In paniek

Ik ben in paniek om het volgende!
ik werk in de zorg. Mijn collega heeft een broodje gesmeerd voor me maar wast haar handen niet.
Zonder handschoenen maakt ze de billen schoon van anderen. Uit fatsoen heb ik het opgegeten. Kan ik nu enge bacteriën die schadelijk zijn voor de baby binnen hebben gekregen?

Ik werk zelf ook in de zorg en altijd met handschoenen, maar wast ze daarna haar handen wel dan ik snap je gevoelens wel.

Als zwangere kan je écht wel zeggen dat je iets toch niet wilt eten.
"Ja zwangerschapskwaaltjes. Eerst had ik trek, nu niet meer!" 

ik kan ook moeilijk nee zeggen, maar wat was het toch makkelijk toen ik zwanger was! 

Bel je verloskundige op bij twijfel en zo lang je geen hoge koorts krijgt dan is het goed

Bacteriën zitten overal. Elke deurknop, lichtknop, tafel etc. Dus ook poepbacterien. Niemand die na elke aanraking van iets zijn handen wast, dus die bacteriën krijg je sowieso binnen. Niks om je druk over te maken, dat kan je lichaam prima aan en je ongeboren kindje word heus niet zomaar ziek.

Tegenwoordig worden we veel te bang gemaakt voor bacteriën, virussen etc.

Ik bedoel dit echt op een goede manier. Gezien je recente topics is het wel goed om wat aan je angst te doen. Die stress is niet goed voor de baby. Misschien kun je eens met de huisarts praten?

Eens met Lewis en anderen hierboven. Gezien je topics is er zo'n beetje elke dag wel reden tot paniek om iets. Bespreek dit met je verloskundige want het klinkt allemaal wel heftig eerlijk gezegd. Je maakt je heeeeel druk om dingen waar je je echt niet druk om hoeft te maken, en zo krijg je nog een lange en zware zwangerschap voor de boeg.

Terug
Bovenaan