In mei starten met ivf/icsi. Help me!

<p>Hey meiden! <br /><br /></p><p>Na 2 jaar kinderwens, 3 iui pogingen met tegenvallend resultaat qua zaadkwaliteit gaan wij over op ivf/icsi. Helaas is bij de afgelopen iui’s het zaad van mijn man steeds onder het miljoen geweest en heeft het technisch gezien gewoon geen nut. <br />Ik vind het soms best lastig. Hoe gemeen het ook klinkt. Al mijn resultaten zijn goed namelijk. En ik neem hem absoluut níéts kwalijk! Toch zie ik op tegen het gebruik van hormonen en de punctie. <br />Tevens moet ik een keuze maken voor een fsh hormoon. En er zijn er veel! Menopur, gonal-f, fostimon. Welke zouden jullie aanraden?</p><p> </p><p>zijn er meer meiden die starten in het voorjaar? Ik zou graag in contact komen. </p><p> </p><p>veel liefs!</p>

Spannende tijd!
Zelf hebben we onze twee kindjes mbv icsi gekregen. Ook mijn man had maar weinig goede zaadcellen. Ieder traject is anders, maar ik heb het wel als heel hoopvol en positief ervaren. Het injecteren is niet leuk natuurlijk maar vond het niet pijnlijk. Mn vriend prikte mij want dat durfde ik zelf niet. Van de hormonen heb ik weinig last van gehad. Natuurlijk kan dat bij ieder mens anders zijn, maar alles voor een kindje toch? Hoop op een positief resultaat voor jullie en hopelijk valt hey traject voor je mee.

Gonal f langere tijd gebruikt maar wat mij niet is verteld dat je rondom je buik aankomt... heb heel lang nog pijn gehad aan m’n buik ondanks dat we al gestopt waren... echt wel zeker 2 jaar. Voor mij niet het gewenste resultaat bereikt en we zijn dus gestopt met behandelingen nu 6 jaar later spontaan zwanger ...

In het forum "als het langer duurt" loopt een topic over ivf/icsi.
Ik heb inmiddels een ronde icsi gehad, wat helaas niet gepakt heeft. Nu inmiddels weer bezig met ronde 2 en mag morgen beginnen met menopur. 
Vorige ronde Gonal-f gehad. Ik vond dat best meevallen, maar omdat de kwaliteit van de eicellen wat tegen viel vond de arts menopur nu een betere keuze. Verschil is nu al het gemak. Gonal-f zat in een pen die je alleen maar op de juiste hoeveelheid hoefde te draaien en de menopur moet ik zelf mengen. Dat is vloeistof en poeder, dus ben benieuwd hoe dat gaat. 

Wij hebben inmiddels ook 3 IUI pogingen gehad, waarvan 2 met onder 1 miljoen zaadcellen.
Volgende week hebben wij ons evaluatiegesprek en we verwachten dat ons wordt geadviseerd om over te stappen op ICSI (dat was nl het eerste advies dat we kregen). Ik wil vanaf april/mei beginnen (we gaan verhuizen ergens in maart/april) en tot die tijd dus nog IUI blijven proberen. Ik zie gigantisch op tegen het spuiten, maar ik heb wel hoop dat t uiteindelijk een kindje oplevert!
Ik heb van mijzelf al het meeste gewicht rondom mijn buik, dus nu ik de reactie van EveT lees schrik ik wel een beetje! Is dat bij alle Fsh medicijnen een gekende bijwerking? 

Hm ja dat houdt mij ook een beetje tegen van final-f. Het voordeel van menopur vind ik dat daar ook LH in zit. En dat is bevordelijk voor het baarmoederslijmvlies. 
@lapjesendraadjes dan gaan we ongeveer gelijk starten. Spannend! Hoop zo dat dit ons extra zetje is.
spuit je nu nog niks? Ook geen pregnyl? Ik vind het spuiten meevallen en ik doe het zelf. Heb graag controle! Hahaha 
maar de bijwerkingen kijk ik wel tegen op. Maar goed. We gaan t maar doen! 
het is soms zo lastig dat je geen ervaringsdeskundige om je heen hebt om mee te praten... 

Nee, ik mag IUI in de natuurlijke cyclus doen omdat ik altijd een eisprong heb en mijn waardes erg goed zijn. Ik ben heel erg blij met deze mogelijkheid, want ik heb moeten wennen aan het in de medische molen zitten! Dit bereid me voor op het zwaardere werk ?
ICSI gaat absoluut mijn beslissende zetje worden, heb ik het gevoel!
Mag ik vragen waarom jij wel moet spuiten?

Hi hi !! 

hier ook eentje die gaat beginnen met de IVF/ICSI. Vorige week gesprek in het ziekenhuis gehad. En we mogen over 4 weken beginnen( bij mijn volgende cyclus). We mochten eigenlijk al deze week beginnen. Maar aangezien heel het medische molentje nieuw voor ons is, wilde ik en mijn man, al de informatie eerst tot ons nemen. Ook soort van mentaal ( tot hoe ver het kan natuurlijk ) op voorbereiden. We startte met de icsi ivm traag zaad. Ik blijf elke maand toch stiekem  hoop hebben ( terwijl de arts zei dat het echt niet op een natuurlijke manier kan ) is er toch een klein stemmetje in mij. Die tegen mij fluistert, wat nou als ik toch zwanger ben?? bizar !!! I know !!!
Hebben jullie dit ook? 

we kunnen dit meiden !!!

Terug
Bovenaan