door het weer het was toen weer in de zomer. Ik deed wel mijn ringen af en paste het na mijn zwangerschap niet. Zelfs na mijn zwangerschap had ik paar weken last van vocht

Heel herkenbaar! Ik kon ook geen ringen of horloge meer om. Veel drinken is belangrijk en hopen dat het niet te warm wordt! Toen was het nog veel erger.

Hou ook even in de gaten of je goed kunt blijven plassen. Als je weinig plast, minder vaak of pijn krijgt dan moet je dat wel even tegen de verloskundige zeggen. Zij kan dan met een simpele urinetest even controleren of je eiwitten nog goed zijn.

Want aankomen hoort er bij. Ook zo snel. Kijk maar eens of er verschil in gewicht zit sochtends en savonds. Ik was vanochtend 800 gram lichter dan gisteravond... vocht dus??‍♀️

Terug
Bovenaan